loading...
automation
شاهان اتو بازدید : 44 پنجشنبه 21 مرداد 1400 نظرات (0)

فن آوری تصفیه فاضلاب لزوماً جدید نیست تا مزاحم باشد
فناوری های اخلال گر قدرت تغییر پایداری در بخش آب را دارند ، اما این مهم است که بدانیم یک فناوری برای ایجاد اختلال نیازی به تازگی ندارد.

مت هیل
14 سپتامبر 2020

رشد جهانی در هضم بی هوازی نشان داده است که عدم تمرکز تصفیه آب از نظر فنی امکان پذیر است.
با استفاده از مبدلهای حرارتی HRS
عبارت "تکنولوژی مخرب" را می توان در همه جای تصفیه فاضلاب ، از کنفرانس ها تا کاغذهای سفید ، و از سایت های کوچک صنعتی و تولیدی گرفته تا تصفیه خانه های بزرگ شهری یافت. شکی نیست که فناوری های مخرب قدرت تغییر پایداری در بخش آب را دارند ، اما مهم است بدانیم که یک فناوری برای ایجاد اختلال نیازی به تازگی ندارد. استفاده گسترده از سیستم های قبلاً طاقچه یا استفاده جدید از فناوری های ثابت مانند مبدل های حرارتی ، می تواند به همان اندازه دگرگون کننده باشد.

منظور از اخلال گر چیست؟
یک نوآوری مخرب معمولاً به عنوان یک نوآوری که بازار یا شبکه جدیدی کاتالوگ پي ال سي دلتا از ارزش را ایجاد می کند و منجر به جابجایی مشاغل و محصولات پیشرو در بازار می شود ، توصیف می شود. نمونه های برجسته زندگی روزمره شامل اینترنت ، تلفن های همراه ، خدمات آمازون و پخش تلویزیونی است. با این حال ، بدیهی است که گرچه عبارات "نوآوری مخرب" و "فناوری مختل کننده" ممکن است جدید باشند ، اما ایده اصلی آن نیست. از عصر آهن که از عصر برنز پیشی گرفت ، تا اختراع باروت ، موتور بخار و موتور احتراق داخلی ، تاریخ بشر مملو از نمونه هایی از تحولات دگرگون کننده است که مسیر تمدن جهانی را تغییر داده است.

بخشی از دستور کار گسترده تر است
سطح بالای کنونی توسعه و اجرای تکنولوژیکی مخرب ، خود بخشی از توسعه صنعتی وسیع تری است که اغلب به عنوان صنعت 4.0 از آن یاد می شود. این چهارمین انقلاب صنعتی به افزایش استفاده از فناوری ، اتوماسیون و داده ها در صنایع مختلف از جمله کشاورزی ، مراقبت های بهداشتی ، تصفیه آب و بخش محیط زیست اشاره دارد. در حالی که برخی از افراد صنعت 4.0 را به عنوان یک کلمه کلیدی بازاریابی رد می کنند ، نمی توان اثرات دیجیتالی شدن ، جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها و اتوماسیون را در اقتصاد کشور انکار کرد.

نمونه هایی از فناوری مخرب
در طول تاریخ پیشرفتهای مخرب زیادی در تصفیه جریانهای فاضلاب وجود داشته است ، از سیستمهای فاضلاب و فیلترهای چکه کننده تا استفاده از لجن فعال ، هضم بی هوازی و بازیابی مواد مغذی. برخی از مناطق فعلی که بیشترین پتانسیل را برای اختلال دارند ، یا به دلیل جدید بودن آنها ، یا به دلیل متداول شدن آنها ، عبارتند از:

