loading...
automation
شاهان اتو بازدید : 46 چهارشنبه 17 فروردین 1401 نظرات (1)

پاوانکومار گوراو می‌گوید که HRC فقط در مورد کار کردن ایمن انسان‌ها و روبات‌ها نیست، بلکه به روش‌های مختلف صحبت کردن و برنامه‌نویسی انسان با روبات‌ها نیز مربوط می‌شودربات های صنعتی بزرگ در خطوط تولید ريموت کنترل ساگا
با پیشرفت فناوری، انسان ها و روبات ها بیشتر با هم کار می کنند. این امر باعث افزایش بهره وری شرکت ها و کیفیت محصولات می شود که منجر به کارایی و رشد می شود. در بسیاری از موارد، ربات ها خروجی را به قدری افزایش می دهند که مشاغل بیشتری در مشاغل مکمل ایجاد می شود.
 
محققان و شرکت‌ها در حال بهبود ایمنی سیستم‌های ربات هستند تا انسان‌ها بتوانند انواع ريموت کنترل جرثقيل در کنار ربات‌هایی که همکار می‌شوند کار کنند، بیش از ابزار.
 
گام بعدی برای سازندگان ربات‌ها، شرکت‌های نرم‌افزاری و مهندسان این است که تقویت شغل انسان-ربات را بیشتر اصلاح کنند تا به تغییر بیشتر در بهره‌وری دست یابند و افراد را برای انجام کارهای با ارزش بالاتر و کم خطرتر آزاد کنند.
 
برای چندین دهه، ربات ها یکی از دو کاربرد گسترده را برآورده کرده اند:
1. ربات‌های صنعتی بزرگ، برنامه‌ریزی‌شده به‌صورت آفلاین، در مسیرهای خطی تعریف‌شده کار می‌کنند تا معمولاً یک جزء تولید شده را در خط تولید جابجا، مونتاژ یا جوش دهند، و
 
2. ربات های خانگی و خدماتی. برنامه‌های کاربردی سبک‌تر و نرم‌تر، به تنظیمات ظریف‌تر، از بازرسی محیط‌های متخاصم تا کمک به انسان در خانه کمک می‌کنند. از جاروبرقی گرفته تا مراقبت های بهداشتی و حتی برنامه های مراقبت اجتماعی.
 
توسعه ربات‌های «رومیزی» کوچک‌تر، معروف به قطعات جانبي جرثقيل سقفي ساگا ربات‌های مشارکتی یا «cobots»، از برنامه جدیدی از روبات‌ها که به سرعت در سطح جهانی در حال گسترش است، به وجود آمد: Human Robot Collaboration (یا HRC).
 
سناریوهای تجاری و خانگی جدیدی وجود دارد که در آن ربات‌ها برای کار در کنار انسان‌ها طراحی شده‌اند - به جای اینکه به‌عنوان ابزاری مجزا و دوتایی در پشت قفس باشند. این مانند گسترش فعالیت های انسانی است، انسانی که کار می کند اما با قابلیت های اضافی.
 
چالش
تا همین اواخر، ربات ها در کاربرد خود با محدودیت مواجه بودند. آنها محدوده محدودی از وظایف را به صورت خطی و تحت اللفظی انجام می دهند. آنها به صورت آفلاین برنامه ریزی شده اند و نمی توانند به محرک های جدید در وسط کار پاسخ دهند. ربات‌های صنعتی برای انسان‌هایی که در نزدیکی کار می‌کنند، سنگین، سریع و بالقوه خطرناک هستند.
 
اما بسیاری از کاربردهای صنعتی نیاز به یک راه حل روباتی برای افزایش توان عملیاتی در جایی که کارگر انسانی در حال انجام وظایفی است که می توان آنها را جایگزین کرد، می طلبد، به عنوان مثال در موارد زیر:
آ. کار ساده است و چندین بار به طور یکسان تکرار می شود، اما باید دقیق باشد.
ب به بیش از یک کارگر نیاز دارد اما به تعداد دو نفر (مثلاً 1.2 نفر) نیاز دارد.
ج این کار می تواند باعث استرس یا حتی آسیب به اپراتور شود.
 
چالش این است که پارامترهای یک ربات را تغییر دهیم تا به حضور انسان حساس شود، سرعت و قدرت آن در نزدیکی انسان کاهش یابد و فناوری توسعه یابد که به ربات یا ربات همکار اجازه می دهد تا مانند یک همکار بصری به انسان کمک کند، نه تهدیدی سنگین و خطرناک
 
کابوت‌ها حسگرهای نیرو-گشتاور بسیار پیچیده‌ای دارند، بنابراین وقتی افراد در نزدیکی آن‌ها هستند، حس می‌کنند
- اکنون یک فرد می تواند در همان فضا تعامل کند و بداند که ربات در صورت نفوذ در پارامترهای تعیین شده متوقف می شود و سپس کاری را که انجام می دهد انجام می دهد.
 
مورد تجاری HRC بهره وری بیشتر است که خروجی بیشتر و در نتیجه رشد، تکرارپذیری، استفاده مجدد نیروی کار در مشاغل بهتر، سود بیشتر و کاهش قرار گرفتن در معرض کارهای تکراری یا سخت فیزیکی با ریسک ایمنی -گاهی کم اما فعلی- را ممکن می سازد.
مزایای اصلی استفاده از کوبات ها نسبت به عملیات فقط برای انسان:
من. افزایش بهره وری - انسان را برای کار بر روی سایر عملیات آزاد می کند
ii کاهش صدمات فشاری و بلند کردن مکرر
III. افزایش بهره وری بدون نیاز به فضای کار اضافی، و
IV انسان‌ها می‌توانند روی کارهای با ارزش‌تر تمرکز کنند.
 
بررسی ویژگی های HRC در این زمینه مناسب است.
 
حساسیت کوبات ها را متمایز می کند


Cobot ها با حساسیت بیشتری مهندسی شده اند
با هم می توانید به چیزی بزرگتر از یکی از آن عناصر به تنهایی دست پیدا کنید.
چالش این است که برنامه‌نویسی «دودویی» یا خیلی خطی را به یک سطح بصری‌تر تغییر دهیم، جایی که رفتار ربات در طول یک فرآیند با انسان‌ها سازگار می‌شود، یعنی تقویت ربات انسانی (HRA).
 
به عنوان مثال، KUKA iiwa (Cobot) با حساسیت بیشتری برای کار و تقویت عملیات انسان طراحی شده است. سروو کنترل سبک وزن iiwa با کارایی بالا قادر است خطوط را به سرعت تحت کنترل نیرو تشخیص دهد. موقعیت نصب صحیح را ایجاد می کند و قطعات را به سرعت با دقت بالا با دقت گشتاور ویژه محور ± 2٪ از حداکثر گشتاور سوار می کند.
 
افزایش ربات‌های صنعتی مانند ربات‌ها، تعداد کاربردهای صنعتی این ربات‌ها در حال افزایش است. در حال حاضر صنعت خودروسازی بر آن تسلط دارد، اما کاربردهای خرده فروشی، مواد غذایی، بازرسی و آزمایشگاهی در حال افزایش است.
 
ربات های صنعتی بزرگ برای کار در کنار انسان طراحی نشده اند. اکثر آنها برای محافظت از کارگران در قفس هستند و تحت سلسله مراتبی از مقررات مربوط به ایمنی کار می کنند.
 
چگونه می‌توان ربات‌های صنعتی بزرگی را که معمولاً با سرعت بالا کار می‌کنند، ساخت تا با انسان‌ها کار کنند؟ این شامل تغییر است

نرم‌افزار برنامه‌نویسی ربات برای هوشمندتر کردن ربات، درک بیشتر انسان‌ها و درهم‌آمیزی این ربات، بنابراین زمانی که ربات نیاز به حرکت سریع و کار با بارهای بالا دارد، می‌تواند، اما زمانی که نیاز به ورود به الگوی همکار انسانی دارد، می‌تواند بدون وارد کردن حالت "ایمن" پیش‌فرض که باید آن را بازنشانی کنید.
 
نظارت بر زمان واقعی پرینت سه بعدی
HRC سازگاری بلادرنگ با فرآیند را نشان می دهد. یکی دیگر از برنامه هایی که سازگاری را نشان می دهد در چاپ سه بعدی است. همانطور که ربات مواد را رسوب می دهد، فرآیند را نظارت می کند و بسته به اندازه گیری ها و بازرسی به طور خودکار به روز می شود و خود را افزایش می دهد.
 
یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی
کارهایی که برای یک انسان ساده است می تواند برای یک ربات پیچیده باشد. به عنوان مثال، تشخیص اینکه یک شی در میان بسیاری از اشیاء یکسان یا مشابه چگونه به نظر می رسد، و نحوه گرفتن آن شی برای یک ربات بسیار پیچیده است.
 
چالش یک ربات زمانی پیچیده‌تر می‌شود که چندین اشیاء در یک زاویه فرد قرار گیرند، اشیاء دیگر دید آن‌ها را مبهم می‌کنند، و باید با زاویه‌ای جدید به آن نزدیک شود. برنامه های یادگیری ماشینی می توانند به ربات کمک کنند تا چوب درختان را ببیند. با قدرت محاسباتی امروزی، می‌توانید محاسبات زیادی از نحوه ظاهر آن شی در سناریوهای مختلف ارائه دهید و ربات می‌تواند تقریباً فوراً آن را «یاد بگیرد»، جایی که آموخته است که می‌تواند آن را فوراً به هر دستگاه دیگری در شبکه ارسال کند. یک انسان ممکن است سال ها طول بکشد تا این مهارت را به دست آورد و به عنوان یک مهارت به او منتقل کند، اما ربات ها می توانند این کار را سریعتر انجام دهند - با محدودیت های خاصی.
 
نرم افزار


توسعه نرم افزار کلیدی برای cobots است
توسعه نرم افزار کلید برنامه های کاربردی ربات های مشترک است. برنامه نویسی از «کد دستوری» به سمت شبیه سازی و در آینده به هوش مصنوعی حرکت می کند که یادگیری کار را ممکن می کند.
 
سه سطح نرم افزار برای برنامه نویسی ربات وجود دارد.
 
نرم افزار برنامه نویسی ربات درجه صنعتی - این نرم افزار به برنامه نویسی آفلاین ربات ها اختصاص دارد و اغلب از نمایش دیجیتالی یک سلول ربات استفاده می کند. اپراتور کارهایی را که می‌خواهد ربات انجام دهد برنامه‌ریزی می‌کند و سپس آن را شبیه‌سازی می‌کند تا مطمئن شود که هیچ برخوردی وجود ندارد، ایمن است، هیچ تکینگی وجود ندارد، هیچ محدودیت دسترسی وجود ندارد. هنگامی که او خوشحال است، کدی را ایجاد می کنید که می تواند ربات را هدایت کند.
 
در سطح متوسط ​​- نرم افزار آزمایشی تر است و اغلب توسط موسسات تحقیقاتی استفاده می شود.
 
این نرم افزار ساخت دیجیتال و مدل سازی اطلاعات محاسباتی کسب و کار را آزمایش می کند. یک محصول از محیط طراحی گرفته شده و مستقیماً با استفاده از یک ربات تولید می شود. سلول آزمایشی به حسگرها، مانیتورها، تجهیزات جانبی متصل است و اغلب از استحکام یک کاربرد صنعتی برخوردار نیست، زیرا محققان می‌خواهند پارامترها را به سرعت تغییر دهند.
 
مرحله آینده - نرم افزاری که از الگوریتم های یادگیری ماشینی استفاده می کند تا ربات ها بتوانند بدون تنظیم مجدد، عملکرد خود را برای انطباق با کار در حال تغییر تغییر دهند. یادگیری می تواند شامل ارزیابی ریسک باشد. در این پارادایم، اگر برخورد انسان روباتی وجود داشته باشد، ربات محاسبه می‌کند که نیروی اعمال شده به انسان چقدر خواهد بود و اطمینان حاصل می‌کند که در محدوده TS/ISO15066 است، مشخصات فنی که تعیین می‌کند با چه شدتی می‌توان به بدن ضربه زد.
 
HRC و آینده تولید
برنامه‌نویسی تطبیقی ​​بیشتر - OEM‌ها ابزارهای مبتنی بر پلت‌فرم را بررسی می‌کنند که در آن عملکردهای مختلف نصب شده است، به حسگرها و تجهیزات جانبی متصل می‌شوند تا جایی که برنامه‌نویسی و راه‌اندازی یک ربات به تجربه‌ای کاملاً متفاوت با برنامه‌نویسی آفلاین عادی تبدیل می‌شود، بیشتر شود.
 
در اینجا کدی را که در حال کار با ربات است به‌روزرسانی می‌کنید – نظارت بر محیط آن و کارهایی که انجام می‌دهد و به اقدامات پاسخ می‌دهد.
 
واقعیت افزوده و برنامه نویسی جدید – استفاده از هدست های واقعیت افزوده (AR) روشی کاملاً متفاوت برای برقراری ارتباط با روبات ها ارائه می دهد که منجر به راه های جدیدی برای برنامه نویسی روبات ها می شود. AR سرعت انطباق حرکت روبات را افزایش می دهد.
 
HRC فقط در مورد کار کردن ایمن انسان‌ها و روبات‌ها با هم نیست، بلکه در مورد راه‌های مختلف صحبت کردن و برنامه‌نویسی انسان با ربات‌ها، صحبت کردن و برقراری ارتباط با انسان است. هنگامی که ما شروع به ترکیب سیستم‌های بینایی، سیستم‌های تشخیص گفتار، روش‌های مختلف برنامه‌نویسی با استفاده از حرکات دست یا روش‌های مبتنی بر سیگنال می‌کنیم، شاهد تغییری در نحوه برنامه‌ریزی روبات‌ها خواهیم بود.
 
برنامه نویسی برای غیر مهندسان شهودی تر خواهد شد. ربات‌ها کالایی‌تر و دموکراتیک‌تر خواهند شد و برای تعداد بیشتری از مردم در دسترس‌تر خواهند بود. تا آن زمان ربات ها دستگاه های بسیار انعطاف پذیری خواهند بود. یک روز آنها می توانستند یک کار صنعتی و سپس کارهای خدمات محور بیشتری را روز بعد انجام دهند.
 
کاربردهای HRC
زمینه های کاربردی برای همکاری ربات های انسانی بسیار زیاد است. اینها شامل وظایف مونتاژ خودرو، مراقبت از ماشین، برنامه های کاربردی پزشکی، ماشینکاری و برش کاری، تولید هیبریدی، بخش خرده فروشی، روبات های خدماتی، برنامه های کاربردی فضای نجومی، برنامه های کاربردی مستقل و برنامه های بی پایانی است که در آن انسان ها به کمک نیاز دارند!

شاهان اتو بازدید : 36 یکشنبه 01 اسفند 1400 نظرات (0)

Kontron FusionClient – ​​طراحی بدون فریم برای HMI های صنعتی
17 اکتبر 2017 | اخبار

HMI چند لمسی مقیاس پذیر، قوی و بدون لبه برای اتوماسیون هوشمند

سری نوآورانه و ماژولار FusionClient HMI یک رابط چند لمسی بدون فریم را با عملکرد و انعطاف پذیری Kontron COM Express Computer-on-Module ترکیب می کند.

تمام مدل‌های FusionClient دارای شیشه جلویی محافظت‌شده IP65 با قابلیت تمیز کردن آسان، ضد تابش و ضد خش هستند و به‌طور خاص برای تنظیمات صنعتی طراحی شده‌اند. صفحه نمایش چند لمسی PCAP را می توان با یا بدون دستکش کار کرد. بر اساس فرمت استاندارد عریض 16:9، FusionClient در چهار اندازه (12.1، 15.6، 18:5 اینچ و 21.5 اینچ) موجود است که می تواند در هر دو فرمت افقی و عمودی کار کند.

دسترسی چندلمسی بصری به داده‌های قابل اجرا در زمان واقعی، FusionClient را برای نظارت بر SCADA و سیستم‌های اجرایی تولید (MES) و سایر برنامه‌های کنترل مناسب می‌سازد. طراحی مدولار امکان سفارشی سازی آسان با توجه به نیازهای مشتری را فراهم می کند. نوار هشدار LED اختیاری تجربه کاربر را بهبود می بخشد و افزایش دید فرآیندها و وضعیت تولید را تضمین می کند.

علاوه بر این، کاربران این امکان را دارند که اتصال Wi-Fi (از جمله آنتن‌های از پیش نصب شده) را برای ادغام آسان در شبکه‌های موجود ترکیب کنند.

Kontron FusionClient در برابر ضربه و لرزش بسیار مقاوم است و در محدوده دمایی 0 تا 50 درجه سانتیگراد کاملاً کار می کند. طراحی قوی آنها در دسترس بودن محصول را تضمین می کند و نیازهای تعمیر و نگهداری را به حداقل می رساند.

این سیستم ها دارای یک Displayport-، یک رابط DVI و همچنین یک اتصال داده USB 3.0 هستند. تنظیمات نمایشگر را می توان از طریق OSD از طریق دکمه های خازنی یا از طریق برنامه های نرم افزاری ("Soft-OSD") انجام داد. دکمه های OSD را می توان آزادانه برای دسترسی آسان به عملکردهای فردی پیکربندی کرد. سری Kontron FusionClient از ویندوز 7، ویندوز 10 و لینوکس پشتیبانی می کند. HMI دلتا های FusionClient تصویربرداری با وضوح بالا از داده ها را ارائه می دهند و یک رابط کاربری بصری ارائه می دهند که آنها را به گزینه ای ایده آل برای برنامه های کنترلی در فرآیند تولید و استفاده در فناوری پزشکی تبدیل می کند.

مشخصات فنی
صفحه جلویی بدون قاب لبه به لبه چند لمسی
ابعاد مختلف نمایشگر: 12.1 اینچ / 15.6 اینچ / 18.5 اینچ / 21.5 اینچ
درجه صنعتی - قوی، قابل اعتماد و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری
مفهوم مدولار انعطاف پذیر و قابل ارتقا
سفارشی سازی آسان با بلوک های ساختمانی استاندارد
امنیت یکپارچه Kontron: TPM و Kontron APPROTECT
کنترل دسترسی از طریق RFID
تجسم پیشرفته با نوار هشدار LED

شاهان اتو بازدید : 39 یکشنبه 01 اسفند 1400 نظرات (0)

UniStream® 5: PLC+HMI+I/Os. فشرده - جمع و جور. امروزی. متصل.
04 دسامبر 2017 | اخبار

UniStream® 5 اینچی تازه منتشر شده Unitronics - یک کنترلر منطقی قابل برنامه ریزی چند منظوره در مشخصات سخت افزاری فوق العاده فشرده: PLC+HMI+I/O که در یک واحد ساخته شده است.

یکپارچه، PLC + HMI فشرده با ورودی/خروجی داخلی، جایگاهی را در بازار کنترل‌کننده‌های قابل برنامه‌ریزی پر می‌کند - به OEM‌ها و یکپارچه‌کننده‌های سیستم خدمت می‌کند که به کنترل‌کننده‌های صرفه‌جویی در فضا نیاز دارند که عملکرد کنترل ماشین‌های پیچیده را ارائه می‌کنند و در عین حال رقابتی را ایجاد می‌کنند. مزیت از طریق پنل HMI لمسی رنگی.

این کنترلر All-in-One در دو سری UniStream 5" و UniStream 5" Pro موجود است. هر دو سری از SNMP، VNC، FTP، SMS، ایمیل و ارتباطات از طریق مودم GSM/GPRS پشتیبانی می کنند.

نسخه Pro همچنین یک وب سرور داخلی، جک صوتی و پشتیبانی ویدیویی و همچنین SQL را ارائه می دهد که یک امتیاز مثبت برای ادغام کننده های سیستم و OEM هایی که با Industry 4.0 روبرو هستند.

سخت افزار

UniStream 5 اینچی با صفحه نمایش لمسی رنگی مقاومتی خود، فضا و سیم کشی مورد نیاز را کاهش می دهد و نیاز به راه اندازی ارتباط Panel-PLC را از بین می برد.

تنظیمات ورودی/خروجی داخلی بسته به مدل متفاوت است و ورودی/خروجی دیجیتال، آنالوگ، پرسرعت و دما را ارائه می‌دهد. کاربران می توانند پیکربندی را تا 2048 نقطه ورودی/خروجی گسترش دهند.

پورت های COM داخلی شامل اترنت، 1 هاست USB و 1 پورت دستگاه USB Mini-B است. پورت های افزودنی اضافی برای سریال و CANbus در دسترس هستند.

برنامه نویسی قدرتمند

طیف وسیعی از ویژگی‌های UniStream شامل PID تنظیم‌شده خودکار، ثبت داده‌ها، جداول داده و دستور غذاها، نمونه‌برداری از داده‌های نمایش داده شده از طریق Trends و Gauges داخلی، هشدارها، گذرواژه‌های چند سطحی، و ارتباطات plug & play برای CANopen، CAN Layer2، MODBUS است. ، اترنت/IP و موارد دیگر.

الگوی استفاده مجدد برنامه نویس را قادر می سازد تا توابع Ladder و C را بسازد، صفحه های HMI را طراحی کند، و صفحات وب را به چندین زبان از جمله زبان های آسیایی ایجاد کند—سپس همه آن را در کتابخانه ذخیره کند تا در پروژه های دیگر استفاده مجدد کند.

یکی دیگر از مزایای اصلی برای OEM و یکپارچه‌سازهای سیستم، خط‌مشی استاندارد مراقبت از مشتری Unitronics است - بدون هزینه‌های پنهان یا سطوح. همه نرم افزارها، ابزارهای کمکی و پشتیبانی - از جمله عضویت در انجمن انجمن Unitronics - بدون هزینه اضافی ارائه می شوند.

شاهان اتو بازدید : 52 یکشنبه 01 اسفند 1400 نظرات (0)

طراحی HMI برای دستگاه های تلفن همراه
08 ژوئن 2018 | اخبار، نظارت و کنترل گیاهان

رابط های انسان و ماشین (HMI) که به خوبی طراحی شده اند، خطای اپراتور را کاهش می دهند و با کاهش زمان از کار افتادگی و افزایش ایمنی کارگران، میلیون ها دلار صرفه جویی در شرکت ها می کنند. برنامه نویسی HTML5 انتقال طرح های  HMI 107cv را به دستگاه های تلفن همراه امکان پذیر می کند، اما برنامه نویسی فقط یک عامل است. بیایید برخی از بهترین شیوه ها را برای عناصر طراحی HMI که به دلیل ملاحظات اندازه و رابط مخصوص دستگاه های تلفن همراه هستند، بیاموزیم.

ترکیب کنید تا متمایز شوید

یک HMI که به خوبی طراحی شده باشد، خطای کاربر ناشی از سوء تفاهم یا نداشتن تمام اطلاعات مرتبط را در هنگام نیاز به تصمیم گیری حیاتی کاهش می دهد. کلید طراحی یک HMI موفق در یک رابط تلفن همراه، ساختن رابطی است که کاربردی باشد و در عین حال کاربر را خوشحال کند. اکثر کاربران قرار است از iOS اپل یا اندروید گوگل استفاده کنند. رابط خود را طوری طراحی کنید که با پلتفرم بومی که کاربر با آن راحت است ترکیب شود. تا جایی که ممکن است از ویژگی های رابط کاربری بومی برای هر پلتفرم استفاده زیادی کنید. با تکامل پلتفرم ها و به روز رسانی سیستم عامل توسط کاربران، این زندگی شما را آسان تر می کند. در نهایت باعث می شود کاربران شما بلافاصله پس از باز کردن برنامه شما احساس کنند که در خانه هستند.

ناوبری و طرح بندی

کاربران HMI شما باید بتوانند دو کار را انجام دهند: مشاهده محتوا و پیمایش به محتوایی که می خواهند پیدا کنند. در یک صفحه بزرگ HMI بهترین کار این است که تعداد صفحات فیزیکی را به حداقل برسانید تا ناوبری را ساده کنید. نمونه ای از HMI با طراحی خوب در یک صفحه نمایش بزرگ ممکن است به این شکل باشد. محتوا به خوبی سازماندهی شده است و تمام اطلاعات خلاصه بلافاصله قابل مشاهده است. هر یک از این نماها را می توان به دنبال یک ساختار پیمایش سلسله مراتبی گسترش داد.

با این حال، در یک دستگاه تلفن همراه، تفسیر این حجم از اطلاعات بصری روی یک صفحه برای کاربر بسیار دشوار است. در عوض بهترین روش ها اولویت بندی اقدامات کاربر و تعداد مسیرها برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز در مقابل به حداقل رساندن تعداد صفحات نمایش است. با ارائه یک نمای سطح سیستم که دارای حداقل سطح اطلاعات است، شروع کنید و سپس مسیرهای ناوبری را برای اتصال نماهای مختلف برای کاربران فراهم کنید تا دنبال کنند. در هر نمایش، محتوا باید کل صفحه را پر کند، در حالی که شفافیت و تاری می تواند به اطلاعات بیشتر اشاره کند. از استفاده از حاشیه‌ها، شیب‌ها و سایه‌های رها شده خودداری کنید زیرا نویز ایجاد می‌کنند که تمرکز را از محتوای نماها می‌گیرد.

پیمایش از طریق برنامه شما باید بصری و قابل پیش بینی باشد. یک انتخاب خوب برای الگوی ناوبری، کشوی پیمایش اسلایدی است که بسیاری از اهداف ناوبری را به طور همزمان نمایش می دهد، اما تا زمانی که کاربر فراخوانی نکند، پنهان می ماند. این به شما امکان می دهد از کل صفحه برای محتوا استفاده کنید و در عین حال مدل ناوبری غنی را بین نماهای والدین، فرزندان و خواهر و برادر حفظ کنید. این مدل ناوبری همچنین به کاربر اجازه می دهد تا به سرعت بین نماهای نامرتبط جابجا شود، در حالی که توانایی ارائه یک ساختار سلسله مراتبی عمیق را حفظ می کند. همچنین به کاربران شما کمک می‌کند تا ضمن ایجاد یک مدل ذهنی از نحوه تعامل با سیستم از طریق HMI خود، در مورد نماها یا ویژگی‌های جایگزین بیاموزند.

کنترل سیستم و اقدامات کاربر

یک طراح HMI باید مدل توسعه دهنده و مدل کاربر را هنگام ایجاد و HMI را برای تعامل با سیستم در نظر بگیرد. در یک دستگاه تلفن همراه، می‌توانیم این موارد را واضح‌تر بیان کنیم که چه کنترل‌های بصری را به کاربر ارائه می‌دهیم و چگونه با این کنترل‌ها تعامل می‌کنند. یک قانون کلی این است که هرگاه تعداد اقدامات ممکن از تعداد کنترل ها بیشتر شود، احتمالاً کاربران خود را گیج می کنید یا ویژگی های ارزشمند HMI خود را مبهم می کنید. به عنوان مثال، شما نمی خواهید اطلاعات مهم را پشت یک فشار طولانی پنهان کنید زیرا ممکن است کاربر هرگز پیدا نکند. در عوض، ممکن است یک دکمه اطلاعات را در گوشه بالای صفحه به عنوان یک پوشش اضافه کنید. این طراحی به طور ماهرانه کاربر را برای کشف اطلاعات بدون مزاحم یا مبهم راهنمایی می کند.

تعدادی از مدل‌های کنترلی برای رابط‌های تلفن همراه توسعه داده شده است تا سردرگمی را برای کاربر به حداقل برساند. برخی از مدل‌های کنترل رایج عبارتند از: زمانی که چیزی فقط می‌تواند روشن یا خاموش باشد، از دکمه Toggle استفاده کنید. اگر کاربر فقط می تواند یک گزینه را انتخاب کند، اما این گزینه دارای طیف وسیعی از مقادیر ممکن مانند روشنایی صفحه است، از یک نوار لغزنده استفاده کنید. اگر کاربر فقط می‌تواند یک گزینه با محدوده‌ای از مقادیر را انتخاب کند، اما به کنترل دقیق نیاز دارد، از دکمه پله‌ای استفاده کنید. اگر کاربر نیاز به انتخاب یکی از مقادیر دسته‌بندی دارد، از فهرست‌های کشویی یا چرخ‌های اسکرول استفاده کنید. به عنوان آخرین راه حل از ورود متن استفاده کنید، زیرا کندترین و مستعدترین راه برای تعامل با یک دستگاه تلفن همراه است. همچنین می‌توانید بازخورد لمسی را از طریق ارتعاش یا صدا با هر یک از این عملکردهای کنترلی ترکیب کنید، با این حال بازخورد لمسی باید با دقت و فقط برای ایجاد دید در تعاملات که در آن نشانه‌های بصری کافی نیست استفاده شود.

