loading...
automation
شاهان اتو بازدید : 40 پنجشنبه 09 دی 1400 نظرات (0)

با این حال، در یک موتور ناهمزمان، که معمولا به عنوان موتور القایی شناخته می‌شود، روتور با سرعتی کمتر از میدان مغناطیسی دوار استاتور می‌چرخد.

با این حال، سرعت یک موتور ناهمزمان را می توان با استفاده از چندین روش کنترلی مانند تغییر تعداد قطب ها و تغییر فرکانس فقط برای نام بردن یک زوج تغییر داد.


اصول کار یک سروو موتور DC ساخت چهار جزء اصلی، یک موتور DC، یک دستگاه سنجش موقعیت، یک مجموعه چرخ دنده و مدار کنترل است.

سرعت مورد نظر موتور DC بر اساس ولتاژ اعمال شده است.

برای کنترل سرعت موتور، یک پتانسیومتر ولتاژی تولید می کند که به عنوان یکی از ورودی های تقویت کننده خطا اعمال می شود.

در برخی مدارها از یک پالس کنترلی برای تولید ولتاژ مرجع DC مطابق با موقعیت یا سرعت مورد نظر موتور استفاده می شود و به مبدل ولتاژ عرض پالس اعمال می شود.

طول پالس ولتاژ اعمال شده در تقویت کننده خطا را به عنوان ولتاژ مورد نظر تعیین می کند تا سرعت یا موقعیت مورد نظر را ایجاد کند.

برای کنترل دیجیتال، از یک PLC یا سایر کنترلرهای حرکتی برای تولید پالس ها از نظر چرخه وظیفه استفاده می شود تا کنترل دقیق تری ایجاد شود.


سنسور سیگنال بازخورد معمولاً یک پتانسیومتر است که ولتاژ مربوط به زاویه مطلق شفت موتور را از طریق مکانیزم چرخ دنده تولید می کند. سپس مقدار ولتاژ فیدبک در ورودی تقویت کننده مقایسه کننده خطا اعمال می شود.

تقویت کننده ولتاژ تولید شده از موقعیت فعلی موتور را که از بازخورد پتانسیومتر حاصل می شود و با موقعیت مورد نظر موتور مقایسه می کند که خطای ولتاژ مثبت یا منفی ایجاد می کند.

این ولتاژ خطا به آرمیچر موتور اعمال می شود. با افزایش خطا، ولتاژ خروجی اعمال شده به آرمیچر موتور نیز افزایش می یابد. تا زمانی که خطا وجود دارد، تقویت کننده مقایسه کننده ولتاژ خطا را تقویت می کند و به همان نسبت آرمیچر را تغذیه می کند.

موتور می چرخد ​​تا خطا به صفر برسد. اگر خطا منفی باشد، ولتاژ آرمیچر معکوس می شود و از این رو آرمیچر در جهت مخالف می چرخد.


اصول کار سروو موتورهای AC بر اساس ساخت و ساز با دو نوع مجزا از سروو موتورهای AC است، آنها سنکرون و ناهمزمان (القایی) هستند.

سروو موتور AC سنکرون از استاتور و روتور تشکیل شده است. استاتور از یک قاب استوانه ای و هسته استاتور تشکیل شده است.

سیم پیچ آرمیچر در اطراف هسته استاتور پیچیده شده و سیم پیچ به سیم سربی متصل می شود که از طریق آن جریان به موتور می رسد.


روتور از یک آهنربای دائمی تشکیل شده است و این با روتور نوع القایی ناهمزمان متفاوت است زیرا جریان در روتور توسط الکترومغناطیس القا می شود و بنابراین به این نوع موتورهای سروو بدون جاروبک می گویند.

هنگامی که میدان استاتور با ولتاژ برانگیخته می شود، روتور میدان مغناطیسی دوار استاتور را با همان سرعت دنبال می کند یا با میدان برانگیخته استاتور هماهنگ می شود و اینجاست که نوع سنکرون به دست می آید.

با استفاده از این روتور آهنربای دائمی، جریان روتور مورد نیاز نیست، بنابراین هنگامی که میدان استاتور خاموش می شود و متوقف می شود، روتور نیز متوقف می شود. این موتورها به دلیل عدم وجود جریان روتور دارای راندمان بالاتری هستند.

هنگامی که موقعیت روتور نسبت به استاتور مورد نیاز است، یک رمزگذار روی روتور قرار می گیرد و بازخوردی را به کنترل کننده سروو موتور ارائه می دهد.

استاتور سرو موتور AC ناهمزمان یا القایی از هسته استاتور، سیم پیچ آرمیچر و سیم سرب و روتور از شفت و سیم پیچ هسته روتور تشکیل شده است.

اکثر موتورهای القایی حاوی یک عنصر چرخشی، روتور یا قفس سنجابی هستند.


فقط سیم پیچ استاتور با منبع AC تغذیه می شود.

میدان شار متناوب در اطراف سیم پیچ استاتور با منبع AC تولید می شود. این میدان شار متناوب با سرعت سنکرون می چرخد.

شار گردان میدان مغناطیسی دوار (RMF) نامیده می شود. سرعت نسبی بین میدان مغناطیسی دوار استاتور و هادی های روتور بر اساس قانون القای الکترومغناطیسی فارادی باعث ایجاد نیروی الکترومغناطیسی القایی در هادی های روتور می شود. این همان عملی است که در ترانسفورماتورها اتفاق می افتد.


حال، جریان القایی در روتور نیز یک میدان شار متناوب در اطراف خود ایجاد می کند. این شار روتور از شار استاتور عقب است.

سرعت روتور بین میدان شار استاتور دوار مرتبط است و روتور در همان جهت شار استاتور می چرخد.

روتور در رسیدن به سرعت شار استاتور موفق نیست یا هماهنگ نیست، از این رو نوع ناهمزمان به دست می آید.

کاربردهای سروو موتور

کاربردهای سروو موتور در بسیاری از سیستم ها و محصولات صنعتی و تجاری مانند رباتیک که در آن از یک سروو موتور در هر "مفاصل" یک ربات برای انجام زاویه حرکت دقیق آن استفاده می شود، استفاده می شود.

فوکوس خودکار دوربین از یک موتور سروو تعبیه شده در دوربین استفاده می کند که موقعیت لنز را دقیقاً تصحیح می کند تا تصاویر خارج از فوکوس را واضح کند.

و با سیستم های تعیین موقعیت آنتن که در آن از موتورهای سروو برای موقعیت یابی آزیموت و ele استفاده می شود.

محور حرکت آنتن‌ها و تلسکوپ‌ها مانند آنچه که توسط رصدخانه ملی رادیویی نجوم استفاده می‌شود.

در این پست وبلاگ، سروو موتور چیست و چگونه کار می کند، به پایان می رسد. امیدوارم آنچه را که برای پیشرفت در ایجاد پروژه کنترل حرکت خود لازم است، آموخته باشید.

ما در RealPars امیدواریم که برای شما جالب بوده باشد و برای دیدن وبلاگ های آموزشی بیشتر ما بازگردید.

با این همه عشق و هیجان،

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید ماه : 256
  • بازدید سال : 1,030
  • بازدید کلی : 2,493