تصفیه غیر متمرکز فاضلاب - توسعه فناوری تصفیه کوچکتر و غیر متمرکز پتانسیل بهبود سطوح بهداشتی و دسترسی به آب تمیز در سراسر جهان را دارد. تعدادی از دانشگاه ها و شرکت ها بر روی راه حل های عملی کاتالوگ پي ال سي دلتا برای واحدهای تصفیه فاضلاب پایدار و در مقیاس کوچک کار می کنند.
بازیابی فسفر - عوامل اقتصادی ، سیاسی و محیطی در حال حاضر برای بازیابی این ماده مغذی ارزشمند از جریان زباله و لجن در تاسیسات تجاری تصفیه فاضلاب با هم ترکیب شده اند. مشاوران همچنین توجه خود را به بازیابی فسفر در تاسیسات کوچکتر مانند مخازن سپتیک و پساب کشاورزی معطوف کرده اند.
استخراج فاضلاب - در حالی که بازیابی برخی از مواد مغذی کلیدی - مانند فسفر - در حال حاضر متداول است ، درک بهتر از کمبود منابع و حرکت به سمت توسعه یک اقتصاد دایره ای واقعی به این معنی است که نسل بعدی تصفیه خانه های فاضلاب احتمالاً شامل سیستم های فیزیکی ، شیمیایی و بیولوژیکی برای بازیابی مواد اصلی (از جمله کربن ، مواد مغذی و فلزات کمیاب) برای استفاده مجدد در فرایندهای مختلف مانند کشاورزی ، تولید غذا و تولید صنعتی.
تخلیه مایع صفر (ZLD) - معمولاً به اختصار ZLD ، این تکنیک به تکنیک های تصفیه زباله اشاره می کند که جریان مایع را حذف می کند ، معمولاً ترکیبی از فرایندهایی مانند فیلتراسیون و کریستالیزاسیون برای حذف مواد معلق و محلول برای باقی ماندن تعدادی بقایای جامد - که اغلب حاوی محصولات یا اجزای ارزشمند و آب هستند. این فناوری که اکنون به عنوان یک فناوری بالغ طبقه بندی شده است ، نمونه ای از فناوری مخرب است که به سرعت در حال تبدیل شدن به جریان اصلی است.
استفاده از فناوری موجود برای اهداف مخرب
عوامل زیادی برای اتخاذ همه یا برخی از این تکنیک ها در تصفیه فاضلاب قيمت پي ال سي دلتا وجود دارد ، از جمله عوامل محیطی ، اقتصادی و اجتماعی. با این حال ، خبر خوب برای شرکت هایی که مایل به ارزیابی و معرفی چنین فناوری هستند این است که تکنیک های موجود در حال حاضر وجود دارد.

به عنوان مثال ، بسیاری از فرآیندهای شرح داده شده در بالا شامل نوعی تبخیر برای تغلیظ رز است

روشهای استخراج به عنوان بخشی از تصفیه جریان فاضلاب. به عنوان متخصص انتقال حرارت و تبخیر ، مبدل های حرارتی HRS در حال حاضر طیف وسیعی از مبدل ها و سیستم های حرارتی را تولید می کند که برای هر یک یا کلیه فرآیندهای فوق مناسب است. به عنوان مثال سری مبدلهای حرارتی خراشیده HRS Unicus برای استفاده در سیستمهای تبخیر ، مانند مواردی که برای ZLD و بازیابی مواد استفاده می شود ، مناسب است. اواپراتورهای HRS مورد استفاده در سیستم های ZLD در فشارهای کمتری کار می کنند تا نقطه جوش مایع را کاهش داده و تبخیر چند اثر را ممکن سازد. در تبخیر چند منظوره ، بخار مرحله تبخیر قبلی به عنوان انرژی حرارتی مرحله بعدی ، که در نقطه جوش کمتری عمل می کند ، استفاده می شود. به این ترتیب ، چندین مرحله تبخیر با هم ترکیب شده و موجب صرفه جویی قابل توجهی در انرژی می شود. برای بسیاری از اجزاء ، بارش کریستال نیز در دمای پایین ترجیح داده می شود. بنابراین ، کاهش دمای تبخیر به افزایش نرخ بازیابی محصول کمک می کند.

فرایند HRS ZLD شامل یک مرحله غلظت تبخیر است که در آن محلول غلیظ تا آنجا که ممکن است متمرکز می شود. از آن به بعد دو احتمال وجود دارد:

غلظت حداکثر حلالیت بدون تشکیل جامدات معلق. سپس با یک مرحله خنک کننده که باعث رسوب مواد جامد و جداسازی مواد جامد تشکیل شده ، می شود. سپس کسر مایع به اواپراتور بازگردانده می شود. این روش را می توان برای محصولی که دارای تغییر شدید حداکثر قيمت پي ال سي دلتا حلالیت با دما است اعمال کرد.
غلظت کمی بالاتر از نقطه اشباع ، و سپس یک مخزن جدا کننده که در آن مواد جامد و مایعات از هم جدا می شوند. سپس کسر مایع به اواپراتور بازگردانده می شود. این روش را می توان برای محصولی که حلالیت آن زیاد با دما تغییر نمی کند ، اعمال کرد.
هر دو مرحله تبخیر و سرمایش منجر به رسوب زیاد مواد در داخل تجهیزات می شود. برای مقابله با این امر ، از تبخیرکننده های سطح خراشیده سری HRS Unicus استفاده می شود ، زیرا کارایی حرارتی را حفظ کرده و رسوب را در هنگام تبخیر از بین می برد. علاوه بر این ، مبدلهای حرارتی سطح خراشیده سری HRS نیز برای خنک کردن دوغاب بارگذاری شده با کریستال که در مخازن تبلور به دست می آید استفاده می شود.

مت هیل مدیر فروش و بازاریابی بین المللی در مبدلهای حرارتی HRS است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 88
  • بازدید ماه : 273
  • بازدید سال : 1,047
  • بازدید کلی : 2,510