شما باید کنترل‌های خود را با این فکر طراحی کنید که اگر این خطا امکان‌پذیر باشد، کسی آن را مرتکب می‌شود. بنابراین، طوری طراحی کنید که در وهله اول احتمال خطا یا اثر آن را به حداقل برسانید

ساخته شده است. فاصله کافی برای کنترل ها را حفظ کنید تا کاربران بتوانند به راحتی بدون لمس ناخواسته به آنها دسترسی داشته باشند. همچنین، از پاپ آپ های تمام صفحه برای تأیید اقداماتی که می توانند اثراتی داشته باشند که به سختی قابل برگشت هستند استفاده کنید.

برای دستگاه های تلفن همراه، حرکات، مانند ضربه زدن و کشیدن انگشت، الگوی ایده آلی برای تعامل کاربران با HMI شما است. استفاده مجدد از حرکات متداول باعث می شود برنامه شما به شیوه ای قابل پیش بینی عمل کند.

با در نظر گرفتن مقیاس طراحی کنید

به طور سنتی، HMI 107 bv دارای صفحه نمایش ثابت و کنترل های فیزیکی است که می توانید به سمت آنها طراحی کنید. هنگام ایجاد HMI برای دستگاه های تلفن همراه، دیگر وضوح صفحه نمایش معمولی را تضمین نمی کنید. در نتیجه، عناصر رابط کاربری (مانند یک دکمه) از نظر فیزیکی در صفحه‌های با چگالی کم بزرگ‌تر و در صفحه‌های با چگالی بالا کوچک‌تر به نظر می‌رسند. به همین دلیل، باید اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما مانند متن، نمادها و تصاویر گرافیکی در هر اندازه صفحه‌ای که انتظار دارید کاربرانتان داشته باشند، واضح باشند. برای کمک به شما در ایجاد HMI که می‌تواند با رزولوشن‌های مختلف مطابقت داشته باشد، این نسبت‌ها را دنبال کنید تا تصاویر، کنترل‌ها و متن شما هنگام نمایش در اندازه‌های مختلف صفحه یکسان به نظر برسند.

بسته شدن!

ما بهترین روش ها را برای انتقال HMI به صفحه نمایش کوچکتر ارائه کرده ایم. ما در مورد اینکه چگونه قوانین اساسی طراحی خوب هنوز پابرجا هستند صحبت کرده ایم. یک مدل مفهومی خوب ارائه دهید و چیزها را قابل مشاهده کنید. با این حال، چالش‌های منحصربه‌فردی وجود دارد که باید در اطراف آنها طراحی شوند، مانند اینکه فقط بتوانیم اطلاعات بصری محدودی را نشان دهیم و یک الگوی تعامل متفاوت با کاربر.

جوزف زولیک نویسنده و ویراستار MRO Electric است.

شاهان اتو بازدید : 162 شنبه 18 دی 1400 نظرات (0)

کنترل از راه دور رادیویی سری K1 / K2
کنترل از راه دور رادیویی سری K یک سیستم کنترل رادیویی پیشرفته است. بسیاری از ویژگی های فوق العاده زیر را بررسی کنید! K1 دارای فرستنده تک سرعته هشت دکمه ای با E-stop، کلید کلید و روشن/خاموش است. کنترل تک سرعته تا 4 حرکت با 0 تا 2 خروجی کمکی قابل برنامه ریزی، خروجی آلارم، خروجی خط اصلی و خروجی نور. K2 دارای سوئیچ های دو سرعته است.
 
کیت های سری K1 و K2 شامل چهار (4) باتری، کلید یدکی، کیت فیوز یدکی، دفترچه راهنمای دستورالعمل، و یک برگه افسانه برای هر فرستنده است. فقط AC
ویژگی های فرستنده:
آنتن: یکپارچه/داخلی
نشانگر 3 مرحله کم مصرف
کلید قابل جابجایی [برای شروع دکمه فشاری، با کارخانه مشورت کنید.]
مصرف برق: کمتر از 28 میلی آمپر
با چهار باتری AA استاندارد یا قابل شارژ تغذیه می شود

ویژگی های گیرنده:
هورن/آلارم یکپارچه در گیرنده تعبیه شده است
نشانگر قدرت خارجی قابل مشاهده
گیرنده دارای کابل پیش سیمی 2 متری (6 فوتی) است.
گیرنده دارای رابط آنتن F-Style برای گسترش آسان آنتن است.
ولتاژ منبع تغذیه: DC: 12-24; AC: 24، 48، 110، و 220. 110 ولت پیش فرض است. لطفاً برای شماره قطعه برای ولتاژهای مختلف تغذیه با کارخانه تماس بگیرید.
 
مشخصات فنی:
برد عملیاتی: 330 فوت (100 متر) - تا 1000 فوت (300 متر) - بسته به محیط
فرکانس: 433.05 تا 434.775 مگاهرتز، بسته به کانال عامل
کانال های موجود: 70
محفظه: نایلون با الیاف شیشه، NEMA4 (IP65)
قدرت انتشار: کمتر از 10 مگاوات، تنظیم هشت سطح
فاصله کانال: 25 کیلوهرتز
FCC قسمت 15; بدون نیاز به مجوز
تعیین کننده انتشار: 114KF1D

ویژگی های ایمنی:
سوئیچ قارچ اضطراری (EMS یا "E-Stop") دارای گواهی مستقل EN-ISO 13849-1 رده 4 است.
میکروکنترلرهای دوگانه مستقل
رله های دوگانه خط اصلی متصل به صورت سری (هر کدام به طور مستقل کنترل می شوند)
مدار تشخیص رله گیر کرده حسگر جریان.
تماس دوگانه در EMS در فرستنده

خصوصیات پیشرفته:
 
جفت‌سازی از راه دور: فرستنده می‌تواند با گیرنده تماس بگیرد و داده‌های سیستم را از طریق رادیو «دانلود» کند و به شما امکان می‌دهد رادیوی گمشده یا آسیب‌دیده را بدون هیچ ابزار اضافی جایگزین کنید.


 
Pitch and Catch Operation: می توان آن را فعال کرد و به یک گیرنده اجازه داد تا به طور ایمن توسط دو اپراتور مختلف کار کند.
 
اسکن خودکار: رادیو به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که در کارخانه بین دو کانال انتخاب شود، بسته به اینکه در هر شروع، کدامیک واضح‌ترین کانال را انتخاب کند، به طور متناوب رادیو می‌تواند همه کانال‌ها را در محل اسکن کند و واضح‌ترین جفت کانال را برای استفاده پیدا کند.
 
قدرت انتشار قابل تنظیم: امکان کنترل برد رادیو را فراهم می کند و احتمال تداخل غیر ضروری رادیوهای مجاور را کاهش می دهد.
 
پیکربندی انعطاف پذیر: رادیو را می توان در کارخانه پیکربندی کرد تا عملکردهای مختلفی را انجام دهد، مانند:
دکمه های روشن/خاموش، نگهداری شده یا لحظه ای با یا بدون قفل شدن
ضد وصل و تاخیرهای زمانی چندگانه سرعت
حالت عملکرد مگنت (یک دکمه برای درگیر شدن، دو دکمه برای رها کردن)
افزودنی و ساخت قبل از شکست (کنترل 2 سرعته)
تایم اوت مستقل گیرنده و فرستنده (خاموش)

سیستم های کابلی فستون
Conductix-Wampfler طراح و سازنده پیشرو سیستم های کابلی فستون در جهان است.
اطلاعات تکمیلی
Conductix-Wampfler طراح و سازنده پیشرو سیستم های کابلی فستون در جهان است. ما طیف گسترده ای از سیستم های کابلی فستون را برای پشتیبانی، محافظت و مدیریت کابل های برق/داده یا شیلنگ های هوا/سیال ارائه می دهیم. صرف نظر از بسته بندی کابل یا شلنگ خاص، سرعت کار، در داخل یا خارج، Conductix-Wampfler دارای سیستم مناسب برای کار است. سیستم های کابلی فستون مخصوصاً برای محیط های سخت مانند کارخانه ها و تاسیسات بندری مناسب هستند. سیستم های ما برای جرثقیل های سقفی، جرثقیل های دروازه ای، سیستم های تصفیه آب، سیستم های شستشوی ماشین، نوار نقاله های مواد فله، خطوط آبکاری و بسیاری از انواع دیگر تجهیزات متحرک ایده آل هستند.

 اتوماسیون صنعتی

می‌توانید از میان مجموعه کاملی از سخت‌افزار کابل و فستون، و لوازم جانبی مانند اتصالات کابل، کابل بکسل، تار بکسل، سازمان‌دهنده کابل، جعبه‌های اتصال، و آویزهای دکمه‌ای - به کاتالوگ CAT1001 مراجعه کنید. Conductix-Wampfler در سیستم های مهندسی سفارشی تخصص دارد. اگر دقیقاً آنچه را که نیاز دارید نمی بینید، در مورد نیازهای خود با ما تماس بگیرید.

Conductix-Wampfler بر اساس سیستم های کیفیت دقیق عمل می کند تا اطمینان حاصل کند که هر بار محصول مناسب را دریافت خواهید کرد. کارخانه های ما در ایالات متحده، آلمان، فرانسه و ایتالیا دارای گواهینامه ISO 9001:2008 هستند. Conductix-Wampfler پیشرو جهانی در طراحی و ساخت سیستم های کابلی فستون با کارایی بالا برای کاربردهای صنعتی است. در ایالات متحده، شرکت ما نشان‌دهنده برندهای Insul-8، Industrial Electric Reels (IER)، Wampfler و Howell Corporation است.

چرخ دستی کابل طناب سیمی "Series 0210 Strech Wire Festoon"
چرخ دستی های کابل طناب سیمی
کاربرد:

برای سیستم های تامین انرژی سبک با 1 تا 3 کابل. برای برنامه هایی که اجازه نصب ریل C را نمی دهند. مناسب برای استفاده در محیط داخلی و فضای باز.

طراحی چرخ دستی:

چرخ دستی های کابلی تخت با یک یا دو غلتک با قطر تکیه گاه 50 و 80 میلی متر [1.97 اینچ و 3.15 اینچ]. چرخ دستی های کابل گرد با یک یا دو غلتک با قلاب برای یقه کابل یا اتصال توپی برای گیره کابل. چرخ دستی واحد کنترل ایده آل.

ظرفیت بار: تا 20 کیلوگرم [44 پوند] در هر واگن
حداکثر طول سیستم: 100 متر [330 فوت]
پیکربندی آهنگ:

سر راست

اطلاعات بیشتر
چرخ دستی کابل C-Rail "'Series 0230"
چرخ دستی های کابلی سی ریل
کاربرد:

به عنوان سیستم تامین انرژی از طراحی سبک تا سنگین. سیستم‌های ریل C برای کاربردهای بسیار متفاوتی استفاده می‌شوند: تولید جرثقیل، واحدهای بالابر، سیستم‌های حمل و نقل، فناوری حفاظت، مهندسی خاص و غیره. نسخه های ویژه برای مناطق ضد انفجار موجود است. مناسب برای استفاده در محیط داخلی و فضای باز.

طراحی چرخ دستی:

چرخ دستی های کابلی تخت با قطرهای پشتیبانی 50 تا 400 میلی متر [1.97 اینچ تا 15.75 اینچ]. چرخ دستی های کابل گرد با اتصال u-bolt یا توپ برای گیره های کابل. طرح های ویژه برای کاربردهای خاص. چرخ دستی واحد کنترل ایده آل.

ظرفیت بار: تا 125 کیلوگرم [275 پوند]
حداکثر طول سیستم: 150 متر [490 فوت]

پیکربندی آهنگ:

مستقیم، فقط تا حدی برای مسیرهای منحنی.

اطلاعات بیشتر
چرخ دستی کابل ریل مربعی "سری 0270"
چرخ دستی های کابل ریلی مربعی
کاربرد:

سیستم های تامین انرژی در راه آهن مربعی (مسیر الماسی) عمدتاً در مسیرهای دایره ای و منحنی یا در محیط های بسیار گرد و غباری (مثلاً در کارهای سیلو) استفاده می شود. این سیستم ها عملکرد کامل را حتی در سطوح متغیر تضمین می کنند. ریل های مربع ما گالوانیزه یا از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند (فقط برنامه 0270). نسخه های ویژه برای مناطق ضد انفجار موجود است. مناسب برای استفاده در محیط داخلی و فضای باز.

طراحی چرخ دستی:

چرخ دستی های کابلی تخت با قطرهای پشتیبانی 50 تا 400 میلی متر [1.97 اینچ تا 15.75 اینچ]. چرخ دستی های کابل گرد با اتصال u-bolt یا توپ برای گیره های کابل. طرح های ویژه برای کاربردهای خاص.

ظرفیت بار: تا 36 کیلوگرم [79.37 پوند]
حداکثر طول سیستم: 200 متر [650 فوت]
پیکربندی آهنگ:

مسیرهای مستقیم، دایره ای و منحنی.

اطلاعات بیشتر
چرخ دستی های کابل Conductix-Wampfler I-beam
چرخ دستی های کابل آی بیم
کاربرد:

سیستم های فستونی Conductix-Wampfler کابل های مسطح و گرد را برای انتقال انرژی الکتریکی و داده ها حمل می کنند. شیلنگ ها نیز برای هدایت سیالات، هوا یا گازها حمل می شوند. سیستم‌های فستون Conductix-Wampfler در سراسر جهان در کارخانه‌های فولاد، بنادر، فروشگاه‌های پوشش روی و تأسیسات آماده‌سازی کمپوست استفاده می‌شوند.

پیکربندی سیستم:

تکنولوژی کامل و استانداردسازی در طراحی مدولار، عمر عملیاتی بالاتر از حد متوسط ​​سیستم ها را، حتی در سخت ترین محیط ها تضمین می کند.

طیف محصولات Conductix-Wampfler شامل چرخ دستی های کابلی مقرون به صرفه ساخته شده از پلاستیک برای اساسی ترین کاربردها تا چرخ دستی های کابل موتوری با کنترل مبدل فرکانس و مفهوم درایو ثبت شده برای بارهای دینامیکی سنگین است.

شاهان اتو بازدید : 40 پنجشنبه 09 دی 1400 نظرات (0)

با این حال، در یک موتور ناهمزمان، که معمولا به عنوان موتور القایی شناخته می‌شود، روتور با سرعتی کمتر از میدان مغناطیسی دوار استاتور می‌چرخد.

با این حال، سرعت یک موتور ناهمزمان را می توان با استفاده از چندین روش کنترلی مانند تغییر تعداد قطب ها و تغییر فرکانس فقط برای نام بردن یک زوج تغییر داد.


اصول کار یک سروو موتور DC ساخت چهار جزء اصلی، یک موتور DC، یک دستگاه سنجش موقعیت، یک مجموعه چرخ دنده و مدار کنترل است.

سرعت مورد نظر موتور DC بر اساس ولتاژ اعمال شده است.

برای کنترل سرعت موتور، یک پتانسیومتر ولتاژی تولید می کند که به عنوان یکی از ورودی های تقویت کننده خطا اعمال می شود.

در برخی مدارها از یک پالس کنترلی برای تولید ولتاژ مرجع DC مطابق با موقعیت یا سرعت مورد نظر موتور استفاده می شود و به مبدل ولتاژ عرض پالس اعمال می شود.

طول پالس ولتاژ اعمال شده در تقویت کننده خطا را به عنوان ولتاژ مورد نظر تعیین می کند تا سرعت یا موقعیت مورد نظر را ایجاد کند.

برای کنترل دیجیتال، از یک PLC یا سایر کنترلرهای حرکتی برای تولید پالس ها از نظر چرخه وظیفه استفاده می شود تا کنترل دقیق تری ایجاد شود.


سنسور سیگنال بازخورد معمولاً یک پتانسیومتر است که ولتاژ مربوط به زاویه مطلق شفت موتور را از طریق مکانیزم چرخ دنده تولید می کند. سپس مقدار ولتاژ فیدبک در ورودی تقویت کننده مقایسه کننده خطا اعمال می شود.

تقویت کننده ولتاژ تولید شده از موقعیت فعلی موتور را که از بازخورد پتانسیومتر حاصل می شود و با موقعیت مورد نظر موتور مقایسه می کند که خطای ولتاژ مثبت یا منفی ایجاد می کند.

این ولتاژ خطا به آرمیچر موتور اعمال می شود. با افزایش خطا، ولتاژ خروجی اعمال شده به آرمیچر موتور نیز افزایش می یابد. تا زمانی که خطا وجود دارد، تقویت کننده مقایسه کننده ولتاژ خطا را تقویت می کند و به همان نسبت آرمیچر را تغذیه می کند.

موتور می چرخد ​​تا خطا به صفر برسد. اگر خطا منفی باشد، ولتاژ آرمیچر معکوس می شود و از این رو آرمیچر در جهت مخالف می چرخد.


اصول کار سروو موتورهای AC بر اساس ساخت و ساز با دو نوع مجزا از سروو موتورهای AC است، آنها سنکرون و ناهمزمان (القایی) هستند.

سروو موتور AC سنکرون از استاتور و روتور تشکیل شده است. استاتور از یک قاب استوانه ای و هسته استاتور تشکیل شده است.

سیم پیچ آرمیچر در اطراف هسته استاتور پیچیده شده و سیم پیچ به سیم سربی متصل می شود که از طریق آن جریان به موتور می رسد.


روتور از یک آهنربای دائمی تشکیل شده است و این با روتور نوع القایی ناهمزمان متفاوت است زیرا جریان در روتور توسط الکترومغناطیس القا می شود و بنابراین به این نوع موتورهای سروو بدون جاروبک می گویند.

هنگامی که میدان استاتور با ولتاژ برانگیخته می شود، روتور میدان مغناطیسی دوار استاتور را با همان سرعت دنبال می کند یا با میدان برانگیخته استاتور هماهنگ می شود و اینجاست که نوع سنکرون به دست می آید.

با استفاده از این روتور آهنربای دائمی، جریان روتور مورد نیاز نیست، بنابراین هنگامی که میدان استاتور خاموش می شود و متوقف می شود، روتور نیز متوقف می شود. این موتورها به دلیل عدم وجود جریان روتور دارای راندمان بالاتری هستند.

هنگامی که موقعیت روتور نسبت به استاتور مورد نیاز است، یک رمزگذار روی روتور قرار می گیرد و بازخوردی را به کنترل کننده سروو موتور ارائه می دهد.

استاتور سرو موتور AC ناهمزمان یا القایی از هسته استاتور، سیم پیچ آرمیچر و سیم سرب و روتور از شفت و سیم پیچ هسته روتور تشکیل شده است.

اکثر موتورهای القایی حاوی یک عنصر چرخشی، روتور یا قفس سنجابی هستند.


فقط سیم پیچ استاتور با منبع AC تغذیه می شود.

میدان شار متناوب در اطراف سیم پیچ استاتور با منبع AC تولید می شود. این میدان شار متناوب با سرعت سنکرون می چرخد.

شار گردان میدان مغناطیسی دوار (RMF) نامیده می شود. سرعت نسبی بین میدان مغناطیسی دوار استاتور و هادی های روتور بر اساس قانون القای الکترومغناطیسی فارادی باعث ایجاد نیروی الکترومغناطیسی القایی در هادی های روتور می شود. این همان عملی است که در ترانسفورماتورها اتفاق می افتد.


حال، جریان القایی در روتور نیز یک میدان شار متناوب در اطراف خود ایجاد می کند. این شار روتور از شار استاتور عقب است.

سرعت روتور بین میدان شار استاتور دوار مرتبط است و روتور در همان جهت شار استاتور می چرخد.

روتور در رسیدن به سرعت شار استاتور موفق نیست یا هماهنگ نیست، از این رو نوع ناهمزمان به دست می آید.

کاربردهای سروو موتور

کاربردهای سروو موتور در بسیاری از سیستم ها و محصولات صنعتی و تجاری مانند رباتیک که در آن از یک سروو موتور در هر "مفاصل" یک ربات برای انجام زاویه حرکت دقیق آن استفاده می شود، استفاده می شود.

فوکوس خودکار دوربین از یک موتور سروو تعبیه شده در دوربین استفاده می کند که موقعیت لنز را دقیقاً تصحیح می کند تا تصاویر خارج از فوکوس را واضح کند.

و با سیستم های تعیین موقعیت آنتن که در آن از موتورهای سروو برای موقعیت یابی آزیموت و ele استفاده می شود.

محور حرکت آنتن‌ها و تلسکوپ‌ها مانند آنچه که توسط رصدخانه ملی رادیویی نجوم استفاده می‌شود.

در این پست وبلاگ، سروو موتور چیست و چگونه کار می کند، به پایان می رسد. امیدوارم آنچه را که برای پیشرفت در ایجاد پروژه کنترل حرکت خود لازم است، آموخته باشید.

ما در RealPars امیدواریم که برای شما جالب بوده باشد و برای دیدن وبلاگ های آموزشی بیشتر ما بازگردید.

با این همه عشق و هیجان،

شاهان اتو بازدید : 31 چهارشنبه 08 دی 1400 نظرات (0)

رابط انسان و ماشین (HMI) چیست؟
رابط انسان و ماشین هر رابط کاربری یا داشبوردی است که اپراتورها می توانند با ماشین، سیستم یا دستگاه تعامل داشته باشند. در تنظیمات صنعتی، HMI را می توان به عنوان رابط اپراتور، رابط انسان و ماشین (MMI) یا پایانه اپراتور نیز نامید. اپراتورها و مهندسین سیستم های کنترل برای نظارت و کنترل از راه دور ماشین آلات صنعتی، فرآیندها و ساخت به HMI ها متکی هستند. به عنوان مثال، شرکت‌های آب از HMI برای کمک به مدیریت دارایی‌هایی که منطقه جغرافیایی وسیعی را پوشش می‌دهند، استفاده می‌کنند. آنها می توانند به سادگی یک صفحه نمایش لمسی روی یک دستگاه یا به اندازه یک صفحه کنترل چند لمسی با سازگاری تلفن همراه پیشرفته باشند.

در حالی که HMI های سنتی ارتباط اولیه بین اپراتور و تجهیزات را فراهم می کنند، به دلیل محلی بودن آنها، آنها فقط دسترسی نقطه به نقطه را بین یک اپراتور و ماشین فراهم می کنند. هر زمان که اپراتور می خواهد مقداری را بررسی کند یا تنظیماتی را به روز کند، باید به صورت فیزیکی در محل حضور داشته باشد. این راه‌اندازی همچنین به‌روزرسانی‌های میان‌افزار در سراسر سایت را دست و پاگیر می‌کند. هر HMI باید یکی یکی به صورت دستی به روز شود، که ممکن است زمان بر باشد.

در مقابل، ابعاد HMI های مدرن به دسترسی مبتنی بر وب و استفاده از پلتفرم های مبتنی بر ابر متکی هستند. این امر الزام اپراتور به حضور فیزیکی در محل با تجهیزات را حذف می کند. کاربران می توانند از راه دور از طریق هر دستگاهی با مرورگر وب به این HMI ها دسترسی داشته باشند. اپراتورها می‌توانند به داده‌های بی‌درنگ در مورد سطوح مخزن، نرخ جریان، فشار لوله، قدرت پمپ و وضعیت کارکرد، همه از طریق تلفن هوشمند خود دسترسی داشته باشند. این کار بازدیدهای در محل را به حداقل می رساند، زمان پاسخگویی به مشکلات احتمالی را کوتاه می کند و به سازمان ها کمک می کند از وقفه های خدمات پرهزینه جلوگیری کنند. به‌روزرسانی‌های مبتنی بر فضای ابری همچنین تضمین می‌کنند که سفت‌افزار HMI همیشه جاری است و نیاز به به‌روزرسانی‌های دستی در محل را از بین می‌برد.

HMI چگونه کار می کند؟
HMI جزء کلیدی سیستم‌های کنترل نظارت و جمع‌آوری داده‌ها (SCADA) است، یک پلتفرم جامع که برای جمع‌آوری، تجسم و تجزیه و تحلیل بلادرنگ دارایی‌ها و داده‌های محیطی طراحی شده است. سیستم‌های SCADA و HMI با هم کار می‌کنند تا اتوماسیون صنعتی و بهبود عملکرد در سراسر سازمان شما را هدایت کنند.

برای درک نحوه عملکرد HMI ها، مهم است که ابتدا نگاهی کوتاه به نحوه عملکرد سیستم های SCADA بیندازیم. سیستم های SCADA سنتی از روش های اختصاصی اکتساب داده ها با معماری های بسته استفاده می کردند. این سیستم‌های SCADA نمی‌توانستند بین پلتفرم‌های فروشنده مختلف ارتباط برقرار کنند و دسترسی به داده‌ها به دلیل الزامات پروتکل محدود شده بود. اکثر سیستم های اسکادا مدرن اکنون از معماری های سیستم باز با ارتباطات یکپارچه و پشتیبانی از پروتکل های متعدد تشکیل شده اند.

یک سیستم مدرن اسکادا مبتنی بر ابر از حسگرها برای جمع‌آوری داده‌های خوانش‌هایی مانند دما، ارتعاش و فشار استفاده می‌کند. این قرائت‌های بلادرنگ از طریق اتصال سلولی یا Wi-Fi به یک PLC ارسال می‌شوند. پس از دریافت اندازه‌گیری‌های حسگر، PLC‌ها داده‌های دیجیتالی را برای تجزیه و تحلیل و گزارش در HMI/داشبورد به ابر ارسال می‌کنند. اپراتورها می توانند داده های دارایی را از راه دور مشاهده کنند و نقاط تنظیم را روی تجهیزات صنعتی کنترل کنند. با لمس یک صفحه، آنها می توانند زمان شروع/توقف را تنظیم کنند، نمودارهای قابل تنظیم بسازند، روندهای تاریخی را مشاهده کنند و هشدارها را بررسی کنند.

موارد استفاده رایج از HMI
تقریباً در هر سازمان صنعتی، HMI هایی را خواهید یافت که برای به دست آوردن بینش تاریخی و بی‌درنگ استفاده می‌شوند. در اینجا چند برنامه معمولی HMI و مزایای آنها آورده شده است:

به دست آوردن دید و کنترل بر مدیریت آب. بر اساس گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA)، تخمین زده می شود که سالانه 240000 قطع آب اصلی و 75000 فاضلاب سرریز می شود. از مناطق روستایی گرفته تا شهرهای بزرگ، هر جامعه ای برای تامین آب پاک، ایمن و ثابت به شرکت های تصفیه آب و فاضلاب متکی است. حفظ این زیرساخت حیاتی نیازمند نظارت مستمر با استفاده از سیستم‌های تشخیص زودهنگام برای جلوگیری از خرابی دارایی است. شرکت های آب مانند Central Texas Water Supply از داشبورد HMI خود برای مدیریت از راه دور آلارم های پمپ های کنترلی، مخازن آب و شیرها استفاده می کنند.

ایجاد خدمات نظارت از راه دور تجهیزات به عنوان خدمات (EaaS) شامل سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) و شرکت‌های اجاره خالص است که ماشین‌های صنعتی را به طیف گسترده‌ای از سازمان‌ها تولید، می‌فروشند، اجاره می‌دهند و سرویس می‌دهند. سیستم‌های HMI و SCADA می‌توانند به ارائه‌دهندگان EaaS کمک کنند تا خدمات پیشرفته‌تری را از طریق نظارت از راه دور ارائه دهند و حتی قابلیت‌های نظارت از راه دور خود را به سازمان‌هایی که تجهیزات خود را اجاره می‌کنند گسترش دهند و آنها را از رقبا متمایز کنند. برای مثال، Pine Environmental با Samsara شریک شد تا به مشتریان خود توانایی پیکربندی هشدارها، حل خطرات احتمالی و چاپ گزارش‌های داده سفارشی برای فعالیت‌های حیاتی مأموریت را ارائه دهد.

ردیابی فرآیندهای تولید برای هر کارخانه تولیدی، خرابی برنامه‌ریزی نشده و نرخ بالای عیب خبرهای بدی را نشان می‌دهد: مشتریان ناراضی، زمان از دست رفته تولید و تعمیرات گران قیمت. شرکت تحقیقاتی بازار Vanson Bourne تخمین می‌زند که توقف برنامه‌ریزی نشده تجهیزات می‌تواند برای شرکت‌های صنعتی تا 250000 دلار در ساعت هزینه داشته باشد. دستگاه‌های HMI می‌توانند زمان خرابی را توسط حرفه‌ای کاهش دهند

مشاهده تجزیه و تحلیل زمان واقعی و مدیریت هشدار سفارشی. اپراتورها می توانند دلایل خرابی را ثبت کنند، اهداف تولید را تعیین کنند و زمان اجرا را با استفاده از داشبورد HMI کنترل کنند. این بینش عملی در مورد حوادث خاص برای اطمینان از تعمیر و نگهداری پیشگیرانه و حداکثر کارایی ارائه می دهد.

تفاوت بین HMI و SCADA چیست؟
در حالی که HMI و SCADA با هم کار می کنند تا عملیات خودران را هدایت کنند، آنها قابلیت های متمایزی دارند:

رابط انسان و ماشین به هر داشبورد صنعتی اشاره دارد که به اپراتور اجازه می دهد با نمایش اطلاعات و کنترل های بلادرنگ با یک سیستم یا دستگاه ارتباط برقرار کند. داشبوردهای HMI که در پلتفرم SCADA کار می‌کنند، پنل‌های کنترلی هستند که به کاربران امکان دید عمیق نسبت به سلامت و عملکرد دستگاه را می‌دهند.

کنترل نظارتی و جمع آوری داده ها سیستم نظارت و کنترل فراگیر است که برای جمع آوری، تجسم، تجزیه و تحلیل و عمل بر روی داده های بلادرنگ از تجهیزات صنعتی طراحی شده است. در حالی که پلت‌فرم‌های SCADA سنتی پیچیده و دشوار است برای استقرار در چندین سایت، SCADA مبتنی بر ابر سازمان‌های صنعتی را با سهولت استفاده و معماری سیستم ساده‌شده‌اش به دست آورده است. راه حل های SCADA بدون HMI برای تجسم داده ها برای کاربران نهایی کامل نیستند.

شاهان اتو بازدید : 33 شنبه 27 آذر 1400 نظرات (0)

دلتا: پنل لمسی HMI - رابط های ماشین انسانی (سری DOP-B)

رابط ماشین انسانی (HMI) بستری است که امکان تعامل بین کاربران و تجهیزات اتوماسیون را فراهم می کند. محصولات HMI دلتا پورت های ارتباطی مختلفی را برای ارتباط سریع و کنترل راحت طیف متنوعی از ماشین ها، سیستم ها و امکانات فراهم می کند. صفحه نمایش لمسی رنگی، ورود بصری پارامترها و روش‌های مختلف برای نمایش داده‌های متغیر، از جمله نمودارهای روند و عناصر هشدار را امکان‌پذیر می‌سازد. صفحه نمایش LCD با وضوح بالا عملکرد، نظارت و کنترل کارآمد را در زمان واقعی تجسم می کند. علاوه بر این، نرم‌افزار ویرایش کاربرپسند، کاربران را در ایجاد سریع آیکون‌های بصری با قابلیت پیمایش آسان و طراحی آسان صفحه‌های نظارت بصری برای برنامه‌ها راهنمایی می‌کند، در حالی که تنظیمات، زمان‌بندی و برنامه‌نویسی توالی‌های عملیاتی را انجام می‌دهد که انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهد و در زمان توسعه صرفه‌جویی می‌کند. این امر باعث توسعه سریع سیستم می‌شود که سیم‌کشی و نصب را ساده می‌کند، در هزینه‌های عملیاتی صرفه‌جویی می‌کند و سیستم‌ها را کارآمدتر می‌کند، تنظیم زمان‌بر و هزینه‌های اضافی نگهداری را حذف می‌کند.

سری DOP-B

رابط ماشین انسانی سری DOP (HMI) صفحات لمسی مختلفی را با ابعاد و رنگ های مختلف ارائه می دهد. همچنین عملکردهای کنترلی سریع و راحت را برای ماشین های اتوماسیون صنعتی ارائه می دهد. علاوه بر این، ویرایشگر صفحه نمایش و نرم افزار برنامه نویسی DOPSoft مبتنی بر ویندوز و کاربر پسند، کل سری DOP را پیکربندی می کند. با DOPSoft، کاربران می توانند به سرعت تصاویر و نمودارها را ویرایش کنند و به راحتی پروتکل ارتباطی مناسب انواع اچ ام ای را تنظیم کنند. برنامه های بیشتری را می توان ایجاد، ویرایش، دانلود و آپلود کرد.

مشخصات فنی:

4.3 اینچی (480 x 272 پیکسل) TFT LCD 65536 رنگ
2 مجموعه پورت COM، پشتیبانی از RS-232 / RS-422 / RS-485
برای انتقال/دانلود داده: RS-232، USB
مطابق با استاندارد IP65
پشتیبانی از نمایش افقی / عمودی
نرم افزار ویرایش کامپیوتر، DOPSoft با سیستم عامل های Windows XP، Windows Vista، Windows 7 سازگار است.

برنامه های کاربردی:

نیازهای مشتری را برآورده می کند.
انواع برنامه ها را برآورده می کند.
سه رابط ارتباطی سریال (RS-232/RS-422/RS-485)، دیسک USB، خروجی صدا، کارت SD و موارد دیگر برای برنامه های مختلف پشتیبانی می شوند.
نه تنها محصولات اتوماسیون صنعتی دلتا، بلکه بیش از 30 برند و بیش از 100 مدل PLC یا کنترلر را می توان برای ارتباط بی دردسر و عملکرد همه کاره متصل کرد.

شاهان اتو بازدید : 98 سه شنبه 09 آذر 1400 نظرات (0)

در جامعه امروزی، ما برای انجام بسیاری از حیاتی ترین فرآیندهای صنعتی خود، از تولید برق گرفته تا پارچه بافی، به ماشین آلات خودکار متکی هستیم. فناوری اتوماسیون به ما این امکان را داده است که ارتفاعات جدیدی از تولید و نوآوری را افزایش دهیم. اما سطح فعلی اتوماسیون ما بدون اختراع مهمی به نام کنترل‌کننده منطق قابل برنامه‌ریزی (PLC) امکان‌پذیر نخواهد بود.

یک کنترل‌کننده منطقی قابل برنامه‌ریزی چیست، و چگونه این کنترل‌کننده‌ها به ما کمک می‌کنند تا بسیاری از فرآیندهای مورد نیاز دنیای مدرن را اجرا کنیم؟ مزایا و معایب پی ال سی ها چیست؟ اگر این سؤالات را می‌پرسید، این نسخه از وبلاگ TechTalk ما برای شما مناسب است.

راهنمای مبتدیان ما برای PLC ها شما را با اصول اولیه PLC ها آشنا می کند، در مورد اینکه چرا این کنترلرها بسیار مهم هستند صحبت می کند و یک آغازگر سریع در مورد نحوه کار آنها ارائه می دهد. ما همچنین در مورد برخی از بهترین محفظه های الکتریکی Polycase برای PLC صحبت خواهیم کرد که از حیاتی ترین سیستم های کنترل شما محافظت می کنند.

کنترلر منطقی قابل برنامه ریزی چیست؟
یک کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی نوعی کامپیوتر کوچک است که می تواند داده ها را از طریق ورودی های خود دریافت کند و دستورالعمل های عملیاتی را از طریق خروجی های خود ارسال کند. اساساً، وظیفه PLC کنترل عملکردهای یک سیستم با استفاده از منطق داخلی برنامه ریزی شده در آن است. کسب و کارها در سراسر جهان از PLC ها برای خودکارسازی مهمترین فرآیندهای خود استفاده می کنند.

تعمیر و نگهداری کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی

یک PLC ورودی ها را، چه از نقاط ضبط خودکار داده ها و چه از نقاط ورودی انسانی مانند سوئیچ ها یا دکمه ها، دریافت می کند. بر اساس برنامه نویسی خود، PLC سپس تصمیم می گیرد که آیا خروجی را تغییر دهد یا خیر. خروجی های یک PLC می توانند طیف وسیعی از تجهیزات را کنترل کنند، از جمله موتورها، شیرهای برقی، چراغ ها، تابلو برق، خاموش کننده های ایمنی و بسیاری دیگر.

مکان فیزیکی PLC ها می تواند از یک سیستم به سیستم دیگر بسیار متفاوت باشد. با این حال، معمولاً PLC ها در مجاورت کلی سیستم هایی که کار می کنند قرار دارند و معمولاً توسط یک جعبه الکتریکی روی سطح محافظت می شوند. اگر علاقه مند به دیدن جعبه های اتصال الکتریکی هستید که به محافظت از PLC ها کمک می کنند، به پایان بروید.

PLC ها تا حد زیادی جایگزین سیستم های کنترل مبتنی بر رله دستی شدند که در تاسیسات صنعتی قدیمی رایج بود. سیستم های رله پیچیده و مستعد شکست هستند و در دهه 1960، مخترع ریچارد مورلی اولین PLC ها را به عنوان جایگزین معرفی کرد. تولیدکنندگان به سرعت به پتانسیل PLC ها پی بردند و شروع به ادغام آنها در فرآیندهای کاری خود کردند.

امروزه PLC ها هنوز یک عنصر اساسی در بسیاری از سیستم های کنترل صنعتی هستند. در واقع، آنها هنوز هم پر استفاده ترین فناوری کنترل صنعتی در سراسر جهان هستند. توانایی کار با PLC ها برای بسیاری از مشاغل مختلف، از مهندسین طراح سیستم گرفته تا تکنسین های برق که آن را حفظ می کنند، یک مهارت لازم است.

مزایای استفاده از PLC ها
PLCها برای چندین دهه عنصر استاندارد طراحی ماشین آلات صنعتی بوده اند. PLC ها چه مزایایی را ارائه می دهند که آنها را به انتخاب محبوب تبدیل می کند؟

PLC ها برای برنامه ریزی نسبتاً شهودی هستند. زبان برنامه نویسی آنها در مقایسه با سایر سیستم های کنترل صنعتی ساده است، که PLC ها را برای مشاغلی که می خواهند پیچیدگی و هزینه ها را به حداقل برسانند عالی می کند.
PLCها یک فناوری بالغ با سالها آزمایش و تجزیه و تحلیل پشتیبان آنها هستند. یافتن تحقیقات قوی در مورد انواع مختلف PLC و آموزش های جامع برای برنامه نویسی و ادغام آنها آسان است.
PLC ها با طیف گسترده ای از قیمت ها در دسترس هستند، از جمله بسیاری از مدل های اولیه بسیار مقرون به صرفه که مشاغل کوچک و استارت آپ ها اغلب از آنها استفاده می کنند.
PLC ها بسیار متنوع هستند و اکثر مدل های PLC برای کنترل طیف گسترده ای از فرآیندها و سیستم ها مناسب هستند.
PLC ها دستگاه های کاملاً جامد هستند، به این معنی که هیچ قطعه متحرکی ندارند. این باعث می شود که آنها به طور استثنایی قابل اعتماد باشند و بتوانند در شرایط چالش برانگیز موجود در بسیاری از تاسیسات صنعتی زنده بمانند.
PLC ها اجزای نسبتا کمی دارند که عیب یابی آنها را آسان تر می کند و به کاهش زمان تعمیر و نگهداری کمک می کند.
PLC ها کارآمد هستند و انرژی الکتریکی زیادی مصرف نمی کنند. این به صرفه جویی در انرژی کمک می کند و ممکن است ملاحظات سیم کشی را ساده کند.
گذراندن دوره PLC

معایب استفاده از PLC ها
هیچ فناوری برای هر سناریویی عالی نیست و برخی از برنامه‌ها وجود دارند که PLC بهترین انتخاب برای آنها نیست. بیایید به برخی از مهم ترین اشکالات احتمالی استفاده از PLC ها نگاه کنیم.

PLC ها ظرفیت کمتری برای رسیدگی به داده های بسیار پیچیده یا تعداد زیادی فرآیند که شامل ورودی های آنالوگ به جای گسسته هستند، دارند. همانطور که تاسیسات تولیدی یکپارچه تر و درگیرتر می شوند، تعداد فزاینده ای از آنها ممکن است به سمت یک سیستم کنترل توزیع شده یا روش دیگر کنترل صنعتی جایگزین تغییر کند.
PLC های تولید کنندگان مختلف اغلب از نرم افزار برنامه نویسی اختصاصی استفاده می کنند. این باعث می شود که رابط های برنامه نویسی PLC کمتر از آنچه که ممکن است با هم کار کنند، به ویژه با توجه به اینکه زبان های برنامه نویسی آنها استانداردهای مشترکی دارند (به زیر مراجعه کنید).
PLC ها مانند بسیاری از انواع دیگر تجهیزات الکترونیکی، در برابر تداخل الکترومغناطیسی (EMI) آسیب پذیر هستند. آنها همچنین می توانند انواع دیگری را تجربه کنند

f خرابی های رایج الکترونیکی مانند حافظه خراب و خرابی های ارتباطی.
چگونه یک کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی کار می کند
حال بیایید نگاهی به آنچه در داخل یک کنترلر منطقی قابل برنامه ریزی می گذرد بیاندازیم. به یاد داشته باشید که PLC یک سیستم ورودی-خروجی است، به این معنی که هر واحد هم ورودی ها را می پذیرد و هم خروجی ها را کنترل می کند. بین ورودی ها و خروجی ها سومین عنصر سیستم وجود دارد: برنامه نویسی منطقی که در CPU اتفاق می افتد و ارتباط بین ورودی ها و خروجی ها را کنترل می کند.

چگونه یک plc کار می کند

در اینجا نحوه عملکرد هر عنصر آمده است:

Input Monitoring: PLC ورودی های داده مربوطه را نظارت می کند و داده ها را به CPU ارسال می کند. برخی از PLC ها فقط از ورودی های داده با ورودی های گسسته (روشن/خاموش) استفاده می کنند، اما PLC هایی با قابلیت های آنالوگ می توانند ورودی های آنالوگ را برای متغیرهای پیوسته بپذیرند. ورودی‌ها ممکن است از دستگاه‌های اینترنت اشیا، ربات‌ها، حسگرهای ایمنی، رابط‌های انسان و ماشین یا تقریباً هر نوع دیگری از نقطه ورود داده باشد.
برنامه نویسی منطقی: هر PLC با یک CPU ریزپردازنده، 16 بیتی یا 32 بیتی ساخته شده است. مهندسان و تکنسین ها CPU PLC را طوری برنامه ریزی می کنند که شرایط و مقادیر خاصی را تشخیص دهد و بر اساس قوانین برنامه ریزی شده در خروجی ها تغییراتی ایجاد کند. CPU دائماً وضعیت متغیرها را بررسی می کند و بر اساس شرایط برنامه ریزی شده تصمیم می گیرد. این فرض ساده، تنوع گسترده ای از طرح ها و عملکردها را امکان پذیر می کند.
کنترل خروجی: بر اساس منطق برنامه ریزی شده، PLC کلیدهای مختلف، استارت موتورها، رله ها و سایر دستگاه های متصل به خروجی های خود را کنترل می کند. این به PLC ها اجازه می دهد تا کنترل فرآیندهای مکانیکی مانند عملکرد ماشین را در دست بگیرند. مهندسان همچنین می‌توانند چندین بخش سیستم را با برنامه‌ریزی PLC‌ها به هم پیوند دهند تا سیگنال خروجی خود را به PLC دیگر در یک زنجیره ارسال کنند.
واحدهای فشرده PLC عموماً شامل CPU، ورودی ها و خروجی های یک واحد هستند. در سیستم‌های PLC مدولار رک که بسیاری از امکانات صنعتی استفاده می‌کنند، ورودی‌ها و خروجی‌های PLC با هم در ماژول I/O قرار دارند، در حالی که عملیات منطقی در یک ماژول CPU جداگانه انجام می‌شود. ماژول‌های ورودی/خروجی ممکن است نزدیک به CPU قرار داشته باشند، اما می‌توانند کاملاً دور باشند - گاهی اوقات حتی در ساختمان‌های مختلف.

انتخاب PLC
هنگام تعیین یک مدل PLC برای برنامه شما، عوامل زیادی بر انتخاب شما تأثیر می گذارد. برخی از ملاحظات کلیدی عبارتند از:

ظرفیت الکتریکی: PLC ها برای منبع تغذیه خود نیاز به ولتاژ متفاوتی دارند، بنابراین بررسی کنید که انتخاب شما با سیستم الکتریکی شما سازگار است.
سرعت پردازش: سرعت پردازنده یک مدل PLC را بررسی کنید تا تعیین کنید که آیا نیازهای برنامه شما را برآورده می کند یا خیر.
سازگاری: مطمئن شوید که مدل PLC شما با هر سخت افزار سیستم جدید یا موجود، چه منبع تغذیه یا ریل DIN، سازگار است.
تحمل دما: اکثر PLC ها برای عملکرد ایمن در محدوده 0 تا 60 درجه سانتی گراد طراحی شده اند. با این حال، برخی از مدل‌های تخصصی PLC می‌توانند در دماهای شدید کار کنند، که برای تاسیساتی با شرایط تولید سرد یا گرم غیرمعمول مهم است.
حافظه: یک PLC به ROM و RAM کافی برای اجرای فرآیندهای مورد نظر برای خودکارسازی نیاز دارد. کنترلر از ROM برای ذخیره سیستم عامل و دستورالعمل های خود و از RAM برای اجرای عملکردهای خود استفاده می کند.
قابلیت اتصال: مطمئن شوید که PLC شما دارای پورت های ورودی و خروجی کافی است و مطمئن شوید که می تواند به انواع لوازم جانبی مورد نیاز سیستم شما متصل شود.
I/O آنالوگ: اگرچه PLC ها عمدتاً برای توابع گسسته استفاده می شوند، برخی از مدل ها دارای ورودی و خروجی آنالوگ نیز هستند که می توانند فرآیندها را با متغیرهای پیوسته کنترل کنند.
ملاحظات کلیدی انتخاب plc

برنامه نویسی PLC
اکثر PLC ها را می توان با استفاده از یک کامپیوتر استاندارد و نرم افزار برنامه نویسی PLC برنامه ریزی کرد. استاندارد IEC 61131-3 کد بین المللی برق پنج زبان را برای برنامه نویسی PLC تعریف می کند. سه تا از این زبان ها از رابط های گرافیکی برای برنامه نویسی استفاده می کنند، در حالی که دو زبان دیگر از رابط های متنی استفاده می کنند.

منطق نردبانی به طور سنتی رایج ترین زبان برنامه نویسی مورد استفاده برای PLC ها بوده است. این یکی از بصری ترین زبان های موجود است زیرا از یک رابط گرافیکی استفاده می کند که شبیه نمودارهای الکتریکی طراحی شده است، حتی از بسیاری از نمادهای مشابه برای مخاطبین و رله ها استفاده می کند. منطق نردبانی از یک سری «پله‌ها» برای نمایش کانال‌های ورودی/خروجی کنترل‌کننده استفاده می‌کند، که هر کدام را می‌توان با شرایط و قوانین برنامه‌ریزی کرد.

با این حال، سایر زبان های برنامه نویسی PLC ابزارهای پیچیده تری را ارائه می دهند. به عنوان مثال، متن ساخت یافته (ST) به برنامه نویسان اجازه می دهد تا به سرعت برنامه های پیچیده و مقیاس پذیر را با استفاده از دستورات متنی ایجاد کنند. برای پیچیده ترین کارها، یک نمودار تابع متوالی (SFC) وجود دارد که به برنامه نویسان اجازه می دهد چندین سیستم و زیر روال ها را در سایر زبان های برنامه نویسی به هم متصل کنند.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، برای PLC ها معمول است که از نرم افزار اختصاصی استفاده کنند. با این حال، اگرچه ممکن است پیمایش یک برنامه برنامه نویسی جدید PLC ناآشنا به نظر برسد، به یاد داشته باشید که هر کدام هنوز طبق اصول اولیه IEC 61131-3 عمل می کنند.

محفظه هایی برای محافظت از PLC های شما
ما در مورد سختی PLC ها صحبت کرده ایم، اما این بدان معنا نیست که آنها نیازی به محافظت ندارند. برعکس، صنعتی شلوغ

محل کار خطرات زیادی را برای تجهیزات حیاتی مانند PLC ها ایجاد می کند. مدیران باید اطمینان حاصل کنند که تأسیسات آنها از محفظه های الکتریکی مناسب برای محافظت از سیستم های کنترل استفاده می کنند.

plc ویژگی های مشترک را در بر می گیرد

ویژگی های رایجی که طراحان هنگام تعیین یک محفظه برای PLC به دنبال آن هستند عبارتند از:

امکان افزودن ریل DIN و پانل های نصب در داخل محفظه برای نصب آسان PLC
محفظه های دارای رتبه بندی NEMA یا محفظه های دارای رتبه IP برای محافظت در برابر خطرات رایج یک محل کار صنعتی
ساخت و ساز ناهموار با استفاده از موادی مانند پلی کربنات، ABS، فولاد یا آلومینیوم
محافظت در برابر EMI و RFI
فلنج های نصب در صورتی که برای استفاده به عنوان جعبه برق نصب روی سطح در نظر گرفته شده باشد
تست UL برای اطمینان از انطباق دقیق با تمام رتبه‌بندی‌های IP و NEMA
Polycase مفتخر است که یک شریک و منبع قابل اعتماد برای محفظه های PLC برای بسیاری از تولید کنندگان است. ما به مشتریان خود طیف کاملی از محفظه های الکتریکی را ارائه می دهیم که برای مسکن PLC ها ایده آل هستند.

اینها برخی از مدل هایی است که مشتریان ما معمولاً برای محفظه های PLC استفاده می کنند:

سری Polycase WA: این محفظه های ABS داخلی جزو مقرون به صرفه ترین گزینه های ما هستند، اما رتبه بندی NEMA 4X آنها به این معنی است که دوام را قربانی نمی کنند. آنها یک انتخاب ایده آل برای محفظه های PLC اسب کار برای کاربردهایی هستند که شرایط شدید را نمی بینند اما نیاز به محافظت بیشتر در برابر آب و زباله دارند.
سری پلی کیس ZH: راحتی با دوام فوق العاده در محفظه های پلی کربنات لولایی سری ZH، با حفاظت رتبه بندی NEMA 6P و IP68 برای ایمن و خشک نگه داشتن PLC های شما، مطابقت دارد. آنها با پوشش های خاکستری یا شفاف در دسترس هستند.
سری Polycase AN: سری AN برای هر برنامه ای که در آن PLC ها به حفاظت NEMA 6P و مقاومت طبیعی EMI/RFI نیاز دارند ایده آل است. ساختار آلومینیوم دایکاست این محفظه ها حتی برای سخت ترین کاربردها نیز به اندازه کافی مقاوم است.
سری Polycase HD: این محفظه های براق و مقرون به صرفه پلی کربنات NEMA 6P یکی از بهترین گزینه های ما برای محفظه های PLC ناهموار است. پایه‌های نصب PCB قالب‌گیری شده و فلنج‌های پایه دیواری آن را به یک راه‌حل اتصال و بازی برای بسیاری از پیکربندی‌های مختلف PLC تبدیل می‌کند.
سری Polycase SA: وقتی صحبت از امنیت و تصویر به میان می‌آید، محفظه‌های فولادی ضد زنگ NEMA 4X سری SA بهترین عملکرد را دارند. همه اینها به لطف ساختار ضد زنگ 304، درب لولایی با واشر ضد آب و محافظ طبیعی EMI/RFI است که آن را به محفظه قابل قفل شدن کاملی تبدیل می کند که PLC های شما را بدون تداخل نگه می دارد.

شاهان اتو بازدید : 47 شنبه 29 آبان 1400 نظرات (0)

آیا Adobe به اتوماسیون Acrobat، مانند اجرای اسکریپت های خودکار یا اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) اجازه می دهد؟
Adobe اجازه اتوماسیون یک نسخه مجاز از پیشنهادات شرکتی Adobe Acrobat را از طریق اسکریپت های خودکار یا RPA نمی دهد، مگر در مواردی که مشتری از Acrobat Pro's Action Wizard استفاده می کند (بیشتر را در زیر ببینید). در تمام موارد دیگر، اتوماسیون ممنوع است. اگر به خودکارسازی Acrobat یا یک گردش کار سند علاقه دارید، باید بسته به مورد استفاده خود، یک پیشنهاد Document Cloud جداگانه مجوز دهید.
آیا Adobe یک پیشنهاد در محل برای اتوماسیون در مقیاس بزرگ با استفاده از Acrobat ارائه می دهد؟
Adobe برای شرکت هایی که به دنبال اجرای گردش کار اسناد خودکار در مقیاس بزرگ هستند پیشنهاداتی ارائه می دهد. برای اتوماسیون که تحت مجوز کاربر مجاز نیست، با نماینده Adobe خود تماس بگیرید.
چه اتوماسیونی تحت مجوز کاربر آکروبات مجاز است؟
در صورت رعایت سه شرط زیر می توانید استفاده از Acrobat را خودکار کنید:
برنامه Acrobat بر روی یک دستگاه مشتری (مانند Windows یا macOS) نصب شده است.
وظایف خودکار آکروبات باید توسط کاربران آغاز شود. به عنوان مثال، وظایف با استفاده از Acrobat Action Wizard اجرا می شوند.
وظیفه خودکار در آکروبات باید بر روی یک دستگاه اجرا شود و نباید با سایر برنامه های شخص ثالث تعامل داشته باشد، به عنوان مثال، خروجی تولید شده نباید به هیچ برنامه شخص ثالثی برای عملیات بیشتر ارسال شود.
چه نوع مجازی سازی در آکروبات پشتیبانی می شود؟
شما باید مجوز نام کاربری Acrobat را خریداری کنید تا آن را در یک محیط مجازی سازی شده مانند Windows Virtual Desktop یا Citrix استقرار دهید. برای اطلاعات بیشتر، راهنمای مجازی سازی آکروبات را ببینید. انواع مجازی سازی پشتیبانی شده عبارتند از:

سرور مجازی: یک محیط سرور شبیه سازی شده که بر روی یک سرور فیزیکی واقعی ساخته شده است. شما می توانید چندین سرور مجازی را روی یک سرور فیزیکی اجرا کنید. در یک محیط چند مستاجر عمل می کند.
ماشین مجازی: شبیه سازی یک کامپیوتر فیزیکی واقعی با CPU، حافظه، رابط شبکه و فضای ذخیره سازی خاص خود که بر روی یک سیستم سخت افزاری فیزیکی ایجاد شده است.
مجازی سازی: یک محیط شبیه سازی شده که در آن دسکتاپ با ماشین مجازی مبتنی بر سرور جایگزین می شود.
چگونه با استفاده از اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) گردش کار PDF را خودکار کنیم؟
Adobe Document Services APIهایی را برای خودکارسازی ایجاد PDF، دستکاری، استخراج محتوا و تولید سند در هر برنامه ای برای ایجاد گردش کار سند برای ایجاد فاکتور و گزارش، پردازش و انتشار مجدد محتوا، تجزیه و تحلیل داده ها و موارد دیگر ارائه می دهد. API های زیر در دسترس هستند:
Adobe PDF Services API به شما امکان می دهد فایل های PDF را از چندین فرمت سند مختلف مانند Word، PowerPoint و HTML ایجاد کنید. همچنین می‌توانید فایل‌های PDF را به فرمت‌های دیگر، اسناد OCR برای جستجوی متن کامل، اضافه کردن رمز عبور، فشرده‌سازی PDF و موارد دیگر تبدیل کنید.
Adobe Document Generation API تولید فایل PDF پویا و MS-Word را با داده های شما فراهم می کند. قراردادها، فاکتورها و پیشنهادهای فروش را با تزریق داده های JSON به قالب های Word با منطق شرطی و امضا به صورت خودکار انجام دهید.
Adobe PDF Extract API به شما امکان می دهد قفل داده های بدون ساختار ذخیره شده در اسناد PDF را باز کنید. از فناوری ML/AI برای تجزیه خودکار متن، جداول پیچیده، تصاویر، شکل‌ها و ساختار سند - از جمله ترتیب خواندن در ستون‌ها و صفحات - از هر سند PDF، از جمله اسکن، استفاده کنید. استخراج متن فراتر از OCR است تا سبک متن، فونت ها و زمینه را به تصویر بکشد.
Adobe PDF Embed API یک API جاوا اسکریپت سمت سرویس گیرنده رایگان است که به توسعه دهندگان کمک می کند اسناد PDF را در هر برنامه وب جاسازی کنند و تجربه مشاهده اسناد ثابتی را برای کاربران نهایی ایجاد کنند. شامل APIهایی برای همکاری و بررسی گردش کار به همراه ادغام تجزیه و تحلیل برای بینش در مورد تعامل کاربر نهایی است.

شاهان اتو بازدید : 36 چهارشنبه 07 مهر 1400 نظرات (0)

مجموعه راه حل های نوآورانه برای اتوماسیون صنعتی ، زیرساخت های انرژی ، جابجایی الکترونیکی و راه آهن.


دسته گل اتصال T1
فوریه 2021-ارائه گروه گروه HARTING در Hannover Messe Preview 2021 توسط Detlef Sieverdingbeck ، مدیر کل ارتباطات و نام تجاری شرکت (CCB) ، و Dr-Ing Kurt D Bettenhausen ، عضو هیئت مدیره فناوری و توسعه جدید در Harting انجام شد. تمرکز امسال بر "اتصال برای فناوری های آینده" است که انتقال داده با سرعت بالا به عنوان ویژگی اصلی است. هارتینگ به عنوان یکی از ارائه دهندگان پیشرو در زمینه فناوری اتصال صنعتی برای سه خط حیات داده ، سیگنال و قدرت ، بر سه گرایش اجتماعی جهانی تغییر جمعیت ، (جهانی شدن و پایداری) متمرکز شده است. این موضوعات و چالش های نزدیک به هم منجر به روندهای بزرگ فناوری مانند برنامه نويسي اچ ام اي دلتا مدولار شدن ، خودمختاری و فناوری دوقلو دیجیتال می شود. در قلب این روندهای تکنولوژیکی ، شرکت الزامات اساسی برای اتصال آینده را به عنوان یک عنصر ضروری و متحد می داند. به طور خاص ، اینها موضوعات کلیدی مانند الکتروموتور ، منبع تغذیه DC در صنعت و اکوسیستم های جدید مانند اترنت تک زوجی (SPE) در زمینه ارتباطات صنعتی است. دکتر اینگ بتنهاوزن گفت: "در هارتینگ ، ما این سه موضوع را تحت عنوان Connectivity+با هم جمع می کنیم."

اترنت به مهمترین استاندارد ارتباطی در اتوماسیون صنعتی تبدیل شده است. با افزایش نرخ انتقال ، زیرساخت های صرفه جویی در فضا و لایه های فیزیکی جدید مانند اترنت تک زوجی ، شبکه های مبتنی بر IP اکنون آخرین مناطق باقی مانده در سطح میدان را نیز فتح می کنند.

بازار ذخیره انرژی طی چند سال گذشته به سرعت تکامل یافته است. بحث های جهانی در مورد ردپای زیست محیطی به پیشرفت های کلی رونق بیشتری بخشیده است. استفاده پایدار از انرژی های تجدیدپذیر تنها از طریق سیستم های ذخیره برنامه نويسي اچ ام اي دلتا انرژی امکان پذیر است ، زیرا آنها با تأخیر در زمان ، استفاده از انرژی تولید شده توسط انرژی های تجدیدپذیر را به تأخیر می اندازند. اتصال دهنده ها مونتاژ و عملکرد سیستم های ذخیره انرژی را بر اساس ماژول های باتری افزایش می دهند. علاوه بر این ، هارتینگ همچنین مفاهیم سیستم را برای روندهای اصلی صنعت راه آهن به نمایش گذاشته است.

شاهان اتو بازدید : 28 چهارشنبه 07 مهر 1400 نظرات (0)

انتظار می رود بازار رله های ایمنی و تایمرها تا سال 2026 به 2.8 میلیارد دلار برسد
تاریخ انتشار: سه شنبه 20-09-2021
1
سهام
اشتراک گذاری فیس بوک دکمه اشتراک گذاری دکمه اشتراک گذاری دکمه اشتراک گذاری دکمه اشتراک گذاری دکمه whatsapp اشتراک گذاری
محرکهای اصلی بازار رله های ایمنی و تایمرها استفاده از تایمرهای هوشمند و قابل برنامه ریزی را افزایش می دهند.


تصویر نماینده
فوریه 2021 - بر اساس تحقیقات بازار روندها ، بازارهای ایمنی و تایمرهای ایمنی جهانی انتظار می رود که تا سال 2026 از 1.5 میلیارد دلار آمریکا به 2.8 میلیارد دلار در سال 2017 برسد و CAGR آن 8.11 درصد باشد.

گزارش بازار رله های ایمنی صنعتی و تایمرها شامل فروشندگان مختلف چند ملیتی و محلی است. برخی از فروشندگان سروو موتورa2 هم رله ایمنی و هم تایمر را ارائه می دهند و در بازار نیز فروشندگانی وجود دارند که به طور انحصاری رله یا تایمر ایمنی ارائه می دهند.

محرکهای اصلی بازار رله های ایمنی و تایمرها استفاده از تایمرهای هوشمند و قابل برنامه ریزی را افزایش می دهند. پیشرفت های تکنولوژیکی در داخل تایمرهای الکترونیکی وجود دارد. این تایمرهای پیشرفته عملیات هوشمند با عملکردهای کنترل و نظارت پیشرفته را توصیه می کنند. مزیت اصلی این تایمرها این است که می توانند در محدوده دمایی وسیع تری کار کنند ، و استفاده از آنها را در شرایط سخت محیطی آسان می کند. افزایش استفاده از PLC های ایمنی نسبت به رله های ایمنی چالش بازار رله های ایمنی و تایمرها است.

بخش ایمنی تک کاره پیشرو در بازار رله های ایمنی صنعتی و تایمرهای جهانی است. رله های ایمنی تک کاره در مقایسه با ماژولار مقرون به صرفه هستند & amp؛ رله های ایمنی قابل تنظیم اولین مورد برای ماشینهای کوچکتر که برای تکمیل عملکردهای ایمنی نیاز به دستگاههای منطقی دارند ترجیح داده می شود ، در حالی که دومی در جایی که دستگاههای حفاظتی بزرگ و متنوع و کنترل حداقل منطقه مورد نیاز است ، ترجیح داده می شود.

صنایع شیمیایی و پتروشیمی ، مصرف کننده نهایی بازارهای رله و تایمر ایمنی صنعتی جهانی بود. عواملی مانند افزایش استفاده از رله ها و تایمرهای صنعتی برای برنامه های کاربردی مانند ذخیره سازی و پمپاژ و در دسترس بودن رله های ایمنی پایش مدولار و قابل تنظیم ، به رشد این بخش صنعت در سال های آینده کمک می کند.

از نظر منطقه ای ، آمریکای شمالی در دوره پیش بینی ، مشارکت کننده درآمد اصلی سروو موتورa2 در بازار رله ها و تایمرهای ایمنی صنعتی خواهد بود. استفاده روزافزون از رله های ایمنی و دستگاه های تایمر در صنایع نفت و گاز ، شیمیایی و پتروشیمی و تقاضای زیاد برای این دستگاه ها در صنایع خودرو و صنایع غذایی و آشامیدنی در ایالات متحده باعث رشد بازار در منطقه آمریکای شمالی می شود.

بازیگران کلیدی که در بازار رله ها و تایمرهای ایمنی جهانی ، ABB ، EATON ، Rockwell Automation ، Schneider Electric ، Siemens ، Euchner-USA ، Panasonic Electric Works ، Pilz ، SICK ، Yokogawa Electric فعالیت می کنند.

شاهان اتو بازدید : 26 جمعه 19 شهریور 1400 نظرات (0)

کنترل سیستم تهویه مطبوع با صنعتی PLC آردوینو - کنترل دما ، تهویه و بو.


کنترل سیستم تهویه مطبوع
این مورد مطالعه پیاده سازی یک سیستم HVAC با استفاده از تجهیزات کنترل کننده آردوینو را برای یک راه حل خاص در این زمینه توضیح می دهد.

ما به نصب سیستم خنک کننده غوطه وری سرور ، علاوه بر کنترل دما ، بو و تهویه اتاقی که کل سیستم در آن نصب شده است ، اشاره می کنیم. همه این جمع آوری داده ها و کنترل فرآیند بخش مهمی در هر نصب صنعتی است.

کنترل خنک کننده
با توجه به الزامات جدید کارخانه ، مشتری به سیستم تبرید جدید و قوی برای بهبود نصب و راه اندازی تهویه مطبوع فعلی نیاز دارد. همچنین ایجاد یک مدل نصب که بتوان آن را به راحتی تکرار کرد ، با انعطاف پذیری برای تغییر توالی کنونی بسیار مهم است زیرا به دلیل مشخصات کولر امکان اشتراک گذاری یخچال روغن با مزارع سرور جدید وجود دارد.

این پروژه یک مزرعه سرور با سیستم یخچال خاص بر اساس روغن است. ویژگی خاص این نصب نیاز به کنترل و نظارت چند پارامتر مهم دارد. دمای کار سرورها ، رطوبت و همچنین بوی روغن به تمیز نگه داشتن محیط و همچنین عملکرد آن کمک می کند.

اهداف
سیستم تهویه مطبوع باید سرور غوطه ور در سیستم خنک کننده را کنترل کند. اتاق و مخزن باید در محدوده خاصی از دما و رطوبت باشند. همچنین یک سیستم تهویه وجود دارد که مسئول کاهش بوی روغن موجود در کارخانه است ، بنابراین اپراتورها می توانند در آن کار کنند.

نتیجه
PLC آردوینو صنعتی باید دما (اتاق و مایع) ، رطوبت و تهویه کل اتاق را با دو عنصر مهم دما و بو نیز کنترل کند. برای کنترل سیال ، نیاز به پیاده سازی PID در کنترل کننده صنعتی با سنسور دما است. مقدار سنسور با یک نقطه تنظیم مقایسه می شود و PLC جریان مورد نظر را برای کولر مورد بررسی قرار می دهد.

آب و هوای اتاق توسط دستگاه رطوبت گیر/رطوبت گیر و تجهیزات تهویه مطبوع کنترل می شود. آنها بسته به مقادیر سنسورهای دما و رطوبت فعال یا غیرفعال می شوند. تهویه با درایو فرکانس متغیر درمان می شود. PLC منبع باز آردوینو بسته به بو باعث می شود که دستگاه تنفس سریعتر یا کندتر بچرخد. AFD (درایو فرکانس متغیر) با استفاده از سیگنال آنالوگ کنترل می شود.

Industrial Shields مستقر در بارسلونا و در اکتبر 2012 تاسیس شد ، نام تجاری تحت شرکت Boot and Work Corp S.L. این یک شرکت در حال رشد سریع با هدف تبدیل شدن به بزرگترین توسعه دهنده و تولید کننده دستگاه های الکترونیکی اتوماسیون صنعتی بر اساس قطعات الکترونیکی سخت افزار منبع باز است. هدف این است که بیشترین انتخاب محصولات را با هزینه بسیار مناسب در مقایسه با محصولاتی که تحت رهبری کنونی بازار توسعه یافته اند ، ارائه دهیم. این شرکت در حال حاضر در سراسر جهان به بازارهای اصلی صنعتی تحویل می دهد.

جاسبیر سینگ می گوید سنسورهای هوشمند بستری را برای پیشرفت در اتوماسیون و بهبود کارایی فراهم می کنند.
 


شبکه سنسور سازگار با صنعت 4.0
حسگرها اساساً دستگاه هایی هستند که سیگنال ها را از یک شکل انرژی به سیگنال های الکتریکی/دیجیتال تبدیل می کنند. سنسورهای هوشمند نقش مهمی در صنعت فرآیند/تولید برای خواندن اطلاعاتی که برای آنها طراحی شده است ، بازی می کنند و همچنین اطلاعات مربوط به الگوی سلامتی/خرابی آن را منتقل می کنند تا از شکست پیش بینی نشده جلوگیری شود. سنسورهای دیجیتالی هوشمند امکان جمع آوری دقیق و خودکار داده ها را با نویز اشتباه کمتر در قالب مورد نیاز برای نظارت ، ذخیره و ورودی برای کنترل فرایند فراهم می کند.
 
برنامه ریزی تشخیصی و نگهداری
سنسورها بخش مهمی از برنامه تعمیر و نگهداری هستند زیرا به ما امکان می دهد تغییرات پارامترهای اندازه گیری شده را رصد کرده و در کنترل کننده ها برای تنظیم عنصر نهایی برای حفظ نقطه تنظیم شده بازتاب داشته باشیم. سنسورهای متعدد در سیستم ها برای نظارت بر پارامترهای مختلف برای جمع آوری اطلاعات از فرآیندها تا کنترل و جلوگیری از خرابی های اولیه که منجر به خرابی می شوند و باعث ضرر و زیان می شوند ، استفاده می شود.
 
حسگرهای هوشمند عوامل کلیدی اتوماسیون برای برنامه های کاربردی صنعت هوشمند در کارخانه ها و صنایع فرآوری هستند. سنسورهای هوشمند برای نظارت بر وضعیت و نگهداری پیش بینی بسیار مفید هستند. نظارت بر وضعیت و نگهداری پیش بینی ماشین آلات در کارخانه ها و سیستم های فرآیندی به چندین سنسور اتوماسيون صنعتي دلتا هوشمند برای جمع آوری داده ها از تجهیزات و تجزیه و تحلیل آنها با نرم افزار نیاز دارد.
 
سنسورهای هوشمند برای عملکردهایی با قدرت کم ، مصونیت نویز جمع و جور بالا و مقرون به صرفه در ارائه راه حل های شبکه حسگر سیمی و بی سیم سازگار با صنعت 4.0 مقرون به صرفه هستند. نرم افزارهای خاص و همچنین ثبت کننده های سرعت بالا از دانشمندان داده در جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل این داده ها برای توسعه الگوریتم ها پشتیبانی می کنند. سنسورهای دیجیتالی هوشمند داده های بلادرنگ را با سرعت بالا از دارایی ها جمع آوری کرده و با ارائه پردازنده ذاتی در فرمت مورد نیاز و افزایش قابلیت های ارتباط داده با کنترل کننده تولید کننده ارتباط برقرار می کنند. یک سنسور هوشمند دارای قابلیت تشخیص هوشمند ، تعبیه شده و تشخیص داده شده در سیستم عامل های پیشرفته است. در گذشته داده ها از طریق ماژول ها/لایه ها منتقل می شدند که باعث ایجاد تاخیر در ارتباط و پاسخگویی می شد. به منظور جلوگیری از این تاخیرها ، سنسورهای هوشمندی توسعه یافته اند که قادر به جمع آوری داده های دیجیتالی هستند/از ابزارهای تبدیل برای کنترل/نمایش مستقیم استفاده می کنند. در صنعت 4.0 ، سنسورهای هوشمند نقش م inثری در تشخیص بیشتر تجهیزات ، فرآیندها و به اشتراک گذاری اطلاعات کلیدی شبکه در تأسیسات تولیدی دارند.
 
بهبود کارایی با محاسبه پیشین


سنسورهای هوشمند امکان جمع آوری خودکار داده ها را فراهم می کند
سنسورهای هوشمند ساختار و بستر کارآمد قابل توجهی را برای پیشرفت در اتوماسیون و بهبود کارایی ارائه می دهند. اطلاعات داده های ورودی ماشین را می توان در هر مرحله/شرایط و ارتباط بدون درز این اطلاعات در زمان واقعی با سرعت بالا که می تواند برای کاهش هزینه های نگهداری ، افزایش بهره وری عملیاتی و بهبود تجربه مشتری مورد استفاده قرار گیرد ، قابل دسترسی است. قابلیت های محاسباتی با سنسورهای دیجیتال هوشمند به طور قابل توجهی بهبود یافته است. حجم زیادی از داده ها در خود حسگرهای میدانی در حال پردازش هستند. محاسبات و کنترل میدانی غیر متمرکز می شود. این صنعت شاهد محاسبه و کنترل میدانی برای بهبود وفاداری و سرعت است. این امر باعث رشد کنترل كنندگان محلی ، كاهش تاخیر زمانی و نظارت بهتر بر سلامت می شود.
 
ویژگی های سنسورهای هوشمند
سنسور و مدیریت داده های آن: سنسورهای هوشمند در تعداد بیشتری از برنامه های کاربردی در بخش برنامه های کاربردی و تولید استفاده می شوند. با استفاده از حسگرهای هوشمند ، تجزیه و تحلیل داده ها همچنان بهبود می یابد و تصمیم گیری به موقع اپراتور و/یا مهندسان یا تصحیح خودکار را امکان پذیر می کند. ذخیره سازی داده های پیچیده در قالب مناسب و بازیابی آنها بیشتر قابل مدیریت است. الگوریتم های درست و بهبود مستمر آنها پیش بینی و در نتیجه درک مشکلات احتمالی برای اقدامات اصلاحی را آسان کرده است. با فراگیرتر شدن فرآیند تولید و جمع آوری داده ها ، سیگنال/سیگنال خروجی از چنین دستگاه های کنترل کننده حسگر یکپارچه باید دقیق و بدون ابهام باشد. چالش اصلی همیشه مدیریت داده های تولید شده از طریق شبکه حسگر است که روز به روز در حال افزایش است. مهندسان با سناریوهایی روبرو هستند که در آن زمان زیادی (حدود 80٪) صرف استخراج داده های مربوطه از سرور/دستگاه ذخیره سازی می شود در حالی که کمتر از 20٪ صرف تجزیه و تحلیل و تهیه استراتژی کنترل خروجی می شود. داده های خام اغلب نمی توانند به صورت خام استفاده شوند. جمع آوری داده های کارآمد و ذخیره سازی انباشته برای سریعترین بازیابی مهم است. مدیریت داده های مفید پارامترهای کلیدی فرآیند و استفاده مستمر از آن در الگوریتم ها برای حفظ فرایندها و تعریف برنامه های نگهداری ، ایمپرا استبرای بهره وری بالاتر و عملکرد روان زباله های داده های غیرقابل استفاده نباید ذخیره شوند.
 
سکوهای باز: الزامات اپراتورها عمدتا برای کارخانه های نیمه خودکار یا تولید چند محصول از ماشین های یکسان می تواند بسیار متفاوت باشد. اپراتورها الگوریتم های خود را با نیاز به توابع جدید و نیازهای مشتری توسعه می دهند/تغییر می دهند. قابلیت جمع آوری و پردازش داده ها با پردازش تعبیه حسگر در تلاش برای بازیابی اطلاعات مورد نیاز در زمان واقعی افزایش یافته است. داده ها در حسگر پردازش می شوند و مبدل الکترونیکی از مبدل دریافت می کند و سپس به کنترل کننده منتقل می شود تا یک نقطه تنظیم کننده کنترل برای فعال کننده ها برای تعدیل عنصر/دستگاه نهایی ایجاد شود.
 
حضور آزاد در داده های حسگرها: پیشرفت شبکه های بی سیم یا سیمی سنسورها که از طریق اینترنت برای دسترسی همه کاره متصل شده اند. حسگرهای مجهز به اینترنت اشیا که به شبکه های شرکتهای تولیدی متصل هستند از پروتکل های ارتباطی یکپارچه برای تعامل ماشین به ماشین از طریق ارتباطات بی سیم شبکه کم توان (LPWAN) استفاده می کنند.
 
مزایای اصلی سنسورهای هوشمند
آ. اطلاعات متعدد از طریق ارتباط: حسگرها اطلاعات متعددی را از یک دستگاه جمع آوری کرده و به صورت دیجیتالی از طریق سیم یا بی سیم متصل به سرور ارسال می کنند.
 
ب تشخیص خود: ویژگی های پردازش دیجیتال داخلی برای محاسبه و پردازش داده ها در حسگرها در نتیجه پردازش سیگنال در زمان واقعی و تشخیص خود فرصت ایجاد می کند. سرعت بالای پردازش حجم زیادی از داده ها عامل مهمی برای نتایج بهتر است.
 
ج سنسورهای بدون کالیبراسیون: کالیبراسیون خودکار به این معناست که سنسورهای بدون کالیبراسیون برای برنامه های کاربردی اینترنت اشیا با ضریب دسترسی بیشتر مورد نیاز اساسی است.
 
د حسگرهای پارامتری اضافی: سنسورهای هوشمند در صنعت 4.0 توسعه داده شده و تولید می شوند تا علاوه بر نیازهای فرایندی مانند ارتعاش ، فشار ، دما یا بیشتر برای ویژگی های تشخیصی ، پارامترهای متعددی را نیز حس کنند.
 
ه نظارت بر تولید و بازده: نظارت بر تولید و کارآیی و بهبود آن را می توان با حسگرهای هوشمند انجام داد. مشتریان می خواهند سرعت خود را افزایش دهند اما به دنبال راه حل های کم هزینه و موثر هستند.
 
f نظارت بر دارایی ها: سنسورهای هوشمند نقش مهمی در صنعت 4.0 ایفا می کنند. حسگرهای مبتنی بر اینترنت اشیا در حال حاضر به واقعیت تبدیل شده اند که نظارت بر شرایط دارایی را افزایش می دهد. سیستم شبکه با سرعت بالا قابلیت دسترسی به اطلاعات را در کل تنظیمات بهبود می بخشد.
 
انواع سنسورها/آشکارسازها/مبدل ها
انواع زیادی از حسگرها در میان بسیاری از زیر شاخه های آن موجود است. برای اتوماسیون کارخانه ، سنسورهای اثر هال مانند مجاورت بدون تماس ، فیبر نوری ، سنسورهای پرتو نور ، سنسورهای سطح ، سنسورهای حرکت و غیره معمولاً استفاده می شوند. حسگرهای مادون قرمز برای تشخیص شعله ، سنجش سطح و غیره به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. اندازه گیری سطح سوخت سوخت مادون قرمز ، اولتراسونیک ، هدایت راداری و غیر هدایت شونده/غیر تماسی در مخازن ، نظارت مداوم و خروجی سیگنال ایمنی را برای توقف پمپ ها فراهم می کند. حسگرهای پارامترهای فرایند هوشمند اطلاعات منظمی را برای نظارت و کنترل مواد شیمیایی پیچیده ، کارخانه داروسازی ، پالایشگاه ها و دیگر کارخانه های پردازش فلز ارائه می دهند.
 
انواع خروجی: سنسورهای کنترل از حلقه های جریان 4-20 میلی آمپر ، ارتباطات دیجیتالی مانند HART ، RS 232 ، RS 485S ، RS485L ، CANBUS ، FLEXCOM ، Profibus ، Ethernet ، MOD bus ، Device-net و غیره استفاده می کنند.
 
اجزای شبکه: برای اتصال و انتقال داده ، سیستم شبکه مناسب مانند VOIP ، LAN ، روتر ، فایروال ، وای فای ، سوئیچ های شبکه ، شبکه گسترده ، Gateways ، VPN ، هاب اترنت ، پل شبکه ، سرورها و کابل ها انتخاب می شود.
 
زمان پاسخگویی: سنسورهای هوشمند سریعترین زمان پاسخگویی را بر حسب میلی ثانیه ، میکرو ثانیه یا بیشتر برای گرفتن اطلاعات ، پردازش و تولید سیگنالهای خروجی دارند.
 
ویژگی های سنسورها: سنسورهای هوشمند مانند سنسورهای دیگر طراحی شده اند تا در محیط های آب و هوایی شدید ، گرد و غبار ، مکان های خطرناک و غیره با ایمنی عملکردی و عملیاتی کار کنند.
 
انتخاب سنسورها و محرک های هوشمند برای برنامه مورد نظر
انتخاب نوع مناسب سنسور برای نظارت بر پارامترهای سیگنال/پارامترها و اتوماسیون کارخانه برای اجرای ایمن ماشین آلات/کارخانه ها بسیار مهم است. محرک ها ممکن است درایوهای الکتریکی یا یک سیستم پنوماتیک برای تعدیل واحدها باشند. سنسورهای هوشمند شامل پردازشگر حرکت دیجیتال (DMP) است که در اصل ریزپردازنده ای است که برای پردازش داده ها و تولید خروجی در سنسور یکپارچه شده است. اینها اساساً به معنی عادی سازی داده ها ، فیلتر نویز و انجام تهویه سیگنال است. حسگرهای هوشمند قبل از هرگونه ارتباط با دستگاه های خارجی ، تبدیل داده ها را به پردازش دیجیتال انجام می دهند.

شاهان اتو بازدید : 26 یکشنبه 14 شهریور 1400 نظرات (0)

یک فرآیند تصفیه جدید برای آب ترش
با شروع اعتصابات نزدیک به دو قرن پیش ، Lake Forest ، برونسویک Corp. مستقر در ایالت Illinois ، می گوید این ضربه بزرگ دیگری با یک فرآیند تصفیه دو مرحله ای برای تصفیه آب مورد استفاده در مرکز ماشینکاری در کارخانه خود در Reynosa ، مکزیک ، داشته است. توپ های بولینگ ساخته می شوند

کارکنان
اول ژوئیه 2013

فیلتر کردن ایتون
فیلتر Eaton
با نزدیک به دو قرن اعتصاب ، Lake Forest ، برونسویک Corp. مستقر در ایالت Illinois ، می گوید این یک ضربه بزرگ دیگر با یک فرآیند فیلتراسیون دو مرحله ای است که برای تصفیه آب مورد استفاده در مرکز ماشینکاری در کارخانه خود در Reynosa ، مکزیک ، استفاده می شود. توپ های بولینگ ساخته می شوند

این شرکت که توسط جان موسی برانسویک مهاجر سوئیسی تاسیس شد ، در ابتدا پي ال سي دلتا در سال 1845 به عنوان تولید کننده واگن برای تجارت افتتاح شد. اما به زودی ، بنیانگذار علاقه زیادی به بیلیارد داشت و تصمیم گرفت میزهای بیلیارد را تولید کند ، که تا آن زمان بیشتر از انگلستان وارد می شد.

میزهای وی به سرعت به موفقیت تجاری تبدیل شد و از آن زمان این تجارت رواج داشت. قيمت پي ال سي دلتا بخش عمده ای از این موفقیت مداوم گسترش ورزش بولینگ از جمله تولید توپ ، پین و تجهیزات بولینگ بود.

بعلاوه ، در اواخر قرن 19 ، برانزویک انقلابی در نحوه ساخت توپ های بولینگ با استفاده از لاستیک ولکانیزه ایجاد کرد. قبل از آن ، توپها در واقع از چوب جامد ساخته شده بودند. توپ های امروزی از پلاستیک های مهندسی شده ساخته می شوند.

طرح کلی یک چالش
بیشتر توپ های بولینگ برانزویک در کارخانه این شرکت در رینوسا ، مکزیک تولید می شود. در آنجا از آب به عنوان روان کننده و مایع خنک کننده برای تراشیدن توپ ها به شکل گرد استفاده می شود و به براق شدن لازم کمک می کند.

محصول فرعی این دقت ، تجمع ذرات پلاستیکی کوچک است که باید به طور معمول از آب خارج شوند. مایع هیدرولیکی که در طول فرایند و گریس مورد استفاده قرار می گیرد و ماشین را به طور مناسب روغن کاری می کند ، آب را بیشتر گل آلود می کند. مواد شیمیایی نیز به آب اضافه می شوند تا از ایجاد کف ناخواسته جلوگیری شود.

برای رفع این مشکل ، برانزویک برای تمیز کردن مخلوط آب ، روغن ، پلاستیک و مواد شیمیایی به دو سیستم قدیمی تصفیه گرانش با رسانه کاغذی تکیه کرد. هزینه نگهداری فیلترها تقریباً 1500 دلار در ماه است ، که اگر فیلترها به طور کارآمد کار می کردند ، قابل قبول بود ، اما فیلترها اینطور نبودند.

در همین حال ، برای رعایت مقررات سختگیرانه آب ، و به دلیل تجمع هیدروکربن ها و مواد آلی ، آب گندیده باید مرتباً خارج شده و با یک منبع تازه و تمیز دوباره پر شود. این هزینه برانسویک را 2000 دلار دیگر در ماه هزینه می کرد.

سیستم تصفیه در کارخانه برونزویک رینوسا گران ، ناکارآمد و آلاینده بود.

محلول مختصر
Eaton Corp. یک شرکت عملیاتی صنعتی و یکپارچه است که بیشتر به عنوان یک شرکت مدیریت قدرت شناخته می شود. گروه هیدرولیک آن شامل کار تصفیه Eaton است.

ایتون یک فرآیند تصفیه دو مرحله ای برای گیاه رینوسا ایجاد کرد. اولین مرحله ، یک ظرف فیلتر کیسه Moduline با پنج ایستگاه با کیسه های فیلتر نایلونی ، حذف ذرات پلاستیکی درشت بود. در مرحله بعد ، یک فیلتر ماکسیلین شش کیسه ای با کیسه های نمدی پلی پروپیلن برای صیقل نهایی بود.

این مرحله دوم اطمینان از بازگشت آب پاک به سیستم بود. در پایان هر هفته کاری ، کارکنان تعمیرات درج جذب روغن Eaton را در Moduline نصب می کردند و Brunswick این سیستم را برای حذف هرگونه اثری از روغن و هیدروکربن ها اجرا می کرد.

Eaton می گوید ، سیستم های Moduline برای کاربردهایی مانند Brunswick ایده آل هستند ، جایی که سرعت جریان برای یک محفظه فیلتر کیسه ای بسیار زیاد است. هر یک از کشتی ها را می توان به صورت جداگانه برای نظافت و تعویض کیسه و در عین حفظ جریان سیستم خاموش کرد. مجموعه مانیفولد اجازه می دهد تا جریان از طریق تمام اتصالات به طور همزمان با یک اتصال ورودی و خروجی عبور کند.

Eaton می گوید سیستم های Maxiline آن یک راه حل فیلتراسیون کاربر پسند و مقرون به صرفه برای نرخ جریان بالاتر ارائه می دهد و یک راه حل برای نیازهای برانزویک با حجم بالا و بسیار کارآمد ارائه می دهد.

نتایج قابل ثبت
مشخصات پایین پي ال سي دلتا محفظه چند کیسه Maxiline MBF HE ارتفاع محفظه را کاهش می دهد تا تعویض کیف آسان تر شود. نگه داشتن سه نقطه منحصر به فرد آن ، آب بندی کیسه را برای فیلتراسیون رایگان by-pass تضمین می کند. سیستم Moduline شامل مجموعه ای جمع و جور و کارآمد از دو یا چند واحد مسکن تک کیسه ای است. آرایش چند رگ سرعت جریان مداوم را تضمین می کند.

از زمان اتمام تبدیل ایتون ، کیفیت و مشکلات آب دیگر مسئله ای نیست. برتونولد گزارش می دهد که برونسویک شش ماه مجبور به پرداخت هزینه تخلیه آب نشده است. هزینه های انرژی ، نیروی کار ، تأمین و نگهداری مربوط به ماشین های قدیمی حذف شده است ، و هزینه های مربوط به مواد شیمیایی ضد کف نیز حذف شده است.

کارل برتولد ، مدیر فروش منطقه ای ایتون توضیح می دهد: "در پایان روز ، کیفیت آب مرکز ماشینکاری عالی بود و همه مشکلات فاسد شدن و همچنین نیاز به حمل و دفع آب به طور موثر برطرف شد." "این برای ما خبر خوبی است زیرا صرف نظر از کاربرد آب ، Eaton اختصاصی است

برای به حداقل رساندن تأثیرات منفی بر محیط زیست در هر نقطه از جهان.

برتولد خاطرنشان می کند: ترکیب Moduline/Maxiline طی هفت ماه هزینه خود را پرداخت کرده است. "این ROI است که هر شرکتی پي ال سي دلتا بسیار خوشحال خواهد شد که به شما توجه کند."

Eaton یک شرکت مدیریت قدرت متنوع است که راه حل های کم مصرف انرژی را ارائه می دهد و به مشتریان ما در مدیریت موثر برق ، هیدرولیک و مکانیک کمک می کند. این شرکت در زمینه محصولات ، سیستم ها و خدمات الکتریکی برای کیفیت ، توزیع و کنترل ، انتقال نیرو ، روشنایی و محصولات سیم کشی پیشرو در زمینه فناوری جهانی است. اجزای هیدرولیک ، سیستم ها و خدمات تجهیزات صنعتی و سیار ؛ سوخت هوایی ، هیدرولیک و سیستم های پنوماتیک برای استفاده تجاری و نظامی ؛ و سیستم های محرکه و محرکه کامیون و خودرو برای عملکرد ، مصرف سوخت و ایمنی.

شاهان اتو بازدید : 38 چهارشنبه 10 شهریور 1400 نظرات (0)

کنترل فرآیندهای خلا شیمیایی با آب بندی مستقیم شیرهای دیافراگمی
مزایا شامل دقت ، سازگاری شیمیایی و اتوماسیون آسان است.

جف جنینگز
7 ژوئیه 2020

شیر دیافراگم آب بندی مستقیم فولادی ضد زنگ با تنظیم کننده خلبان الکترونیکی خلاء. تصاویر از اقولیبار گرفته شده است
استفاده از فناوری خلاء برای ایجاد لامپ برقی ادیسون در سال 1879 به طور گسترده ای شناخته شده است. از آن زمان به بعد ، محققان هزاران راه دیگر را برای استفاده از مزایای اجرای یک فرایند در خلا کشف کرده اند. اگرچه ممکن است اینها به اندازه اختراع ادیسون معروف نباشند ، اما فرایندهای خلاء مدرن بر جهان تأثیری داشته اند که نمی توان آنها را بیش از حد بیان کرد. به عنوان مثال ، تولید تلفن های هوشمند ، پنل های خورشیدی و تراشه های سیلیکون بدون فناوری خلاء امکان پذیر نخواهد بود.

در دهه گذشته ،ريموت کنترل صنعتي ساگا استفاده از فناوری خلاء برای فرآیندهای شیمیایی نیز به طرز چشمگیری افزایش یافته است. خلاء نقش مهمی در پیشرفتهای دارویی نجات دهنده ، در تحقیقات آزمایشگاهی ، در فرآیندهای غذا و نوشیدنی و در تلاشهای زیست محیطی مانند تبخیر پلیمر دارد.

برخی از این فرایندهای شیمیایی خلاء جدید شیمیایی سختی را شامل می شوند که چالش های منحصر به فرد و گاهی اوقات کاملاً دشواری را ارائه می دهد. با توجه به خطرات ناشی از مواد شیمیایی خورنده ، اجزای فرآیند باید از نظر شیمیایی سازگار بوده و همچنین فوق العاده دقیق و دقیق باشند. برای هر نوع کاربرد خلاء ، شرایط فرآیند اضافی مانند درجه حرارت بالا یا الزامات اتوماسیون می تواند عوارض بیشتری را ایجاد کند.

در نتیجه ، روشهای سنتی کنترل خلا همیشه مناسب نیستند و باید جایگزین هایی را در نظر گرفت.

یکی از روشهای نسبتاً جدید برای کنترل خلاء فرایندهای شیمیایی استفاده از دریچه های دیافراگم آب بندی مستقیم است.

یک مثال کلاسیک: تقطیر خلاء
برای نشان دادن دلایل احتمالی استفاده از دریچه دیافراگم آب بندی مستقیم برای کنترل خلاء در فرایندهای شیمیایی ، فرآیند تقطیر خلاء نسبتاً آشنا را در نظر بگیرید.

تقریباً همه روش تهیه ویسکی و سایر نوشیدنی های مقطر را می دانند: از آنجا که دمای جوش آب و الکل متفاوت است ،سروو موتور دلتا الکل زودتر از آب می جوشد و اجازه می دهد تا الکل جمع آوری شود.

اما اگر یک شیمی دان یا مهندس نیاز به جداسازی دو ترکیب ظریف حساس به حرارت داشته باشد ، چه اتفاقی می افتد؟ این وضعیت اغلب در تولید مواد شیمیایی یا دارویی با مولکول ها یا پلیمرهای زنجیره بلند اتفاق می افتد. اغلب ، بهترین راه حل کاهش دمای جوش با کاهش فشار بر مایعات است.

در این شرایط ، تقطیر خلاء برای پایین آوردن فشار بالای مایع به کمتر از فشار بخار آن استفاده می شود و باعث می شود فرارترین مایعات به طور انتخابی جوشانده و تقطیر شوند. این امر به ویژه در صورتی مفید است که دمای مورد نیاز برای جوشاندن سیال در فشارهای جوی آنقدر گرم باشد که بتواند مولکولهای حساس را از طریق پلیمریزاسیون یا ترک خوردگی حرارتی آسیب ببیند. کنترل دقیق فشار خلاء بسیار مهم است زیرا مخلوطی که ريموت کنترل صنعتي ساگا تقطیر می شود ممکن است حاوی چندین مایع با نقاط جوش نزدیک باشد. دقت در کنترل خلا امکان انتخاب پذیری بسیار بیشتری در تقطیر را فراهم می آورد.

شماتیک یک فرآیند تقطیر خلاء با یک دریچه دیافراگم مهر و موم مستقیم در پایین دست ستون تقطیر که سطح خلا را کنترل می کند. تنظیم کننده خلاء الکترونیکی نقطه تنظیم ، نقطه تنظیم سوپاپ دیافراگم را تعیین می کند.
شماتیک یک فرآیند تقطیر خلاء با یک دریچه دیافراگم مهر و موم مستقیم در پایین دست ستون تقطیر که سطح خلا را کنترل می کند. تنظیم کننده خلاء الکترونیکی نقطه تنظیم ، نقطه تنظیم سوپاپ دیافراگم را تعیین می کند.
کاربردها و چالش های خلاء در دنیای واقعی
ماتیاس بوگار مدیریت بخش آلمانی Solutions Control Solutions را بر عهده دارد ، یک شرکت تخصصی کنترل سیالات که به طور گسترده با دانشمندان و صنایع تحقیقاتی در سراسر شمال و غرب اروپا همکاری می کند. او سالها تجربه مهندسی در طراحی سیستم های تقطیر خلاء دارد.

به گفته بوگار ، یکی از رایج ترین کاربردهای تقطیر خلاء بازیافت تعمير سروو موتور یا تصفیه حلال ها است. واحدهای تقطیر خلاء نیز برای کنترل کیفیت نفت خام و فراکسیون نفت خام و همچنین استخراج اسانس استفاده می شود.

بوگر گفت: "علاوه بر این ، برای تولید دارو ، از یک فیلم نازک ویژه و اواپراتورهای کوتاه مدت برای تقطیر در خلا در خلا بسیار کم استفاده می شود." "اینها اغلب برای تولید هورمون ها ، ویتامین ها یا سایر پروتئین ها استفاده می شوند که در دمای بالا به راحتی از بین می روند."

بوگار می گوید که هنگام طراحی سیستم های تقطیر خلاء سه چالش را باید در نظر گرفت محدوده جریان ضریب جریان (Cv) ، دقت و مقاومت شیمیایی است.

محدوده Cv: محدودیت جریان مورد نیاز یک فرآیند را می توان با Cv آن توصیف کرد ، که تابعی از سرعت جریان ، فشار افتراقی و وزن مخصوص گاز است. در زمان راه اندازی

یک سیستم تقطیر خلاء ، یک CV بزرگ برای حذف جو از سیستم مورد نیاز است. هنگامی که سیستم در خلاء مورد نظر خود قرار دارد ، از طرف دیگر ، تنها حداقل گاز از تنظیم کننده خلا عبور می کند - بیشتر محصول در سیستم باقی می ماند یا در سر ستون (تقطیر) یا در تبخیر کننده به عنوان باقی مانده متراکم می شود. فقط گازهای غیر متراکم از طریق رگولاتور به داخل پمپ کشیده می شوند. در آن مرحله ، قابلیت پایین Cv تنظیم کننده مهم است.

علاوه بر این ، سیستم های تقطیر دسته ای می تواند شامل مراحل متعددی باشد. به عنوان مثال ، در برخی از سیستم ها ، تقطیر باید تخلیه شود ، معمولاً با جدا کردن گیرنده تقطیر که می تواند برای تخلیه محصول تهویه شود.

بوگار گفت: "در مجموع ، سناریوهای زیادی در طول تقطیر وجود دارد که در آن Cv مورد نیاز یک شیر کنترل خلاء می تواند به سرعت تغییر کند."

دقت: هنگام جداسازی دو محصول با نقاط جوش مشابه ، حتی چند میلی بار نوسان می تواند به راحتی تقطیر را آلوده کند. بوگار گفت: "یک مثال عالی تصفیه روغن گل رز برای لوازم آرایشی است." "در یک مورد ، یک بخش کوچک از روغن مشکوک به سرطان زا بود. برای اینکه بتوانید این محصول را از محصول خارج کنید ، نیاز به دقت بالایی دارد زیرا باید مطمئن باشید هیچ یک از بخش های بالقوه سرطان زا در محصول باقی نمانده است ، اما در عین حال نمی خواهید محصول را در این بخش هدر دهید. "

مقاومت شیمیایی: کار با مواد شیمیایی سخت همیشه مستلزم ریسکی است که باید تا حد ممکن با خیال راحت مدیریت شود. اگرچه تقریباً هر سیستم تقطیری که من ساخته بودم مجهز به یک تله سرد بود که جلوی شیر کنترل خلاء و پمپ برای محافظت از آنها در برابر بخارهای اسیدی مجهز بود ، تعمير سروو موتور اما همیشه این احتمال وجود دارد که این بخارها از تله سرد عبور کنند. بوگار گفت ، به ویژه ، این می تواند با گازهای غیر قابل متراکم اتفاق بیفتد. "این اساساً مسئله ظرفیت تله سرد ، میزان بخار و سرعت است. من دریچه های کنترل درجه یک فولاد ضد زنگ را دیده ام که دچار خوردگی شدید شده بودند. "

نحوه عملکرد شماتیک: یک دریچه دیافراگم آب بندی مستقیم در ارتباط با یک تنظیم کننده خلأ الکترو پنوماتیک خلاء بالادست یک پمپ خلاء کار می کند. دریچه دیافراگم از دهانه های متعدد و فشار خلأ خلاء در بالای دیافراگم برای تنظیم موقعیت دیافراگم برای ایجاد کنترل خلاء دقیق در طیف وسیعی از شرایط استفاده می کند.
رویکردهای سنتی
به گفته بوگار ، هنگام طراحی یک فرآیند خلا شیمیایی ، چندین رویکرد سنتی ممکن است. ترکیبی از دو سوپاپ برقی - یکی برای شکستن خونریزی هوا/نیتروژن و دیگری جریان گاز به پمپ خلا - می تواند برای خلاء تا 0.1 مگابایت کار کند. برای خلاء عمیق تر ، کار با خلاء شکن مانند خونریزی کوچک نیتروژن آسان تر است. در برخی از سیستم های کم هزینه ، می توان از یک شیر برقی در ترکیب با دریچه گاز دستی استفاده کرد که بسته به فشار خلاء باید تنظیم شود. در این حالت ، کنترل واقعی توسط شیر برقی انجام می شود.

چالش های پیچیده
سیستم های خلاء شیمیایی پیچیده اغلب ترکیبی از چالش ها را ارائه می دهند که نمی توان با روش های سنتی آنها را برطرف کرد. به عنوان مثال ، بیشتر تنظیم کننده های خلاء سنتی دقت لازم را برای تقطیر انتخابی مایعات با نقاط جوش نزدیک ارائه نمی دهند. علاوه بر این ، بسیاری از تنظیم کننده های خلاء که به اندازه کافی برای این کار حساس هستند ، نمی توانند در برابر مواد شیمیایی خورنده یا دمای بالا که اغلب در دستگاه های تقطیر خلاء مشاهده می شود ، مقاومت کنند.

از سوی دیگر ، یک دریچه دیافراگمی آب بندی مستقیم می تواند هم دقت و هم دوام را ارائه دهد. علاوه بر این ، ريموت کنترل صنعتي ساگا دقت فوق العاده ای را ارائه می دهد ، طیف وسیعی از Cv را ارائه می دهد و با اتوماسیون به خوبی کار می کند ، که در فرآیندهای مدرن به طور فزاینده ای رایج است.

چگونه یک دریچه دیافراگمی آب بندی مستقیم کنترل خلاء همه کاره را فراهم می کند
یک دریچه دیافراگمی آب بندی مستقیم فشار خلا را به طور دقیق کنترل می کند و می تواند خلاء را دقیقاً در نقطه تنظیم مورد نیاز بدون توجه به نوسانات در دبی سیستم یا تغییرات فشار خلاء تغذیه نگه دارد. می تواند این کار را انجام دهد زیرا یک دیافراگم منعطف پاسخگو تنها قسمت متحرک داخلی است.

دیافراگم در حرکت خود تقریباً اصطکاک ندارد و دارای هیسترزیس و اصطکاک ساکن دقیق است که اغلب دریچه های خلاء توپ ، دروازه یا پروانه معمولاً دارند. جرم دیافراگم بسیار کم است و به تغییرات سرعت جریان سیستم در میلی ثانیه پاسخ می دهد.

در این نوع شیرها از دهانه های متعددی که توسط تعمير سروو موتور یک دیافراگم انعطاف پذیر مهر و موم شده اند استفاده می شود تا یک صندلی شیر بزرگ بزرگ. توسط یک تنظیم کننده خلبان که نقطه تنظیم خلاء را در بالای سوپاپ تنظیم می کند ، گنبد بارگذاری می شود. مانند

الزامات جریان تغییر می کند ، دیافراگم چند میلی متر حرکت می کند تا در هیچ یا برخی یا همه دهانه ها باز و بسته شود و کنترل لحظه ای و بدون اصطکاک را فراهم می کند. فشار نقطه خلبان ممکن است با یک تنظیم کننده دستی یا الکترونیکی خلبان تنظیم شود ، که شیر را برای اتوماسیون مناسب می کند.

بوگار می گوید: "تنوع ، حساسیت و سازگاری با رسانه های بسیار تهاجمی ، دریچه دیافراگم آب بندی مستقیم را به گزینه جالبی برای بسیاری از دستگاه های تقطیر خلاء تبدیل می کند." حساسیت زمانی اهمیت دارد که برای کنترل خلوص محصول بدون آلودگی از سایر بخش ها به کنترل دقیق نیاز دارید. و طراحی ساده قطعاً به نظافت و نگهداری شیرآلات کمک می کند. بسیاری از سیستم ها به سرعت آلوده می شوند. ایده آل است که بخارهای حلال را مستقیماً از طریق دریچه تقطیر کنید تا یک روش تمیز در محل انجام شود ، اما طراحی ساده شیر دیافراگم آب بندی مستقیم به شما امکان می دهد سریع شیر را برای تمیز کردن یا تغییر قطعات باز کنید. "

فراتر از تقطیر
مزایای مشابهی که دریچه های دیافراگمی آب بندی مستقیم برای تقطیر خلاء ارائه می دهند ، در سایر فرآیندهای خلا شیمیایی مانند تخلیه گازها در مخازن پردازشی ، پردازش مایعات با درجه حرارت بالا و استقرار سیستم های پیچیده جریان نیز صدق می کند. مثالهای زیر نحوه استفاده موفقیت آمیز این فناوری در شرایط خاص را نشان می دهد:

یک تولید کننده شمع از دریچه دیافراگم آب بندی مستقیم برای کنترل خلاء در یک ظرف پردازش موم استفاده می کند. کنترل نقطه تنظیم خلاء در ظرف برای کیفیت شمع مهم است. اگر خلاء از نقطه تعیین شده بیشتر شود ، مواد معطر شروع به قطعات جرثقيل سقفي ساگا جوشیدن می کنند.

یک آزمایشگاه تحقیقاتی در یک شرکت بزرگ فناوری از شیر خلاء آب بندی مستقیم برای تخلیه گازها به صورت کنترل شده در حین اختلاط حلال استفاده می کند. شرایط استفاده شامل دمای بالا و جابجایی با حلال است که دلایل معمول برای انتخاب شیرهای دیافراگم آب بندی مستقیم است.

یک تامین کننده مواد نیمه هادی یک دریچه دیافراگم آب بندی مستقیم را در خروجی محفظه رشد کریستال نصب کرد تا محیط رشد مناسب را در محدوده زیر 5 torr حفظ کند. رژیم جریان بسیار حساس است و روشهای اولیه کنترل خلاء ناکافی بود. دریچه خلاء به اندازه این کاربرد دشوار بود. علاوه بر حساسیت مورد نیاز برای این فرایند ، تجهیزات خلاء باید با گاز فرآیند سازگار باشد.

شاهان اتو بازدید : 44 پنجشنبه 21 مرداد 1400 نظرات (0)

فن آوری تصفیه فاضلاب لزوماً جدید نیست تا مزاحم باشد
فناوری های اخلال گر قدرت تغییر پایداری در بخش آب را دارند ، اما این مهم است که بدانیم یک فناوری برای ایجاد اختلال نیازی به تازگی ندارد.

مت هیل
14 سپتامبر 2020

رشد جهانی در هضم بی هوازی نشان داده است که عدم تمرکز تصفیه آب از نظر فنی امکان پذیر است.
با استفاده از مبدلهای حرارتی HRS
عبارت "تکنولوژی مخرب" را می توان در همه جای تصفیه فاضلاب ، از کنفرانس ها تا کاغذهای سفید ، و از سایت های کوچک صنعتی و تولیدی گرفته تا تصفیه خانه های بزرگ شهری یافت. شکی نیست که فناوری های مخرب قدرت تغییر پایداری در بخش آب را دارند ، اما مهم است بدانیم که یک فناوری برای ایجاد اختلال نیازی به تازگی ندارد. استفاده گسترده از سیستم های قبلاً طاقچه یا استفاده جدید از فناوری های ثابت مانند مبدل های حرارتی ، می تواند به همان اندازه دگرگون کننده باشد.

منظور از اخلال گر چیست؟
یک نوآوری مخرب معمولاً به عنوان یک نوآوری که بازار یا شبکه جدیدی کاتالوگ پي ال سي دلتا از ارزش را ایجاد می کند و منجر به جابجایی مشاغل و محصولات پیشرو در بازار می شود ، توصیف می شود. نمونه های برجسته زندگی روزمره شامل اینترنت ، تلفن های همراه ، خدمات آمازون و پخش تلویزیونی است. با این حال ، بدیهی است که گرچه عبارات "نوآوری مخرب" و "فناوری مختل کننده" ممکن است جدید باشند ، اما ایده اصلی آن نیست. از عصر آهن که از عصر برنز پیشی گرفت ، تا اختراع باروت ، موتور بخار و موتور احتراق داخلی ، تاریخ بشر مملو از نمونه هایی از تحولات دگرگون کننده است که مسیر تمدن جهانی را تغییر داده است.

بخشی از دستور کار گسترده تر است
سطح بالای کنونی توسعه و اجرای تکنولوژیکی مخرب ، خود بخشی از توسعه صنعتی وسیع تری است که اغلب به عنوان صنعت 4.0 از آن یاد می شود. این چهارمین انقلاب صنعتی به افزایش استفاده از فناوری ، اتوماسیون و داده ها در صنایع مختلف از جمله کشاورزی ، مراقبت های بهداشتی ، تصفیه آب و بخش محیط زیست اشاره دارد. در حالی که برخی از افراد صنعت 4.0 را به عنوان یک کلمه کلیدی بازاریابی رد می کنند ، نمی توان اثرات دیجیتالی شدن ، جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها و اتوماسیون را در اقتصاد کشور انکار کرد.

نمونه هایی از فناوری مخرب
در طول تاریخ پیشرفتهای مخرب زیادی در تصفیه جریانهای فاضلاب وجود داشته است ، از سیستمهای فاضلاب و فیلترهای چکه کننده تا استفاده از لجن فعال ، هضم بی هوازی و بازیابی مواد مغذی. برخی از مناطق فعلی که بیشترین پتانسیل را برای اختلال دارند ، یا به دلیل جدید بودن آنها ، یا به دلیل متداول شدن آنها ، عبارتند از:

تصفیه غیر متمرکز فاضلاب - توسعه فناوری تصفیه کوچکتر و غیر متمرکز پتانسیل بهبود سطوح بهداشتی و دسترسی به آب تمیز در سراسر جهان را دارد. تعدادی از دانشگاه ها و شرکت ها بر روی راه حل های عملی کاتالوگ پي ال سي دلتا برای واحدهای تصفیه فاضلاب پایدار و در مقیاس کوچک کار می کنند.
بازیابی فسفر - عوامل اقتصادی ، سیاسی و محیطی در حال حاضر برای بازیابی این ماده مغذی ارزشمند از جریان زباله و لجن در تاسیسات تجاری تصفیه فاضلاب با هم ترکیب شده اند. مشاوران همچنین توجه خود را به بازیابی فسفر در تاسیسات کوچکتر مانند مخازن سپتیک و پساب کشاورزی معطوف کرده اند.
استخراج فاضلاب - در حالی که بازیابی برخی از مواد مغذی کلیدی - مانند فسفر - در حال حاضر متداول است ، درک بهتر از کمبود منابع و حرکت به سمت توسعه یک اقتصاد دایره ای واقعی به این معنی است که نسل بعدی تصفیه خانه های فاضلاب احتمالاً شامل سیستم های فیزیکی ، شیمیایی و بیولوژیکی برای بازیابی مواد اصلی (از جمله کربن ، مواد مغذی و فلزات کمیاب) برای استفاده مجدد در فرایندهای مختلف مانند کشاورزی ، تولید غذا و تولید صنعتی.
تخلیه مایع صفر (ZLD) - معمولاً به اختصار ZLD ، این تکنیک به تکنیک های تصفیه زباله اشاره می کند که جریان مایع را حذف می کند ، معمولاً ترکیبی از فرایندهایی مانند فیلتراسیون و کریستالیزاسیون برای حذف مواد معلق و محلول برای باقی ماندن تعدادی بقایای جامد - که اغلب حاوی محصولات یا اجزای ارزشمند و آب هستند. این فناوری که اکنون به عنوان یک فناوری بالغ طبقه بندی شده است ، نمونه ای از فناوری مخرب است که به سرعت در حال تبدیل شدن به جریان اصلی است.
استفاده از فناوری موجود برای اهداف مخرب
عوامل زیادی برای اتخاذ همه یا برخی از این تکنیک ها در تصفیه فاضلاب قيمت پي ال سي دلتا وجود دارد ، از جمله عوامل محیطی ، اقتصادی و اجتماعی. با این حال ، خبر خوب برای شرکت هایی که مایل به ارزیابی و معرفی چنین فناوری هستند این است که تکنیک های موجود در حال حاضر وجود دارد.

به عنوان مثال ، بسیاری از فرآیندهای شرح داده شده در بالا شامل نوعی تبخیر برای تغلیظ رز است

روشهای استخراج به عنوان بخشی از تصفیه جریان فاضلاب. به عنوان متخصص انتقال حرارت و تبخیر ، مبدل های حرارتی HRS در حال حاضر طیف وسیعی از مبدل ها و سیستم های حرارتی را تولید می کند که برای هر یک یا کلیه فرآیندهای فوق مناسب است. به عنوان مثال سری مبدلهای حرارتی خراشیده HRS Unicus برای استفاده در سیستمهای تبخیر ، مانند مواردی که برای ZLD و بازیابی مواد استفاده می شود ، مناسب است. اواپراتورهای HRS مورد استفاده در سیستم های ZLD در فشارهای کمتری کار می کنند تا نقطه جوش مایع را کاهش داده و تبخیر چند اثر را ممکن سازد. در تبخیر چند منظوره ، بخار مرحله تبخیر قبلی به عنوان انرژی حرارتی مرحله بعدی ، که در نقطه جوش کمتری عمل می کند ، استفاده می شود. به این ترتیب ، چندین مرحله تبخیر با هم ترکیب شده و موجب صرفه جویی قابل توجهی در انرژی می شود. برای بسیاری از اجزاء ، بارش کریستال نیز در دمای پایین ترجیح داده می شود. بنابراین ، کاهش دمای تبخیر به افزایش نرخ بازیابی محصول کمک می کند.

فرایند HRS ZLD شامل یک مرحله غلظت تبخیر است که در آن محلول غلیظ تا آنجا که ممکن است متمرکز می شود. از آن به بعد دو احتمال وجود دارد:

غلظت حداکثر حلالیت بدون تشکیل جامدات معلق. سپس با یک مرحله خنک کننده که باعث رسوب مواد جامد و جداسازی مواد جامد تشکیل شده ، می شود. سپس کسر مایع به اواپراتور بازگردانده می شود. این روش را می توان برای محصولی که دارای تغییر شدید حداکثر قيمت پي ال سي دلتا حلالیت با دما است اعمال کرد.
غلظت کمی بالاتر از نقطه اشباع ، و سپس یک مخزن جدا کننده که در آن مواد جامد و مایعات از هم جدا می شوند. سپس کسر مایع به اواپراتور بازگردانده می شود. این روش را می توان برای محصولی که حلالیت آن زیاد با دما تغییر نمی کند ، اعمال کرد.
هر دو مرحله تبخیر و سرمایش منجر به رسوب زیاد مواد در داخل تجهیزات می شود. برای مقابله با این امر ، از تبخیرکننده های سطح خراشیده سری HRS Unicus استفاده می شود ، زیرا کارایی حرارتی را حفظ کرده و رسوب را در هنگام تبخیر از بین می برد. علاوه بر این ، مبدلهای حرارتی سطح خراشیده سری HRS نیز برای خنک کردن دوغاب بارگذاری شده با کریستال که در مخازن تبلور به دست می آید استفاده می شود.

مت هیل مدیر فروش و بازاریابی بین المللی در مبدلهای حرارتی HRS است.

شاهان اتو بازدید : 31 شنبه 16 مرداد 1400 نظرات (0)

بسیاری از سازمانهای بزرگ برای پشتیبان گیری و محافظت از حساس ترین اطلاعات خود به مراکز داده تکیه می کنند. برای تحقق این امر ، مراکز داده باید داده های عملیاتی خود را به طور دقیق مدیریت کنند. با پیچیده تر شدن یک مرکز داده ، چگونه می تواند اطمینان حاصل کند که هیچ جزئیاتی از بین نمی رود و فاجعه ای را در زمان خرابی ایجاد نمی کند؟

این چالشی بود که سرویس های اینترنتی آمریکا (AIS) ، یک شرکت خدمات مرکز داده در کلاس شرکتی که دارای پنج مرکز در سن دیه گو ، کالیفرنیا است ، پیش رو داشت. بزرگترین از این پنج مرکز ، مرکز داده Lightwave 80،000 فوت مربعی است. مانند بسیاری از مراکز داده بزرگ ، Lightwave از چندین سیستم مهم برای مدیریت ساختمان ، مدیریت شبکه ، نظارت بر مرکز داده و توزیع نیرو استفاده می کند. AIS نیاز به ساده سازی این سیستم های جداگانه در یک سیستم نظارت واحد داشت.

پس از اینکه تعدادی از فروشندگان نتوانستند سیستم AIS را به اندازه کافی متناسب با نیازهای خود نشان دهند ، شرکت به Brown Engineers ، یک شرکت مشاوره مکانیکی و الکتریکی که در پروژه های دیگر کار کرده بود ، مراجعه کرد. مهندسان اتوماسیون صنعتی براون یک پلت فرم نرم افزاری مدولار به نام Ignition by Inductive Automation® پیشنهاد کردند.

دی براون ، PE ، مدیر مهندسین براون ، می گوید: "ما مدتی با Inductive Automation روی برخی از آب / فاضلاب ، سیستم های مخصوص گیاهان و حتی از نوع SCADA کار می کردیم." "بنابراین ما فکر کردیم: چرا از یک سیستم نرم افزاری که قبلاً برای ترسیم هر صفحه ای که می توانید تصور کنید ، استفاده کنید که دارای موتور هشدار دهنده در آن باشد و از رانندگان OPC برای صحبت با هر چیزی که می خواهید استفاده نکنید؟ چرا از آن به عنوان یک سیستم نظارتی جامع که بتواند با همه چیز صحبت کند استفاده نکنید؟ بنابراین این چیزی است که ما به آنها ارائه کردیم و این چنین بود که این پروژه واقعاً آغاز شد. "

پیشگیری عملی از خرابی
مهندسان براون در کاهش زمان خرابی برای سیستم های مهم ماموریت تخصص دارند و مرکز داده Lightwave یک چالش پیچیده را ارائه داد. سیستم الکتریکی آن دارای چندین لایه اضافی در سطح منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) است ، که آن را بسیار پیچیده تر از یک سیستم در یک ساختمان غیر بحرانی می کند. تقریباً هر سرور در ساختمان دارای حداقل دو منبع تغذیه ، بیش از یک سرویس کمکی ، چندین سرویس اتصال به اینترنت و موارد دیگر است. یکی از وظایف مهم مهندسان براون ، نظارت بر سیستم UPS بود. در صورت قطع برق که باعث خرابی سرورها می شود ، UPS به عنوان یک پل فوق سریع اما کوتاه مدت عمل می کند در حالی که ژنراتورهای آماده به کار اضطراری به سرعت افزایش یافته و بار را پس می گیرند.

در سیستمی به این بزرگی و پیچیده ، هر تعداد موقعیت خرابی ممکن است رخ دهد و در صورت وقوع آنها ، اقدامات اصلاحی باید حداکثر در چند دقیقه آغاز شود.

Sam Vandiver ، PE ، مهندس برق مهندسین براون ، می گوید: "هیچ خطایی در این سیستم ها وجود ندارد." وی گفت: "این سرورها باید کار کنند و یک اشتباه به سادگی وصل کردن تعداد زیادی از این سرورها به یک پریز برق اشتباه می تواند مدار را بیش از حد بار کند و هیچ مقدار ژنراتور اضطراری یا یو پی اس آن را تغییر نمی دهد."

قبل از اینکه Ignition در Lightwave نصب شود ، برای بررسی اینکه آیا مدارها بیش از حد بارگیری شده اند ، کارکنان مجبورند به هر یک از واحدهای توزیع کننده برق زیادی که در ساختمان پراکنده شده است ، پیاده روی کرده و یک صفحه کوچک در هر یک بخوانند. اکنون ، Ignition اطلاعات تمام واحدهای توزیع برق را ردیابی می کند و میزان مصرف برق را به صورت مدار به مدار مطالعه می کند. اشتعال می تواند گزارشی از بیش از حد بارگذاری شده یا نزدیک به بیش از حد بارگذاری شده در کل مرکز داده ایجاد کند. مدارهای اضافه بار و قطع کننده مدار را می توان به راحتی تشخیص داد و قبل از ایجاد خرابی ثابت کرد.
 

پل شکاف بین فناوری اطلاعات و امکانات
"ما دریافتیم که در دنیای مرکز داده ، معمولاً بسیاری از افراد فناوری اطلاعات هستند که سیستم ها و سرورهای فناوری اطلاعات را درک می کنند ، اما ممکن است مراقب UPS یا ژنراتورها ، قدرت ورودی برق و اطلاعات کیلووات نباشند. بنابراین هنگامی که یک ابزار از کار می افتد ، ژنراتورها شروع به کار نمی کنند یا سوئیچ انتقال روشن نمی شود ، ممکن است برای بچه های مرکز و متخصصان فناوری اطلاعات سخت باشد که بگویند چه اشتباهی رخ داده است و مانع از تکرار این گونه موارد شود. " رنگ قهوه ای.

با جمع آوری اطلاعات سیستم های مختلف کنترل Lightwave توسط Ignition ، هم IT و هم کارکنان تاسیسات می توانند بر آنچه در جریان است نظارت کنند. Ignition اکنون به کارکنان تأسیسات اجازه می دهد تا تمام داده های سیستم کنترل خود را از یک مانیتور بزرگ در دیوار اتاق کنفرانس خود مشاهده کنند. آنها مرتباً آلارم ها و هرگونه ناهنجاری را بررسی می کنند و از این اطلاعات برای برنامه ریزی استفاده می کنند. همچنین ، برخی از کارکنان فناوری اطلاعات از Ignition برای نظارت در مرکز عملیات شبکه خود استفاده می کنند.

با جمع آوری تمام این اطلاعات ، Ignition همچنین به مرکز داده اجازه می دهد تا مدارهای خود را بررسی کرده و ببیند آیا مشتری هزینه تمام آمپرهایی را که در واقع از آنها استفاده می کند ، پرداخت می کند یا خیر. این به مراکز داده راهی روشن برای اندازه گیری تولید در برابر درآمد می دهد.
 

ایجاد یک چارچوب جدید
مهندسان براون اجرای اولیه پروژه Lightwave را در سال 2012 با استفاده از Ignition v7.5 انجام دادند. After Ignition v7.6 در می 201 منتشر شد

شاهان اتو بازدید : 43 جمعه 15 مرداد 1400 نظرات (0)

ویژگی ریموت کنترلر

منبع تغذیه 24 Vac/Vdc حداکثر توان مصرفی <1 VA/W نوع خروجی تماس رله (تماس خشک NC) نوع تماس 8A 250Vac حداکثر توان مصرفی <1 W نوع خروجی تماس رله (تماس خشک NA) نوع تماس 8A 250Vac بلبرینگ فولاد ضد زنگ X65Cr13 نوع اتصال 20m کابل (4x0.75mm2) وزن (با کابل 20m) وزن 1800 گرم وزن (بدون کابل) 150 گرم دمای کار بدون -20 ° C +70 ° C یخ EMC EN 61000-6-2: 2001 0103010505 براکت فولادی Stainlees AISI 304 01030105061 براکت از جنس استنلس استیل به علاوه سخت افزار برای نصب سنسور باد در پشتیبان 01030105071 آهن ربا برای سطوح مسطح فرومغناطیس. این سیستم تثبیت کننده می تواند تا 90 کیلوگرم 0103010508 2 کیت گیره فولادی را پشتیبانی کند که می تواند بر روی قطعات نامنظم تا 63 45 45 میلی متر 110 واحد حداقل سفارش ثابت شود. فروش منحصرا با سنسور باد برای سایر منابع ، لطفاً با ما تماس بگیرید. ANEMO4403 V3 RELAY-ALARM یک سنسور سرعت باد مجهز به خروجی رله لیست قیمت ریموت کنترل جرثقیل ساگا است که با رسیدن باد به سرعت از پیش تنظیم شده فعال می شود. سنسور سرعت باد ANEMO V3 برای صنایع و بخش های مختلف طراحی شده است. طراحی صنعتی برای محیط های سخت خروجی رله یاطاقان از جنس استنلس استیل محدوده اندازه گیری تا 180 کیلومتر در ساعت

ANEMO4403 V3 RELAY -ALARM - 2
ANEMO4403 V3 RELAY-ALARM طوری طراحی شده است که در کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد: جرثقیل ، پنل های خورشیدی ، توربین های بادی ، ایستگاه های هواشناسی ، گلخانه ها ، سیستم های آبیاری ... سنسور باد باید در موقعیت عمودی ثابت شود. عملکرد تا 180 کیلومتر بر ساعت سرعت باد. فعال سازی خروجی: پس از ثانیه*2 سرعت باد بیش از مقدار تنظیم شده. غیرفعال سازی خروجی: سرعت باد 1km/h*3 زیر مقدار تعیین شده است. حداقل مدت پالس خروجی: 5 ثانیه. خروجی قفل نشده است.*4 سرعت باد تا 180 کیلومتر در ساعت. فعال سازی خروجی: پس از 30 ثانیه*3 بالاتر از 20 کیلومتر در ساعت*2. بستن خروجی: 1 ساعت*4 دوره پس از ...
REMOTUS JUPITER ویژگی های اصلی مشتری RX110 یک گیرنده قوی است که از قبل با 16 برنامه کاربردی مختلف برنامه ریزی شده است. گیرنده به راحتی نصب و راه اندازی می شود. تنظیمات و تنظیمات به راحتی با ابزار پیکربندی اختصاصی ما انجام می شود. گیرنده دارای یک ترانسفورماتور چند منظوره برای استفاده جهانی است. دارای ورودی آنالوگ برای خواندن مقادیر انتخاب شده ، به عنوان مثال ، در صفحه نمایش است. مقادیر انتخاب شده با استفاده از ابزار پیکربندی قالب بندی می شوند. گیرنده دارای دو پردازنده است که بر یکدیگر نظارت می کنند ، بنابراین قبل از اینکه عملکرد رله در گیرنده خارج شود ، یک پیام بررسی می شود. خطاهای فرمان رخ نمی دهد و ایمنی افزایش می یابد. گیرنده دارای استاندارد IP67 است و محفظه های آن از پلاستیک ضد آتش ساخته شده است. آژیر اختیاری است. گیرنده با تمام Era 8B به استثنا سازگار است. LCD ویژگی های فنی • • • • • • • • • • تعداد خروجی ها: 11 خروجی از جمله 1 رله ایمنی فرکانس های رادیویی: 433-434 مگاهرتز مصرف برق: حداکثر 12 VA دمای محیط -25 ° C تا +55 ° C محفظه: پلاستیک ضد آتش (UL 95 5VA) کلاس حفاظتی IP67 اندازه 277x217x115 میلی متر وزن 1.5 کیلوگرم ولتاژ اتصال: 28/48/115/230 V AC یا 24 V DC 1 Nuova CEVA اتوماسیون. از طریق G.B. Signini 43. بریگا نوارزه

شاهان اتو بازدید : 24 چهارشنبه 13 مرداد 1400 نظرات (0)

شرکتهای تولیدی به طور مستمر در پی بهبود کسب و کار ، تولید و فرآیندهای عملیاتی خود با هدف حداکثرسازی درآمد و سود هستند. آنها قصد دارند با بهبود بهره وری و بهره وری کلی ، حداکثر صرفه جویی در هزینه ، افزایش تجربه مشتری ، سازگاری با پویایی بازار ، کاهش زمان خرابی کارخانه و موارد دیگر به هدف خود برسند. آنها در تعقیب اهداف خود ، برخی از فرایندهایی را که می توانستند با استفاده از سیستم های فناوری عملیاتی (OT) مانند PLC و DCS و راه حل های فناوری اطلاعات (IT) ، مانند ERP و SCM ، خودکار کرده اند. آنها همچنین از روشهای فرآیند کسب و کار مانند TQM و Kaizen استفاده کرده اند. این رویکردها نتیجه داد. در این فرآیند ، شرکت ها به دو چیز پی برده اند ؛ یک ، این اطلاعات دارایی مهمی پی ال سی است که بسیار شبیه به منابع انسانی ، مالی و موارد دیگر است. و دو ، اینکه با استفاده از فناوری های نوظهور اینترنتی صنعتی پی ال سی ، که گاهی به فناوری های دیجیتال نیز اشاره می شود ، آنها قادر خواهند بود فرایندهای مختلف را بیشتر خودکار کرده و توانایی خود را برای به دست آوردن اطلاعات مربوط به فرآیندهای خود ، زمینه سازی ، تجزیه و تحلیل و اشتراک گذاری یکسان بین ذینفعان ، و در نتیجه تصمیم گیری و قابلیت های خودکارسازی را افزایش می دهد. این تحولات آنها را وادار می کند تا از طریق استفاده از فناوری های نوظهور اینترنت صنعتی به دنبال پیشرفت های بیشتر باشند.
 
تحول دیجیتال چیست؟
فناوری های صنعتی صنعتی ، مانند اینترنت صنعتی اشیاء (IIoT) ، محاسبات پیشرفته ، رایانش ابری ، داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل ، هوش مصنوعی (AI) و سایر ابزارهای عالی برای داده کاوی هستند. بنابراین ، تعجبی ندارد که بیشتر و بیشتر شرکت های تولید کننده مسیر تحول دیجیتال را در پیش بگیرند تا از قدرت این فناوری ها استفاده کنند. تحول دیجیتالی عبارت است از ایجاد عمدی تغییرات جامع ، پس از بررسی مناسب ، با استفاده از فناوری های نوظهور دیجیتالی به منظور دستیابی به اهداف کلی - که در زمینه تجاری ، اغلب شامل بهبود فرآیندهای تجاری ، تولیدی و عملیاتی شرکت ، افزایش مشتری است. و ارزش سهامداران ، کارآمدتر و مولدتر شدن ، و موارد دیگر. از طریق چنین تحولی ، شرکت ها می توانند بر چالش های بازار غلبه کنند ، رضایت مشتری را تضمین کنند ، عملکرد را بهبود بخشند و آماده آینده شوند. شرکت های تولیدی می توانند با تبدیل قدرت فناوری های دیجیتالی به نفع خود سود زیادی ببرند.
 
فناوری های صنعتی صنعتی جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های م effectiveثر و کارآمد را تسهیل می کند. این فناوری ها همچنین به اشتراک گذاری اطلاعات در برنامه های مختلف ، پایگاه های داده ، سیستم های OT و راه حل های IT بدون نیاز به پایبندی به معماری سلسله مراتبی سنتی برای جریان اطلاعات کمک می کند. شرکت های تولیدی با استفاده از فناوری های صنعتی اینترنتی می توانند اطلاعات/اطلاعات پی ال سی را به طور جامع و گسترده به کار گیرند و تجزیه و تحلیل کرده و هوش تجاری و بینش ایجاد کنند.
 
اغلب ، ترکیبی از فناوری های صنعتی صنعتی برای دستیابی به اهداف تحول استفاده می شود. در سطح وسیع ، یک شرکت تولیدی از روش تحول دیجیتالی استفاده می کند تا به طور م andثر و جامع تغییرات مورد نظر را در فرایندها و عملیات تجاری و تولیدی خود ایجاد کند. این نه تنها پیش شرط گذار یک شرکت از دوران سوم به دوره چهارم صنعتی شدن است ، بلکه همچنان به موفقیت خود ادامه می دهد.
 
پیش نیازهای تحول دیجیتال چیست؟


استراتژی تحول دیجیتال 9+ گام
راه اندازی همیشگی ابتکارات تحول دیجیتالی به در دسترس بودن داده های شرکت به شکل دیجیتال و فرایندهای شرکت که به صورت دیجیتالی مدیریت می شوند بستگی دارد. به عبارت دیگر ، دیجیتالی شدن داده ها و دیجیتالی شدن فرآیند پایه ای برای تحول دیجیتالی است. دیجیتالی شدن عبارت است از تبدیل یا فرآیند تبدیل اطلاعات در قالب تصویر ، صدا ، سند و غیره به فرمت دیجیتالی که توسط کامپیوتر قابل پردازش است. یک مثال در این زمینه تبدیل سیگنال های ورودی از فرستنده ها به DCS از سیگنال های آنالوگ به سیگنال های دیجیتال با استفاده از پروتکل های ارتباطی مانند Fieldbus است. مثال دیگر تبدیل اسناد کاغذی یا تصاویر به اسناد PDF است. دیجیتالی شدن به فعالسازی یا بهبود فرایندها با استفاده از فناوری های دیجیتالی و داده های دیجیتالی اشاره دارد. با توجه به پیش شرط های فوق ، لازم است شرکتی که می خواهد برنامه تحول دیجیتالی را راه اندازی کند ، اطمینان حاصل کند که داده های لازم در قالب دیجیتال هستند و فرآیندها به صورت دیجیتالی مدیریت می شوند. به عبارت دیگر ، اگر شرکت می خواهد به تحول دیجیتالی عملیات کف کارخانه پی ال سی دست یابد ، باید سیستم های OT مانند DCS/PLC را در اختیار داشته باشد یا اگر شرکت می خواهد به تحول دیجیتالی فرآیندهای جانبی عرضه دست یابد ، باید از راه حل های فناوری اطلاعات استفاده کند. مانند SCP ، SCM. داده های دیجیتالی شده و فرآیندهای مدیریت شده با فناوری دیجیتال پیش شرط هایی هستند که با رقم به جلو حرکت می کنند

برنامه های تحول
 
9+ مرحله استراتژی تحول دیجیتالی
یک شرکت تولیدی که می خواهد به تحول دیجیتالی دست یابد ، باید اهداف تجاری خود را که می خواهد تحقق بخشد پی ال سی به وضوح مشخص کرده و برنامه ای وسیع برای تحقق آن ارائه دهد. از آنجا که ممکن است اهداف زیادی وجود داشته باشد ، خوب است که یک سند چشم انداز تهیه کنیم که با یک هدف مشخص مشخص شروع می شود. اطمینان از همکاری و حمایت همه ذینفعان و در دسترس بودن منابع و مجموعه مهارت های لازم برای موفقیت ابتکارات تحول دیجیتال ضروری است. در صورت لزوم ، از مشارکت کنندگان سیستم/مشاوران که دارای مهارت های لازم و تجربه موفق پروژه تحول دیجیتال هستند ، برای همکاری با تیم پروژه داخلی استفاده کنید.
 
مراحل 9+ استراتژی تحول دیجیتال ایجاد یک تیم مشارکتی و توانمند است. تدوین سند چشم انداز ؛ اطمینان از در دسترس بودن منابع و مهارت ها ؛ شناسایی اهداف تجاری ، تعیین اهداف DT و اولویت بندی آنها ؛ تدوین برنامه اجرایی با در نظر گرفتن اولویت ها ؛ آغاز اجرای هدف/اهداف مشخص شده ؛ نظارت و ارزیابی منظم پیشرفت ؛ در صورت لزوم اقدامات اصلاحی مبتنی بر نیاز را آغاز کنید. جشن گرفتن موفقیت ؛ و با هدف یا اهداف بعدی به جلو حرکت می کند.
 
سند چشم انداز با الهام از ایده قانع کننده برای ابتکار تحول دیجیتال و اهداف آن از جمله مزایا توضیح می دهد. تعهد تیم رهبری ابتکار ترانسفورماتور دیجیتال و همکاری بین اعضای تیم برای موفقیت ابتکار بسیار مهم است. این باید در هنگام تشکیل آن مورد توجه قرار گیرد. همچنین ، تیم باید گسترده باشد تا بتواند دیدگاه های گروه های مختلف تجاری ، دارای توانمندی و مدیر عامل را نشان دهد. اعضای تیم باید نگرشی باز به فناوری و تغییر داشته باشند و از مهارت های نرم و توانایی های ارتباطی م effectiveثر برخوردار باشند. تحول دیجیتالی شامل استفاده از فناوری های در حال توسعه اینترنت صنعتی برای دستیابی به اهداف تجاری است. فناوری های صنعتی صنعتی هسته اصلی تحول دیجیتالی هستند که هدف آن بهبود فرایندهای مربوط به فرآیندهای تجاری ، تولیدی و عملیاتی و افزایش قابلیت های سیستم های فناوری عملیاتی و راه حل های فناوری اطلاعات است. بنابراین مجموعه مهارت های مورد نیاز برای ایجاد تحول ، طیف وسیعی دارد و تمام فناوری ها ، فرایندها ، سیستم های نرم افزاری صنعتی مربوط به OT و IT و مهندسی سیستم را در بر می گیرد.

ممکن است اکثر شرکت ها برای موفقیت پروژه مجبور شوند منابع داخلی خود را تکمیل کنند. تیم تحول دیجیتال با کمک متخصصان موضوعی باید اهداف مختلف مطلوب را ارزیابی کرده و به اهداف خاصی برسد که در ابتدا باید دنبال شود. هدف/اهداف خاص را می توان با مطالعه و ارزیابی بسیاری از برنامه های کاربردی صنعتی اثبات شده موفق ، که می توانند به عنوان راهنمای راهنما عمل کنند ، یا با شناسایی دارایی ها و فرایندهای شرکت که عملکرد بهبود یافته آنها می تواند به افزایش سودآوری و عملکرد کمک کند ، تعیین کرد. پس از تصمیم گیری در مورد هدف/اهداف خاصی که باید دنبال شود ، لازم است برنامه ها/استراتژی های اجرایی تدوین شود. برنامه اجرایی مراحل لازم برای دستیابی به هدف/اهداف را به طور مفصل مستند می کند. همچنین جدول زمانی تکمیل هر مرحله و توالی مراحل را تعیین می کند تا تیم پروژه در مسیر خود قرار گیرد و پیشرفت پروژه قابل نظارت و ارزیابی باشد. لازم است تیم تحول دیجیتال به طور منظم فعالیتها و پیشرفتهای اجرایی را نظارت و ارزیابی کند. این امر به شناسایی تنگناها و موانع کمک می کند که می توانند مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل بیشتر قرار گیرند تا اقدامات اصلاحی مبتنی بر نیاز آغاز شود تا روند اجرای پروژه پیشرفت کرده و اهداف و اهداف پی ال سی پروژه محقق شود. زمان جشن است که هدف تعیین شده محقق می شود و مهم است. جشن گرفتن موفقیت باعث ایجاد انگیزه و انگیزه در اعضای تیم و ایجاد پیوندهای قوی بین آنها می شود. شور و شوق و موفقیت را در تیم تقویت می کند ؛ ایجاد اعتماد به نفس برای تعیین اهداف جدید ، دنبال کردن آنها با اطمینان ، و موفقیت در تحقق آنها. تحول دیجیتال شامل پیگیری موفقیت آمیز مجموعه ای از اهداف توسعه و بهبود و دستیابی به آنها است.

برای اطمینان از موفقیت طرح تحول دیجیتالی ، شرکتی که می خواهد تحت تحول دیجیتالی قرار گیرد باید مایل باشد از تجربیات سایر شرکت هایی که اقدام به آن کرده اند ، درباره پیچیدگی های تحول دیجیتالی بیاموزد. همچنین گزارشات متعددی در مورد پیچیدگی های پیاده سازی موفقیت آمیز تحول دیجیتال منتشر شده است. این شامل به کارگیری هوش بیرونی و پذیرش آن نیاز به تغییرات ذهنیت دارد. چنین تغییراتی به راحتی ایجاد نمی شود و تیم دیجیتال باید از ماهیت منحصر به فرد تلاش های تحول دیجیتال آگاه باشد. به رسميت شناختن پيچيدگي هاي پيش رو تا حد زيادي در تضمين پی ال سی پيش خواهد رفت موفقیت پروژه اتخاذ روش چابک یک رویکرد خوب برای پیاده سازی تحول دیجیتال است. اصول اصلی روش چابک ، مدیریت یک پروژه با تقسیم بندی آن در یک سری مراحل است. این شامل همکاری مداوم با ذینفعان و بهبود مستمر در هر مرحله است. تمرکز بر هدف نهایی و همکاری تیمی چند کاره است-همیشه روش های آزمون و یادگیری را بر پایبندی سخت به برنامه تعیین شده اولویت می دهیم. همکاری مستمر بین همه ذینفعان حیاتی است.

شاهان اتو بازدید : 69 یکشنبه 27 تیر 1400 نظرات (0)

اقتصاد صنعت ایجاب می کند نصب و راه اندازی سریع و دقیق و بدون بازگشت بدون تماس انجام شود. و فن آوری های همگرا صوتی ، داده ای و ویدیویی و همچنین "اینترنت اشیا" که همیشه در حال رشد است ، نیازهای جدیدی را برای آزمایش خدمات و پشتیبانی از چندرسانه ای ایجاد کرده است.

MicroScanner these Series این روند رو به رشد را تصدیق می کند و هر جنبه از کار تأیید را ساده می کند. MicroScanner PoE از رابط کاربری صرفه جویی در وقت و پشتیبانی از چندرسانه ای یکپارچه گرفته تا قابلیت های گسترده خدمات تشخیصی ، به تکنسین ها این قدرت را می دهد که کارهای خود را سریعتر و دقیق تر از همیشه انجام دهند.

Fluke Networks MicroScanner PoE خطاهای رایجی را پیدا می کند و ظرفیت برق را تغییر می دهد. کابلها معمولاً در محیطهای سخت صنعتی که کابلها سروو در معرض لرزش ، انعطاف پذیری شدید ، رطوبت ، انبساط و انقباض ناشی از تغییر دما هستند ، خراب می شوند.

خرابی ها منجر به خرابی تولید گران می شود ، بنابراین تشخیص سریع محل خرابی کابل بسیار حیاتی است تا بتوان آن را تعویض یا تعمیر کرد. MicroScanner PoE آزمایشات پیوستگی را در چند ثانیه روی همه سیم ها انجام می دهد و نتایج را به صورت گرافیکی نمایش می دهد تا بتوانید سیم های باز ، شورت و ضربدری را مشاهده کنید.

همچنین گزارش می کند که کدام انتهای کابل مشکلی دارد و فاصله تا اتصال باز داخل کابل را گزارش می کند.

MicroScanner PoE امکان نصب / نگهداری ساده در IT ، Security ، روشنایی PoE ، دستگاه های HVAC مبتنی بر اترنت و سیستم های اتوماسیون ساختمانی مبتنی بر IP را فراهم می کند. این کمک می کند تا به سرعت و به راحتی با صفحه نمایش LCD با نور پس زمینه بزرگ که نتایج واضحی را در نور روشن یا تاریکی کامل با آیکون های بصری و پشتیبانی از کلاس 1 تا 8 PoE نشان می دهد ، عیب یابی کنید.

عیب یابی سیستم های مبتنی بر PoE
MicroScanner PoE تست کابل کشی ارتباطی مبتنی بر PoE شما را سریع ، آسان و واضح می کند. تست کننده حداکثر کلاس قدرت سوئیچ را می تواند تحت مشخصات 802.3af ، 802.3at و 802.3bt ارائه دهد و کلاس 802.3 PoE (0-8) یا ولتاژ را از منابع PoE منفعل نشان می دهد. این اجازه می دهد تا تکنسین ها موارد دقیق را که ممکن است بر نصب مبتنی بر PoE تأثیر بگذارد ، بررسی کنند. MicroScanner PoE همچنین اطلاعاتی را در مورد سرویس های موجود تا 10G اترنت ارائه می دهد تا اطمینان حاصل شود که شبکه شما قادر به انجام نیازهای شما است.

کابلها و اتصالات را تأیید کنید
تکنسین های ارتباطی امروز بیش از کابل کشی مشکلات بیشتری برای مقابله دارند. آنها باید قبل از تعیین علت بروز مشکل اتصال ، کابل و مسائل مربوط به خدمات را رد کنند. کابل کجا خراب شده؟ آیا همه سیمها به درستی خاتمه یافته اند؟ آیا در انتهای آن سوئیچ وجود دارد؟ آیا PoE موجود است؟ MicroScanner2 و MicroScanner PoE دید فنی و فنی را برای تأیید رایج ترین خدمات صوتی ، داده ای و ویدئویی امروز فراهم می کنند.

زمان آزمون و خطای کاربر را کاهش دهید
آزمایش کنندگان تأیید کابل دیروز کاربران را مجبور می کنند تا بین حالت های مختلف (حداکثر چهار حالت) جابجا شوند تا همه نتایج آزمون را مشاهده کنند. این امر نه تنها روند آزمون را کند می کند ، بلکه باعث ناامیدی و خطای کاربر می شود. سری MicroScanner با نمایش نتایج کلیدی آزمون - نقشه سیم ، طول جفت ، فاصله تا خطا ، شناسه کابل و دستگاه های بسیار دور - از این کنوانسیون سرپیچی کرده است ، همه در یک صفحه.

کابلهای دست نیافتنی را در چند ثانیه پیدا کنید


تست کانال با دو رابط RJ45
سری MicroScanner دارای تونینگ داخلی و دیجیتال IntelliTone analog برای تعیین دقیق هر جفت سیم یا کابل ، صرف نظر از محیط کار است. از حالت دیجیتال برای قرار دادن کابل کشی داده های درجه یک (Cat 5e / 6 / 6A) در بسته یا در کلیدها ، پچ پنل ها یا پریزهای دیواری استفاده کنید. یا از حالت آنالوگ در کابل کشی صدا (Cat 3 به پایین) و همچنین کواکس (فقط MicroScanner2) ، امنیت / زنگ هشدار و سیم کشی بلندگو استفاده کنید.

کمتر ابزار را تعمیر یا تعویض کنید
با تمام سو the استفاده هایی که از ابزار خود استفاده می کنید ، ظرافت آنها را ندارید. سری MicroScanner دارای یک روکش پلاستیکی است که آن را به ابزاری مناسب برای حتی سخت ترین مشاغل تبدیل می کند. آن را به جعبه ابزار خود بریزید. آن را از نردبان رها کنید. از پس آن برمی آید. برای محافظت و راحتی بیشتر حتی به صورت استاندارد همراه با کیف حمل وینیل است. MAG-KIT اختیاری (همراه با مدل های انتخاب شده که در زیر ذکر شده است) یک نوار مغناطیسی قدرتمند را فراهم می کند که به شما امکان می دهد MicroScanner خود را از قفسه ها ، سینی های کابل یا سازمان دهنده ها آویزان کنید.

قابلیت های MicroScanner PoE
MicroScanner PoE دارای ویژگی های زیر است:
1. به سرعت مشخص کنید که آیا یک مشکل از طریق کابل خراب یا بی اتصال ، برق ناکافی یا دستگاه تغذیه شده (PD) ایجاد شده است.
2. اترنت اتحاد دارای گواهینامه استاندارد IEEE-802.3 inter برای قابلیت همکاری چند منظوره قابل اعتماد
3. اطلاعات مهندس شبکه برای بررسی پیکربندی یا سو mal عملکرد بالقوه سوئیچ.
4- تأیید اعتبار سوئیچ PoE - تعیین کنید که آیا یک پورت سوئیچ با گزارش کلاس PoE (0-8) می تواند انرژی کافی را تأمین کند.
5. جفت های Powered - جفت های طراحی شده را به صورت گرافیکی مشخص می کند. از جمله Dual Signature که درگاه سوئیچ برق را در 2 یا 4 جفت (802.3bt یا PoE ++) تأمین می کند.
6. شناسایی فعال سوئیچ - تعیین کنید کابل به پورت سوئیچ وصل شده و سرعت پورت تا حداکثر باشد

10G
7. تست کابل - سیم های کوتاه ، باز یا متقاطع را در هر دو انتها ، طول هر جفت مشخص کنید و برای یافتن کابل ها زنگ ارسال کنید.
8. کابل کشی مس اترنت صنعتی خود را تأیید و عیب یابی کنید
9. تأیید صحت انژکتور PoE - نمایش سطح ولتاژ انژکتور.

ویژگی های اصلی
آ. با تعیین عیب در 2 یا 4 جفت کابل که در حال اجرا هستند EtherNet / IP ، PROFINET ، MODBUS و سایر پروتکل های اترنت در 4 ثانیه باعث صرفه جویی در وقت می شود.
ب تشخیص رایج ترین خطاهای نمایش داده شده در صفحه بزرگ با نور پس زمینه
ج مشخص کنید که عیب دقیقاً در متر یا پا کجاست و
د کابلهای بدون علامت را با ژنراتور داخلی (پروب همراه با مدل MS-POE-KIT) پیدا کنید.

شاهان اتو بازدید : 27 دوشنبه 14 تیر 1400 نظرات (0)

محبوبیت قالب Panel PC بدون درز بر روی کف کارخانه ادامه دارد ، انقلابی در مدیریت تولید و افزایش بهره وری از طریق بهبود کارایی ایجاد می کند. هوشمند سازی ساخت با استفاده از رابط های صفحه نمایش لمسی انسان و ماشین برای مدتی گزینه ای آشکار بوده است ، اگرچه به طور فزاینده ای حتی سرسخت ترین مدافعان کاغذ و کاغذ نیز در صورت تمایل به حفظ رقابت ، هیچ انتخابی ندارند.

در اوایل تصدی پانل PlC ، بحثی درباره برچسب صحیح آنها آغاز شد ، و حتی امروز نیز هنوز بسیاری از طرفداران اصطلاح جایگزین ، HMI هستند. در آن روزهای اولیه بسیاری از مجتمع های سیستم ، کورکورانه به دنبال کاهش هزینه های BOM ، حتی اقدام به تولید خود از قطعات جداگانه SBC و LCD کردند. با این وجود هنر پیچیده خنک کننده منفعل پردازنده های با ولتاژ بالا ، در کنار دستیابی به همان اندازه دردسرساز رتبه بندی IP مورد نیاز برای افراد ناآگاه ، به این معنی بود که رایانه های شخصی "DIY" به سرعت کنار جاده سقوط کردند.

در نتیجه ، صفحه کلید صفحه کلید hmi تا به امروز سلطنت می کند ، با عملکرد چهار هسته ای i7 منفی و خنک کننده و درجه بندی IP ، شستشوی فشار 80 درجه سانتیگراد را که از خارج از قفسه متخصصان تولید کننده در زمینه آنها قابل دسترس است ، تشویق می کند. بدون وجود قطعات متحرک و دمای عملیاتی که بتواند در قطب شمال تا صحرا باشد ، مکانهای کمی روی زمین وجود دارد که امکان استقرار آنها وجود ندارد.

در دسترس بودن "خارج از قفسه" مزیت بارز کاهش هزینه ، از طریق کمبود اتهامات NRE و مقیاس ساخت ، همراه با زمان سربازی مقاومت ناپذیر کوتاه است. از آنجا که این OEM های صدا ساز باید همیشه از خود بپرسند که مهمترین سوال را دارد ، جذاب است - آیا دقیقاً همان چیزی است که ما به آن نیاز داریم؟ پاسخ همیشه "نه" قاطع است.

پارادوکس با رایانه های شخصی پنل ارزش نسبتاً بالای آنها است و مقادیر نسبتاً کم استقرار معمولاً با سفارشی سازی مناسب اقتصادی همراه نیست. در مواجهه با این معما ، بسیاری از OEM ها خواستار انواع "قاب باز" رایانه های شخصی پنل هستند ، به طوری که خود آنها می توانند از نظر عملکردی و زیبایی شناختی به صورت گذشته نگر محصول خارج از قفسه را اصلاح کنند.

متأسفانه نه تنها قالب "قاب باز" مجدداً نمره IP برای کرم ها را باز می کند ، بلکه ضرورت انجام چنین کارهای اضافی برای برآوردن صحیح نیازهای نصب شده باعث می شود که دیگر کامپیوتر شخصی پنل به سختی به عنوان "خارج از قفسه" توصیف شود - این رویکرد به سادگی قابل اجرا نبود.

آنچه لازم بود همکاری بود. این ترکیب عالی از Aplex Technology ، یک تولید کننده PC در پانل خاور دور و متخصص در خنک کننده غیرفعال و تکنیک های محافظت از نفوذ با امکانات ساخت کم هزینه بدست آمده است. و DSL ، یک متخصص کامپیوترهای صنعتی تعبیه شده / صنعتی اروپا و مرجع طراحی الکترونیکی.

سرانجام این اتحاد بین دو کارمند صنعتی آنچه را که آنها می خواستند به OEM ها بخشید ، با توجه به قیمت و مزایای HMI DOP-107BV تحویلی کاملاً خارج از فروشگاه ، رایانه های شخصی پنل که نیاز دقیق آنها را از نظر عملکرد و زیبایی برآورده می کنند.

 

همچنین قابلیت شخصی سازی کامل ورودی و خروجی موجود ، از نیازهای نسبتاً ساده برای تعدیل تعداد رابط های رایانه استاندارد از جمله درگاه های سریال و USB گرفته تا ورود و ورود به صنعت بیشتر ، با CANbus ، CANopen و DeviceNET به راحتی قابل شناسایی است. مثالها - و نه فقط آنچه در آن است ، بلکه دقیقاً مکان رابط را انتخاب کنید تا به بهترین وجهی با نیازهای برنامه شخصی شما مطابقت داشته باشد.

سهولت سفارشی سازی این توابع از طراحی داخلی رایانه های شخصی استفاده می شود ، با استفاده از درگاه های انبساط داخلی که طیف وسیعی از ماژول های انبساط خارج از قفسه با تقریباً هیچ تلاشی رضایت استاندارد ورودی و خروجی صنعت را فراهم می کنند.

اگر نیاز ورودی و خروجی شما به اندازه کافی منحصر به فرد باشد ، رضایت هر ماژول توسعه پیش فرض یک رویا است ، مهندسین طراحی PCB از DSL می توانند هر توابع ورودی و خروجی اختصاصی را بر روی یک ماژول جانبی جدید طراحی کنند ، آماده قرار دادن در خارج از قفسه شما پنل کامپیوتر

این رویکرد مدولار برای ساخت رایانه های شخصی خارج از قفسه علاوه بر این OEM ها را قادر می سازد ویژگی های پیکربندی سیستم ، مانند RAM و ظرفیت ذخیره سازی ، اندازه صفحه نمایش ، نوع صفحه لمسی ، ورودی های برق و دمای کار را انتخاب کنید ، حتی در صورت تمایل به صورت واحد. انعطاف پذیری کلیدی است.

در حالی که انجام عملیاتی این کار از اهمیت بی چون و چرا برخوردار است ، اما در دنیای آگاه از برند ما ، OEM امروزی به همان اندازه با زیبایی شناسی ، بصری بودن محصول روبرو است و هم از محصول با کیفیت بالا اطمینان حاصل می کند و هم با مارک تجاری بصری که میلیون ها سرمایه گذاری می کنند ، کاملاً محکم است. رواج دادن

از لحاظ تاریخی ، آن تغییرات بصری موجود فقط مربوط به تغییر مواد حاشیه ، معمولاً بین فولاد استاندارد ، فولاد ضد زنگ و به طور فزاینده امروزی ، آلومینیوم آنودایز شده است. در حالی که توانایی انتخاب مواد حاشیه اصلی ، به ویژه در برنامه های غذایی و شیمیایی ، همچنان مهم است - OEM امروز می خواهد رنگ پنتون خود را از رنگین کمان طرح های رنگی اعمال شده به صورت حرفه ای و البته درج آرم شرکت خود ، انتخاب کند.

از غول های صنعت که نرم افزارهای خود را در سطح جهانی در رایانه های شخصی کاملاً سفارشی و مارک دار DSL Panel ارائه می دهند ، تا SME

مدیریت تولید در کف کارخانه مرمت شده خود ، محیط های صنعتی در همه جا از رایانه های شخصی قابل تنظیم با صفحه NRE رایگان بهره می برند ، برنامه های جدیدی که با هزینه های قابل توجه و غیرقابل تحمل پیش از این هرگز محقق نمی شدند.

شما ممکن است یک کامپیوتر DSL Panel را در کارخانه خود مشاهده کنید ، اگرچه در صورت تأمل ، شما نمی دانید که این کار را کرده اید!

Crystal Display Systems (CDS) مفتخر است که به عنوان بخشی از گسترش خود در سال 2021 اعلام کند که توافق نامه توزیع را برای تبدیل شدن به توزیع کننده و شریک پشتیبانی ارزش افزوده Litemax Corporation در انگلیس برای رایانه های شخصی با صفحه روشنایی بالا امضا کرده است. Litemax و CDS در بازار نمایشگرهای صنعتی اروپا به خوبی شناخته شده اند که یک همکاری فوق العاده قوی برای پشتیبانی از همه مشتریان نمایش صنعتی در سراسر اروپا ایجاد می کند. CDS طیف وسیعی از Litemax IP65 و IP68 ناهموار ، رایانه های صفحه ای حاشیه ای باریک و استاندارد را ترویج ، پشتیبانی و پشتیبانی خواهد کرد و همچنین به راه حل های سفارشی OEM / ODM برای بسیاری از مشتریان از بسیاری از صنایع از جمله دفاع ، هوا فضا ، پزشکی ، فضای باز ، دریایی نگاه می کند ، MilAero و برنامه های مختلف صنعتی.

رایانه های شخصی پانل Litemax مانند دیگران نیستند و علاوه بر رایانه های جعبه ای قدرتمند و همه کاره ، دارای بهترین نمایشگرهای LCD با روشنایی بالا هستند ، بنابراین شما از هر دو جهان بهترین بهره خواهید برد و CDS راه حل های Mix and Match را که مشتری می تواند ارائه دهد ، ارائه می دهد. انتخاب خود از صفحه نمایش ، روشنایی ، نوع صفحه لمسی ، انتخاب پردازنده و همچنین محفظه برای ارائه راه حل بهینه شده. این یک سرویس و راه حل منحصر به فرد است که CDS در انگلیس و اروپا به ارمغان می آورد.

مدیر عامل CDS ، کریس بارتامام که این قرارداد را امضا کرده است ، گفت: "ما احساس می کنیم این یک توافق نامه عالی برای CDS ، Litemax و مشتریان بالقوه صنعتی است زیرا محصولات با بالاترین کیفیت را به بسیاری از بخشها و بازارهای صنعتی وارد می کنیم. تیم فروش فنی و فرآیندهای متمرکز بر پروژه ما بدان معنی است که ما می توانیم در صورت نیاز به مشتریان در مورد بهترین راه حل بهینه شده برای کاربرد خاص آنها کمک و مشاوره کنیم. ما طی چند هفته آینده تعدادی از این راه حل ها را برجسته و بازاریابی خواهیم کرد ، بنابراین افراد یک دید کلی از مزایا و همچنین گزینه های موجود در حال حاضر دارند. شرکت هایی با چنین شرایطی باید با ما تماس بگیرند تا در مورد پروژه ها و الزامات خود صحبت کنند. "

ویژگی های اصلی محدوده PC Litemax High Brighntess Panel

10.4 "- 21.5" (جنبه های استاندارد ، دامنه هسته) ، سایر اندازه های موجود در صورت درخواست
روشنایی تا 1600 سی دی
سیستم عامل های PC را از Intel Atom تا Core i7 / AMD Ryzen-V مخلوط و مطابقت دهید
صفحه لمسی چند لمسی PCAP با دقت بالا
راه حل های استخوان برهنه
ورودی های برق گسترده از 9V-36V * اضافی اختیاری
جلو IP65 تا راه حلهای کامل ضد آب IP68
قابلیت اطمینان بالا بدون فن و بدون قطعات متحرک
اتصالات برق قفل شونده
نسبت های مختلف

شاهان اتو بازدید : 31 شنبه 12 تیر 1400 نظرات (0)

در نمایشگاه UKIVA 2019 در میلتون کینز ، سیک نشان می دهد که چگونه بینایی ماشین برای تعداد فزاینده ای از فرزندان پاک می شود ، این امر با پشتیبانی بیشتر از سنسورهای بینایی هوشمند "همه در یک" پشتیبانی می شود که توسط برنامه های نرم افزاری آماده ساخته می شوند.

نیل ساندو از Sick که به تازگی به عنوان نایب رئیس UKIVA منصوب شده است ، دو سخنرانی به نمایندگان ارائه می دهد که در مورد حذف پیچیدگی های موجود برای اجرای یک راه حل بینایی ، کاربران را قادر می سازد تا با سهولت سیستم های بینایی ، از جمله برنامه های سه بعدی دشوارتر را تنظیم کنند. .

"بینایی ماشین برای بسیاری از مهندسان اتوماسیون صنعتی که به دنبال بهبود تولید یا فرآیندهای دست زدن به مواد با استانداردهای بهتر بازرسی هستند بسیار سردرد داشته است. در گذشته از برنامه ریزی یک سیستم قابل اعتماد برای پردازش داده ها از دوربین دید بعنوان یک هنر سیاه استفاده می شده است. "می گوید Sandhu که مدیر محصول Sick’s UK برای تصویربرداری اچ ام ای، اندازه گیری و دامنه اچ ام ای107bv است.

"اما اکنون پیشرفت های سریع در فناوری دوربین همراه با قابلیت پردازش هوشمند روی صفحه ، برنامه های با عملکرد بالا را در دسترس بسیاری از تیم های تولیدی قرار داده است که قبلا احساس می کردند از آنها کنار گذاشته شده اند. زمان آن فرا رسیده است که چشم انداز در دسترس تر و دموکراتیک تری در آینده ارائه دهیم و کاربران بیشتری را به بهره مندی از مزایا ترغیب کنیم. "

نمایش فناوری

نمایش فناوری Sick در این نمایشگاه ، جاه طلبی این شرکت را برای دستگاه های هوشمند مانند Inspector P 2D و سنسورهای دید 3D هوشمند Trispector 1000 3D تأکید خواهد کرد تا به روشی مشابه تلفن های هوشمند کار کنند که از برنامه های آماده استفاده می کنند ، تنظیم و استفاده از آنها آسان است ، از طریق مخزن مرکزی راه حل های صنعت مبتنی بر ابر انتخاب شده است.

مرکز اصلی این چشم انداز بستر نرم افزاری Sick’s AppSpace برای توسعه و تجمیع برنامه های نرم افزاری اچ ام ای است ، که هم اکنون تعداد زیادی از راه حل ها توسط سیک و توسط شرکای اتوماسیون آن در حال انجام است.

در UKIVA ، سیستم جدید بازرسی چاپ خودکار 4Sight در Sick AppSpace با متخصصان اتوماسیون بسته بندی سیستم های کدگذاری خودکار ارائه می شود. موفقیت در 4Sight این است که ارتباط مستقیمی با انواع چاپگرهای رایج مانند انتقال حرارتی تزریقی و لیزری دارد. بنابراین می تواند به صورت خودکار کد الفبایی عددی اعمال شده توسط چاپگر را شناسایی و بازرسی کند و هر زمان که کدی به روز می شود ، به عنوان مثال با یک تاریخ یا شماره دسته جدید ، به طور یکپارچه بازرسی را ادامه می دهد. نیازی به "آموزش" دوربین نیست که چه چیزی را جستجو کند ، یا برای نصب با استفاده از لبه ها یا آرم ها. با میزبانی از راه حل در سنسور دید Sick Inspector P با وضوح بالا ، قابلیت اطمینان بالا و پردازش تصویر با سرعت بالا اطمینان حاصل می شود.

Sick همچنین راه حل های راهنمای ربات سطح ابتدایی خود را با استفاده از سنسورهای دید 2D و 3D هوشمند نشان می دهد. Inspector PIM60 URCap سنسورهای بینایی Sick’s Inspector PIM60 2D را با ربات های جهانی ادغام می کند. برای تنظیم و استفاده از این ترکیب ، یک مجموعه ابزار قدرتمند برای ایجاد یک کار ربات با هدایت چشم انداز با حداقل زمان و تلاش ارائه می شود. پیکربندی در عرض چند دقیقه از طریق کنترل کننده UR یا Sick Inspector PIM60 بدون نیاز به رایانه اضافی انجام می شود.

Sick’s Trispector P Beltpick یک راه حل هدایت بینایی سه بعدی برای انتخاب ربات با کنترل اچ ام ای محور z بهبود یافته است ، به عنوان مثال امکان کنترل آرام اشکال و پروفیل های پیچیده یا انتخاب محصولات با ارتفاع متغیر را از یک نوار نقاله فراهم می کند. این سیستم عملکرد انتخاب ربات را با ارتفاع هر محصول سازگار می کند و خطر آسیب را کاهش می دهد. با پشتیبانی "plug-and-play" از ABB ، Staubli و Universal Robots ، کاربران به طیف وسیعی از برنامه های Sick AppSpace برای برنامه های انتخاب کمربند دسترسی دارند. سایر تولیدکنندگان ربات نیز می توانند با سیستم جدید ادغام شوند

شاهان اتو بازدید : 24 یکشنبه 06 تیر 1400 نظرات (0)

SICK با باز کردن قفل داده های ارزشمند از سنسورهای IO-Link از طریق PLC ، یک سری روزهای عملی را برای کمک به سازندگان ماشین و کاربران نهایی در پیشرفت صنعت 4.0 خود برگزار می کند. در طول دوره یک روزه ، نمایندگان به صورت گام به گام یاد می گیرند که چگونه یک IO-Link Master راه اندازی کنند تا حسگرها بتوانند داده ها را با PLC ارتباط برقرار کنند.

در پایان دوره ، "شروع کار با IO-Link on your PLC" ، نمایندگان قادر به کنترل و نظارت بر حسگرهای PLC و جمع آوری داده هایی هستند که می توانند برای افزایش کارایی و بهره وری گیاه استفاده شوند. تاریخ دوره فعلی موجود 4 مارس ، 2 آوریل و 7 مه است ، یا می توان به صورت جایگزین آموزش در محل را به صورت شرکت جداگانه ترتیب داد.

دوره عملی در مقر SICK در انگلستان در سنت آلبانس برگزار می شود. طراحی شده برای تکمیل راه اندازی SIG200 Sensor Integration Gateway ، یک SICK IO-Link Master Starter Kit ، شامل SIG200 ، در اختیار هر شرکتی است که دوره را کامل می کند.

چارلی واکر ، متخصص محصولات SICK انگلستان ، که رهبری این آموزش را بر عهده خواهد داشت ، گفت: "IO-Link یک فناوری مهم است که به فرآیند های صنعتی در مسیر رسیدن به صنعت 4.0 کمک می کند. با استفاده از IO-Link Master فرصتی فراهم می شود تا تیم های تولیدی اطلاعات زیادی را از حسگرهایی که قبلاً در دسترس نبودند ، بدست آورند.

"صنعت 4.0 به نظر می رسد یک موضوع بزرگ و دلهره آور باشد ، اما این دوره نشان می دهد که دسترسی بیشتر به داده های ارزشمند و کنترل آن روی حسگرهای IO-Link ساده و کنترل آن چقدر ساده است. در پایان دوره ، شما می توانید برنامه ای برای کنترل چندین سنسور از طریق PLC بنویسید و داده هایی را دریافت کنید که می توانند برای نظارت بر عملکرد آنها و امکان جایگزینی ساده استفاده شوند. "

این روز شامل نمایش نصب IO-Link Master است. این دوره شامل نصب سنسورها بر روی پی ال سی دلتا و برقراری ارتباط ورودی و خروجی اساسی و همچنین نحوه استفاده از Function Blocks برای کنترل و دسترسی به داده های سرویس روی صفحه سنسورها خواهد بود. سپس یک جلسه عملی به نمایندگان امکان می دهد تا برنامه خود را برای کنترل حسگر ، کنترل کیفیت و نگهداری پیش بینی کنند.

SICK’s IO-Link Master Starter Kit شامل همه مواردی است که برای راه اندازی یک برنامه کاربردی با SICK SIG200 Sensor Integration Gateway لازم است. این کیت شامل SIG200 ، IMC Proximity Sensor ، WLG16 سنسور فوتوالکتریک و بازتابنده ، کابل کشی و لوازم جانبی همراه با نرم افزار SICK SOPAS ET و FieldEcho است. راهنمایی گام به گام برای پیکربندی شروع سریع یک برنامه ساده با استفاده از IO-Link Master ارائه شده است.

SICK از نسل بعدی سنسورهای آرایه نور 2D فوتوالکتریک هوشمند خود ، RAY10 و RAY26 رونمایی کرده است تا حتی سخت ترین اجسامی را که روی نوار نقاله های پرسرعت حرکت می کنند ، شناسایی کند.

سنسورهای آرایه رفلکس SICK RAY10 و RAY26 یک باند نور 2D گسترده ایجاد می کنند تا لبه های اصلی اشیا را به طور قابل اعتماد شناسایی کند ، حتی اگر آنها به وضوح مشخص نباشند ، شفاف نباشند یا فقط چند میلی متر ارتفاع داشته باشند ، مانند کیسه های پلی اتیلن ، بسته بندی های مسطح و بسته ها.

سنسورهای SICK RAY10 و RAY26 به طور مداوم نتایج تشخیص بالایی را ارائه می دهند ، مهم نیست که اشیا به صورت نامنظم ، به طور تصادفی بر روی تسمه نقاله قرار گرفته اند ، براق ، دارای کنتراست بالا هستند یا از نظر ارتفاع و رنگ متفاوت هستند. سنسورها همچنین اشیا objects سوراخ دار را بدون خطر قطع شدن کاذب یا نیاز به برنامه ریزی عملیات سوئیچینگ چندگانه تشخیص می دهند.

در مواردی که قبلاً برای دستیابی به نتایج قابل اعتماد به پیکربندی پیچیده سنسورهای متعدد یا شبکه های گران قیمت نیاز بوده است ، سنسورهای جمع و جور RAY10 یا RAY26 در کسری از زمان و زمان تنظیم ، به عملکرد بالایی دست می یابند.

دیوید هانابی ، مدیر محصول UK UK SICK توضیح می دهد: "سنسورهای RAY10 و RAY26 Reflex Array پیشنهادی جدید برای ادغام حتی چالش برانگیزترین وظایف تشخیص در برنامه های انتقال سریع در صنایع مختلف از حمل و نقل بسته بندی ، بسته بندی مواد غذایی ، مونتاژ خودرو یا الکترونیک است." برای تشخیص حضور

"سنسورها همچنین تمام مزایای تشخیص هوشمند و یکپارچه سازی IO-Link را فراهم می کنند ، در حالی که هزینه های تشخیص را در مقایسه با راه حل های معمولی نصف می کنند."

نصب و راه اندازی RAY10 و RAY26 با استفاده از فناوری LED PinPoint SICK که آرایه نور را به وضوح قابل مشاهده است ، نصب و راه اندازی سریع و آسان است ، بنابراین سنسورها می توانند به طور دقیق تراز شوند. یک فرایند آموزش ساده ، تنظیمات را کامل می کند. تنظیمات سنسور همچنین می تواند از طریق IO-Link با توجه به اندازه جسم و شرایط نوار نقاله تنظیم شود و در هنگام راه اندازی و بهره برداری نیاز به مداخله دستی زمان بر را کاهش دهد.

RAY10 و RAY26 مزایایی برای نظارت بر وضعیت در زمان واقعی و نگهداری پیش بینی دارند. آنها دارای نشانگر نمودار میله ای SICP BluePilot هستند تا سطح جمع شدن لنزهای سنسور و بازتابنده را نشان دهند. با استفاده از فناوری SICAd AutoAdapt ، سنسورها به طور خودکار حساسیت خود را نسبت به آلودگی تنظیم می کنند تا مدت زمان بین فواصل نگهداری طولانی شود. وضعیت سنسور همچنین می تواند از طریق IO-Link به PLC منتقل شود ، بنابراین می توان بدون خرابی غیر ضروری ، برنامه تمیزکاری را برنامه ریزی کرد.

خانواده RAY10 و RAY26 سنسورهای هوشمندی هستند که امکان ادغام کارآمد صنعت 4.0 ماشین ها از طریق IO-Link را فراهم می کنند ، همراه با قابلیت ردیابی و مشاهده سلامت سنسور و تشخیص از طریق HMI یا PLC. توابع منطقی هوشمند تعبیه شده در خود سنسورها همچنین می توانند برای توسعه برنامه های سفارشی در سطح زمینه استفاده شوند.

SICK RAY26 دارای سه نوع مختلف برای تشخیص اشیا≥ mm 3 میلی متر ، ≥ 5 میلی متر یا ≥10 میلی متر است که همیشه در یک آرایه نوری 55 میلی متر قرار دارند ، با دامنه حسگر برای تشخیص از 0 متر تا حداکثر. 4.5 متر بسته به نوع آن. RAY26 گزینه جابجایی تسمه نقاله را برای جبران حرکت عمودی نوار نقاله ، از طریق غیرفعال سازی مرحله ای منطقه بین نوار نقاله و آرایه نور ، ارائه می دهد.

کوچکتر SICK RAY10 اجسام ≥5 میلی متر را در یک آرایه نوری 25 میلی متری با زمان پاسخ فقط 0.5 میلی ثانیه و حداکثر دامنه سنجش 1.5 متر تشخیص می دهد.

شاهان اتو بازدید : 24 یکشنبه 30 خرداد 1400 نظرات (0)

از آنجایی که اینترنت اشیا (IoT) ارتباط بیشتری برای برنامه های کاربردی صنعتی و خانگی فراهم می کند و با افزایش وسایل نقلیه متصل به هم ، ویژگی های کابین و عملیاتی را افزایش می دهد ، برای کنترل بهتر در زمان واقعی و همچنین امکان استفاده از برنامه های رابط کاربری پیشرفته انسان ، به میکروکنترلرهایی با کارایی بالاتر نیز نیاز است. Microchip Technology امروز نسل بعدی میکروکنترلرهای خانواده AVR DA (MCUs) خود را اعلام کرد - اولین خانواده عملکردی ایمنی آماده AVR MCU با کنترل کننده لمسی محیطی (PTC).

گرگ رابینسون گفت: "با استفاده از این خانواده از میکروکنترلرهای AVR DA ، میکروچیپ از میراث ما در زمینه کارایی سروو موتورa2 بالا و کارآیی کد بالا بهره می برد ، اکنون پاسخگوی تقاضای جدید در صنایع مختلف با تجهیزات جانبی پیشرفته آنالوگ و هسته و کانالهای لمسی خازنی بیشتری نسبت به دستگاههای موجود است." ، معاون معاون بازاریابی ، واحد تجاری میکروکنترلر 8 بیتی. "این فن آوری برنامه هایی از امنیت خانه متصل ، اتوماسیون ساختمان و سیستم های حسگر تا اتوماسیون اتومبیل و صنعتی را در بر می گیرد ، و امکان استفاده از برنامه های قوی تر ، دقیق و پاسخگو را فراهم می کند."

Microchip's Functional Safety Ready برای دستگاه هایی استفاده می شود که جدیدترین ویژگی های ایمنی را در خود جای داده اند و توسط راهنماهای ایمنی ، گزارش های حالت های خرابی ، اثرات و تجزیه و تحلیل تشخیصی (FMEDA) پشتیبانی می شوند و در برخی موارد ، نرم افزار تشخیصی - کاهش زمان و هزینه تأیید برنامه های پایان ایمنی. خانواده AVR DA MCU شامل چندین عملکرد ایمنی یکپارچه برای اطمینان از عملکرد قوی است - ویژگی های اطمینان از ولتاژ تغذیه کافی مانند تنظیم مجدد روشن بودن ، آشکارساز قهوه ای و مانیتور سطح ولتاژ. بررسی سیکل چرخش افزایشی (CRC) اطمینان از معتبر بودن کد برنامه در حافظه فلش می دهد. با اطمینان از یکپارچگی کد ، می توان از رفتار ناخواسته و بالقوه ناامن برنامه جلوگیری کرد.

خانواده جدید MCR های Microchip AVR DA سرعت پردازنده 24 مگاهرتز را در دامنه ولتاژ تغذیه کامل ، تراکم حافظه تا 128 کیلو بایت فلش ، 16 کیلوبایت SRAM و 512 بایت EEPROM ، دیفرانسیل 12 بیتی ADC ، 10 بیتی DAC ، آنالوگ را فعال می کنند. مقایسه کننده ها و آشکارسازهای صلیبی صفر.

PTC قابلیت طراحی رابط لمسی خازنی را فراهم می کند که از دکمه ها ، لغزنده ها ، چرخ ها ، صفحه لمسی ، صفحه های لمسی کوچکتر و همچنین کنترل حرکت استفاده می شود و در طیف گسترده ای از محصولات و وسایل نقلیه مصرفی و صنعتی استفاده می شود. خانواده MCR های AVR DA از 46 کانال خازنی و 529 کانال لمسی خازنی متقابل پشتیبانی می کنند و دارای آخرین نسل PTC با Driven Shield + و فناوری های حالت تقویت کننده هستند که باعث افزایش ایمنی در برابر سر و صدا ، تحمل آب ، حساسیت به لمس و زمان پاسخ می شود.

علاوه بر این ، خانواده MCR های AVR DA ارزش اضافی برای سیستم های کنترل زمان واقعی تعبیه شده به ارمغان می آورد. سیستم رویداد یکپارچه ارتباط بین محیطی را بدون درگیری پردازنده مرکزی امکان پذیر می کند. وقایع بدون تأخیر هستند و هرگز از دست نمی روند ، عملکرد و زمان واقعی قابل پیش بینی بیشتری را برای طراحی مطمئن و مطمئن فراهم می کنند. با کاهش زمان فعال بودن پردازنده ، مصرف کلی انرژی در برنامه کاهش می یابد.

منطق سفارشی قابل تنظیم محیطی تنظیم توابع منطقی را در داخل امکان پذیر می کند ، نیاز به اجزای خارجی را از بین می برد ، فضای برد و هزینه مواد را کاهش می دهد. با ویژگی های پیشرفته آنالوگ پیشرفته مانند ADC دیفرانسیل 12 بیتی ، خانواده MCR های AVR DA می توانند سیگنال های دامنه کوچک را در محیط های پر سر و صدا اندازه گیری کنند ، و آنها را برای برنامه های گره سنسور در محیط های سخت مناسب سازد.

خانواده AVR DA از تراکم حافظه بالا و نسبت SRAM به فلاش MCUs ، آن را برای گره های حسگر متصل بی سیم و سیمی و همچنین سایر برنامه های پشته جذاب ساخته است.

ابزارهای توسعه

خانواده MCU های Microchip AVR DA چندین گزینه برای پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری ارائه می دهند. پشتیبانی نرم افزاری شامل Microchip’s MPLAB X ، MPLAB Xpress و Atmel Studio ، ابزار پیکربندی کد از جمله MCC و START و کامپایلرهای شامل GCC ، XC8 و IAR Embedded Workbench است. نسخه تأیید شده ایمنی عملکردی از کامپایلر XC8 از طریق برنامه Microchip’s Functional Safety Ready در دسترس است. پشتیبانی سخت افزار در اشکال زدایی / برنامه نویسان شامل MPLAB PICkit 4 ، MPLAB SNAP ، Atmel ICE و AVR128DA48 Curiosity Nano کیت ارزیابی وجود دارد.

قیمت و در دسترس بودن

خانواده MCR های AVR DA با تولید 0.000 دلار و در 10 هزار مقدار در حجم تولید در دسترس هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر ، با نماینده فروش میکروچیپ ، توزیع کننده مجاز در سراسر جهان تماس بگیرید یا به وب سایت میکروچیپ مراجعه کنید. برای خرید محصولات ، به درگاه خرید ما مراجعه کنید یا با یک توزیع کننده مجاز Microchip تماس بگیرید.

شاهان اتو بازدید : 33 پنجشنبه 27 خرداد 1400 نظرات (0)

Servo Components & Systems Ltd طیف جدیدی از موتورهای الکتریکی خطی را ارائه می دهد که به طور خاص برای استفاده به عنوان محرک طراحی شده اند. با ترکیب سرعت و عملکرد ناخوشایند پنوماتیک ، قابلیت کنترل یک پیچ توپی و قابلیت اطمینان ذاتی موتورهای خطی درایو مستقیم ، محرک Green Drive یک فشار دهنده / کشنده صنعتی ارزان قیمت و قدرتمند است. http://www.servocomponents.co.uk/linear-electric-actuator

طراحی ساده دو بخشی باعث می شود محرک Green Drive بسیار قابل اعتماد باشد ، یاتاقان پشتیبانی از میله داخلی یک راه حل رایگان برای تعمیر و نگهداری با عمر مفید تا 10 برابر پیچ های توپی ارائه می دهد. با استفاده از فناوری الکتریکی مستقیم درایو ، محرک Green Drive دارای عملکرد بی سر و صدا با سرعت حداکثر 5m / s ، حداکثر نیروی تا 1000N و تکرار موقعیت 50 میکرون است و Green Drive را برای بسیاری از کاربردهای صنعتی مناسب می کند.

محرک های پنوماتیک سنتی می توانند در برنامه ریزی بسیار پیچیده شوند ، به شیرآلات کنترل دقیق و یک سیستم کنترل الکترو پنوماتیک سروو موتور پیچیده برای تنظیم موقعیت عملکرد نیاز دارند. با این حال ، محرک های خطی برقی مستقیم درایو با استفاده از بازخورد موقعیت سنسور یکپارچه کنترل موقعیتی را فراهم می کنند و هنگامی که با یک درایو سروی دیجیتال Copley Controls مانند Xenus استفاده می شود ، محرک های Green Drive یک زیر سیستم موقعیت یابی کامل "plug and play" را تشکیل می دهند. از نرم افزار نمایه سازی بصری Copley برای تنظیم و برنامه ریزی سریع و آسان محرک Green Drive استفاده می شود. از یک PLC می توان برای شروع پروفایل های حرکتی ذخیره شده درایو Xenus ، ساده سازی ادغام محرک های خطی در هر سیستم موجود استفاده کرد. http://www.servocomponents.co.uk/servo-drives

درایوهای سروو جدید به علاوه
سروو درایوهای جدید PLUS از شرکت Copley Controls مجموعه ای از درایوهای دیجیتال مجهز به AC و DC را برای موتورهای سروو و استپ ارائه می دهند. درایوهای مجهز به DC می توانند روی پنل ، ماژول یا PCB نصب شده و سطح جدیدی از عملکرد را برای درایوهای کوچک Accelnet و Stepnet تنظیم کنند http://www.servocomponents.co.uk/Brushless٪20Drives
هر دو درایو AC و DC در هر دو نسخه EtherCAT و CANopen در دسترس هستند. مدلهای چند محوره هزینه بهینه هر گره را ارائه می دهند. طیف گسترده ای از رابط های مطلق داخلی از جمله BiSS ، SSI ، Absolute A و EnDat تعبیه شده است.
درایوهای جدید PLUS از محفظه های فلزی برای اطمینان از بالاترین سطح مصونیت صدا استفاده می کنند. درایوهای Accelnet و Stepnet در نسخه های چند محوره ارائه می شوند و کمترین هزینه را برای هر گره ارائه می دهند. درایوهای PLUS دارای مبدلهای A / D با وضوح بالا برای کنترل بهینه جریان و همچنین ضبط موقعیت سریع و مبتنی بر سخت افزار و خروجی ماشه است. ماژول های سری M دارای انعطاف پذیری برای کنترل هر دو موتور سروو و استپ هستند.

قابلیت Safe Torque Off درایوهای صفحه PLUS پانل های گران قیمت و سیم کشی پیچیده ای سروو موتور را که به طور سنتی در کاربردهای حیاتی ایمنی استفاده می شود ، از بین می برد. گشتاور ایمن خاموش ، دو ورودی فعال کردن درایو را فراهم می کند که مطابقت سیستم با SIL 3 (IEC 61800-5-2) و دسته 3 PLd (ISO 13849-1) را تسهیل می کند.

علاوه بر درایوهای استاندارد سروو ، محدوده سری R است. اینها نسخه های ناهموار سرووهای درایو Xenus و Accelnet در قالب های پنل ، ماژول و PCB هستند. سری R برای تحمل شدید دما ، رطوبت بالا ، لرزش و شوک طراحی شده است و در سیستم های نظامی ، دریایی ، هواپیمایی ، تصفیه روغن و سیستم های مبتنی بر خودرو COTS کاربرد دارد. مشخصات Mil-Std-810 با سری R درایوهای سروو مطابقت دارد: http://www.servocomponents.co.uk/Harsh٪20En Environment٪20Drives

درجه حرارت محیط. -40ºC تا 70ºC
شوک حرارتی -40ºC تا 70 toC در 1 دقیقه
رطوبت نسبی 95٪ غیر متراکم در دمای 60 درجه سانتیگراد
ارتعاش 5 هرتز تا 500 هرتز ، حداکثر 3.85 گرم
ارتفاع -400 متر تا 5000 - 16000 متر شوک 40 گرم اوج شتاب

مشارکت جدید

Servo Components & Systems Ltd با Trio Motion Technology همکاری مشترک جدیدی ایجاد کرده است که منبع تخصصی کنترل حرکت با عملکرد بالا را فراهم می کند.
http://www.servocomponents.co.uk/motion-control
ترکیبی از درایوهای سروو Copley Controls و کنترل کننده های Trio Motion ارائه می دهد راه حل های انعطاف پذیر و اقتصادی برای برنامه های کنترل حرکت ، امکان کنترل اتوماسیون پیچیده با سرعت بالا و کنترل ماشین در اکثر صنایع را فراهم می کند. سروو درایوهای Copley Controls کاملاً آزمایش شده اند و با دامنه کنترلر Trio Motion Analogue و EtherCAT کاملاً سازگار هستند. کارکنان Servo Components & Systems برای پشتیبانی پشتیبانی از یکپارچه در دسترس هستند.

شاهان اتو بازدید : 29 سه شنبه 11 خرداد 1400 نظرات (0)



خلاصه: Jiri Sramek به یک PLC احتیاج داشت که یک موتور پارگلایدر را در عمل کنترل کند. این PLC باید به اندازه کافی کوچک باشد تا در کوله پشتی جای گیرد و به اندازه کافی قابل اعتماد باشد تا در شرایط شدید از کار نیفتد. او Samba 4.3 را از Unitronics با نتایج عالی انتخاب کرد.

Jiri Sramek ، یکپارچه ساز سیستم در جمهوری چک ، برای ردیابی و برقراری ارتباط دقیق تر سرعت و کشش پاراگلایدرهای موتوری در نظر گرفته شده است. موتور پاراگلایدر در کوله پشتی خلبان نصب شده است. به منظور ردیابی و ردیابی داده های مربوطه ، Jiri Sramek به یک PLC کم حجم و سبک نیاز داشت که بتواند در بسته خلبان قرار گیرد.

"برنامه نویسی ساده و ساده ... کار بسیار شهودی است."
وی SM43-J-T20 ، یک PLC + HMI همه در یک از Unitronics را انتخاب کرد. این یک پی ال سی کامل عملکرد ، صفحه نمایش لمسی 4.3 اینچی HMI یکپارچه و 20 نقطه ورودی و خروجی پردازنده را ارائه می دهد. سامبا به یک فشار سنج متصل می شود ، و تنش را به عنوان تابعی از سرعت اندازه گیری می کند. PLC این داده ها را در صفحه HMI به صورت نمودار نمایش می دهد و همچنین آنها را در یک فایل اکسل می نویسد. داده ها را می توان از طریق USB به سرور یا رایانه صادر کرد. سامبا یک PLC و HMI را در یک بسته جمع و جور ارائه داد که به راحتی قابل تهیه در کوله پشتی بود ، در حالی که هنوز هم به گفته Sramek یک "برنامه بصری چشمگیر" را ارائه می داد.

سامبا علاوه بر ارائه تمام ویژگی ها و توابع لازم ، از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. برنامه نویسی همه در یک رایگان برای همه کاربران در نظر گرفته شده است. جیری سرامک تحت تأثیر نرم افزار تک محیطی VisiLogic قرار گرفت و گفت: "این یک برنامه ساده و ساده است ... کار بسیار شهودی است." کارمندان پشتیبانی فنی متخصص و اختصاصی Unitronics نیز همیشه برای کمک به هر مشکلی پیش می آیند.

شاهان اتو بازدید : 32 شنبه 08 خرداد 1400 نظرات (0)

جلوگیری از خوردگی در تاسیسات O&G دریایی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 03-06-2020

تاسیسات نفت و گاز دریایی (O&G) از تاسیسات ثابت و شناور سیستم عامل و خطوط لوله تولید O&G تشکیل شده است. علاوه بر این ، این سیستم عامل ها در معرض محیط های خورنده ، خصمانه قرار دارند و برای محافظت از عملکرد طولانی مدت و ایمن برای چندین سال به نگهداری پیشگیرانه نیاز دارند. خوردگی در تاسیسات O&G دریایی در درجه اول آب ، منطقه پاشش و زیر دریا را مشخص می کند.

در تاسیسات دریایی ، عوامل اصلی شامل سیستم های پوشش ، آماده سازی سطح ، استفاده و نگهداری برای ارزیابی جلوگیری از خوردگی در برنامه پی ال سی استفاده نهایی است. شرکت های دریایی در درجه اول بر استفاده از محافظت کاتدی (CP) تأکید دارند. همچنین ، طبق هر شرکت O&G دریایی ، خوردگی به عنوان محیط سخت دریا در اطراف آن ، به عنوان چالش اصلی در توسعه پروژه عمل می کند. این بالاترین درصد سرمایه گذاری شرکت ها برای روند پیشگیری را به خود اختصاص می دهد.

ساختار تولید نفت و گاز دریایی
ساختار تولید نفت و گاز دریایی
مسائل مربوط به خوردگی فعلی در تاسیسات O&G دریایی

چاه های دریایی در درجه اول بیش از 23٪ از تولید نفت جهان را در سال 2019 دارند. اگرچه شناسایی مشخصی از سیستم عامل های دریایی در بازار جهانی وجود ندارد ، اما پیش بینی می شود که بیش از 17000 چاه دریایی در سراسر جهان وجود داشته باشد. این چاهها را می توان از ساختارهای یک چاه به سازه های پیچیده طبقه بندی کرد که دامنه ای از 10 فوت تا 1000 فوت در عمق آب را پوشش می دهند. تاسیسات O&G در خارج از کشور اصولاً به مدت 20 تا 40 سال با هزینه ای میلیون دلاری  پی ال سی ساخته می شوند.

تاسیسات دریایی در درجه اول با سه نوع منطقه خورنده همراه با مسائل منحصر به فرد خوردگی  پی ال سی روبرو هستند -

• منطقه جوی (در درجه اول بالاتر از آب)
• منطقه پاشش (جزر و مدی)
• منطقه زیر دریا (زیر آب و کف دریا)

همچنین بیان شده است که پوسته چاه های مکانیکی و الکتریکی متصل به سکو همچنین دارای مشکلات خوردگی است.

فرآیند اصلاح پایش خوردگی

هدف اصلی نظارت بر خوردگی در تاسیسات O&G دریایی جلوگیری از خوردگی از طریق دریافت مداوم داده های آماری و ادواری است. نظارت بر خوردگی به سه پارامتر طبقه بندی می شود -

نظارت آنلاین

استفاده از پایش آنلاین اساساً خوردگی آب را بر اساس تجهیزات آنلاین به دنبال مقاومت قطبی خطی یا طیف سنجی امپدانس الکتروشیمیایی شناسایی و شناسایی می کند. این فرآیند در حال ارزیابی داده های زمان واقعی است و همچنین نشانه ای در رابطه با سطح خوردگی در خطوط نصب شده فراهم می کند.

نظارت مستمر

نظارت مستمر با هدف ارائه مجموعه ای از داده های مربوط به دانستن سطح حفاظت در برابر خوردگی خط لوله بستر های نرم افزاری تولید O&G طی یک روند یا دوره انجام می شود. این امر همچنین نشان می دهد که در مورد شکست برنامه های پیشگیری از خوردگی در یک بازه زمانی مشخص ، افشا می شود.

نظارت دوره ای

این در درجه اول نظارت دوره ای است و میزان خوردگی تجمعی را برای مدت زمانی مشخص می کند. به عنوان مثال ، خوردگی (MIC) خط لوله و ساختار نصب شده از نظر میکروبیولوژیکی تحت تأثیر قرار می گیرد ، در حالی که این از طریق نظارت آنلاین نمی تواند شناسایی یا ارزیابی شود. به عبارت دیگر ، می توان از نظارت دوره ای برای بدست آوردن کوپن ، پیگ گیری هوشمند و سایر تکنیک هایی که اخیراً برای جلوگیری از خوردگی در تاسیسات O&G در خارج از کشور  پی ال سی استفاده شده است ، استفاده کرد.

در نتیجه ، انتظار می رود که جلوگیری از هر نوع خوردگی سیستم عامل و خطوط لوله تولید O&G شامل سه مرحله فوق باشد که در درجه اول توسط شرکت های عامل برنامه های کاربردی دریایی گنجانیده شده است. همچنین انتظار می رود که این مراحل به اطمینان از یکپارچگی خطوط لوله میدان نفت و گاز کمک کند تا خطر تأمین نفت و گاز بدون وقفه در بازار جهانی را به حداقل کاهش یا کاهش دهد. در اکوسیستم نفت و گاز دریایی ، شرکت های درگیر از قدرت سرمایه گذاری بالایی برای اتخاذ چنین مراحلی برای افزایش عرضه خود با هرگونه مسئله تولید برخوردار هستند.

شاهان اتو بازدید : 83 پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

1. نمودار نردبان پی ال سی

 نمودار نردبان در اصل از رله منطقی مدل استفاده شده است که از دستگاه های فیزیکی مانند سوئیچ ها و رله های مکانیکی برای فرایندهای کنترل استفاده می کند. نمودار نردبان با استفاده از منطق داخلی جایگزین همه می شود ، به جز دستگاههای فیزیکی که برای فعال سازی آنها به سیگنال الکتریکی احتیاج دارند.

نمودار نردبان به صورت پله های افقی با دو ریل عمودی ساخته شده است که نشان دهنده اتصال الکتریکی در نمودارهای رله-منطقی است.

می توانید تمام شرایط لازم ورودی را برای تأثیرگذاری بر شرایط خروجی ، چه منطقی و چه فیزیکی ، برنامه ریزی کنید.

1-1 مزایای نمودار نردبان

مزایای اصلی زبان نمودار نردبان عبارتند از:

1. پله ها به شما امکان می دهند که مرتب و راحت دنبال شود.

2. همچنین به شما امکان می دهد نظراتی را که به راحتی قابل مشاهده هستند ، مستند کنید.

3. از ویرایش آنلاین بسیار موفقیت آمیز پشتیبانی می کند.

1-2 معایب نمودار نردبان

نقطه ضعف اصلی این است که برخی دستورالعمل ها در دسترس نیستند ، که ممکن است برنامه نویسی مانند حرکت یا دسته بندی را دشوارتر کند.


زبان برنامه نویسی بعدی PLC که در مورد شما صحبت خواهم کرد ، نمودارهای عملکرد توالی است که از یک نوع گرافیکی برنامه نویسی استفاده می کند.

2. نمودارهای عملکرد متوالی (SFC)

اگر تجربه ای در نمودارهای فلو دارید ، این زبان برنامه نویسی PLC برای شما آشنا خواهد بود. در نمودارهای عملکرد متوالی ، شما برای دستیابی به نتایج نهایی خود از مراحل و انتقال استفاده می کنید.


مراحل به عنوان یک عملکرد اصلی در برنامه شما عمل می کنند. این مراحل اقداماتی را که هنگام برنامه ریزی برای وقوع آنها اتفاق می افتد در خود جای داده اند. این تصمیم می تواند براساس زمان بندی ، مرحله خاصی از فرآیند یا وضعیت فیزیکی یک تجهیزات باشد.

Transitions دستورالعمل هایی است که شما برای حرکت از یک مرحله به مرحله دیگر با تنظیم شرایط درست یا غلط استفاده می کنید.


برخلاف نمودارهای جریان سنتی ، نمودارهای عملکرد توالی می توانند مسیرهای مختلفی داشته باشند. برای شروع چندین مرحله همزمان می توانید از شاخه ها استفاده کنید.

2-1 مزایای نمودارهای عملکردی پی در پی

چند مزیت نمودارهای توالی متوالی عبارتند از:

1. فرآیندها را می توان به مراحل عمده تقسیم کرد که می تواند عیب یابی را سریعتر و آسان تر کند.


2. شما در این منطق دسترسی مستقیم دارید که ببینید یک قطعه از تجهیزات از کجا خراب شده است.


3. طراحی و نوشتن منطق به دلیل توانایی استفاده از اعدام های مكرر از قطعات منطقی ، می تواند سریعتر باشد.


2-2 نمودارهای عملکرد متوالی معایب

حتی وقتی مزایای نمودارهای عملکرد متوالی را در نظر می گیرید ، این زبان برنامه نویسی PLC همیشه با همه برنامه ها متناسب نیست.

اکنون ما به سومین زبان برنامه نویسی PLC خود رسیده ایم.

3. نمودار بلوک عملکرد (FBD)

نمودار بلوک عملکرد که همچنین یک نوع گرافیکی از زبان است. نمودار بلوک عملکرد ، تابعی بین ورودی و خروجی را توصیف می کند که توسط بلوک های متصل به بلوک ها متصل می شوند.


Function Blocks در ابتدا برای ایجاد سیستمی ساخته شده است که می توانید بسیاری از کارهای معمول و قابل تکرار مانند شمارنده ها ، تایمرها ، حلقه های PID و غیره را تنظیم کنید.

شما بلوک ها را روی ورق ها برنامه ریزی می کنید و سپس PLC مرتباً ورق ها را به ترتیب عددی اسکن می کند یا توسط اتصالی که بین بلوک ها برنامه ریزی می کنید تعیین می شود.


3-1 معایب نمودار بلوک عملکرد

کد می تواند با استفاده از این زبان برنامه نویسی PLC بی نظم شود زیرا شما می توانید بلوک های عملکرد را در هر نقطه از صفحه قرار دهید. این امر همچنین می تواند عیب یابی را دشوارتر کند.

3-2 مزایای نمودار بلوک عملکرد

1- نمودار بلوک عملکرد با کنترل های حرکت به خوبی کار می کند.

2. روش بصری برای برخی از کاربران آسان تر است.

3. بزرگترین مزیت نمودار بلوک عملکرد این است که می توانید خطوط زیادی از برنامه نویسی را انتخاب کرده و آن را در یک یا چند بلوک عملکرد قرار دهید.


4. متن ساختار یافته (ST)

چهارمین زبان برنامه نویسی PLC متن ساختاری است. این زبان یک زبان متنی است.

Structured Text یک زبان سطح بالا است که مانند Basic ، Pascal و "C" است.

این یک ابزار بسیار قدرتمند است که می تواند کارهای پیچیده را با استفاده از الگوریتم ها و توابع ریاضی همراه با کارهای تکراری اجرا کند.

این کد از عباراتی استفاده می کند که توسط نقطه ویرگول از هم جدا شده و سپس یا ورودی ها ، خروجی ها یا متغیرها توسط این دستورات تغییر می کنند.

شما باید هر خط کد را بنویسید و از توابع مانند FOR ، WHILE ، IF ، ELSE ، ELSEIF و CASE استفاده می کند.


اگر تجربه استفاده از زبان های Basic یا C را دارید ، این زبان برنامه نویسی PLC از برخی از انواع دیگر زبان های PLC آسان تر خواهد شد.

شاهان اتو بازدید : 40 یکشنبه 17 اسفند 1399 نظرات (0)

 

CNC کنترلرهای دلتا دارای ویژگی های سرعت بالا، دقت بالا و دارای سطحی عالی است،که سرعت، کیفیت و ثبات
دستگاه های CNC  را افزایش می دهد. این کنترلرها برای فرایندهای ضربه زنی، حکاکی و فرزکاری،
ماشین آلات تولید قالب، پردازش و ساخت قطعات و بسیاری از صنایع دیگر مناسب است.
 
 
 
— دارای ریزپردازنده ۳۲ بیتی و پردازنده دوگانه برای افزایش عملکرد 
— کنترل سرعت با سرعت بالا و دقت بالا 
— کاربر پسند برای تنظیم خودکار و تنظیم  پارامترهای سیستم سروو
— دارای مدیریت یکپارچه داده بین یک کامپیوتر و یک NC با استفاده از شبکه ارتباطی اترنت
— ماژول سریال I / O برای پیکربندی و توسعه سیستم های انعطاف پذیر
— رابط USB برای دسترسی آسان داده ها، پشتیبان گیری آسان داده ها و نسخه های پارامتر برای نصب سریع
 سرو موتور موتورهای سری ECMC دلتا برای محور تغذیه با انکودر موتور ۲۰ بیت با وضوح بالا و فرکانس پاسخ به   سرعت ۱ کیلوهرتز           
— سیستم هماهنگ سروو کنترل کاملی از حرکت چند محوری با یک پردازنده و کنترل    فرمان همزمان فرمان
— به اشتراک گذاری قدرت PN از چند محور برای صرفه جویی در انرژی
— دارای دستورالعمل های تعاملی خوب، جبران اصطکاک، و توابع کنترل حلقه بسته کامل
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 64
  • بازدید ماه : 249
  • بازدید سال : 1,023
  • بازدید کلی : 2,486